מבזקים

נפרדים מהנשיא: "היתה לי הזכות, כמה שאני אוהב אתכם"

תוכן עניינים

מערכת הביטחון וצבא ההגנה לישראל נפרדו מנשיא המדינה בבסיס הקריה בתל אביב. שר הבטחון בני גנץ אמר: "אני מודה לך בשם כל מערכת הביטחון, בשם צה"ל וגם בשמי בני האזרח שהיית קשוב לכל חיילת וחייל. שמרת על חיילי צה"ל ומשפחותיהם, ששמרת על ביטחון המדינה והחשוב מכל ששמרת עלינו כחברה מלוכדת ודמוקרטית גם בימים קשים"

אהרון קלפה | כ"ו בתמוז תשפ"א | יום שלישי 6 ביולי 2021 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה: "בכול מקום בו נדרש להגן על ביטחון מדינת ישראל ועם ישראל, הייתה לי הזכות לראות אתכם. כאשר אמרו שהחברה הישראלית איבדה את המצפן, כמו חייל בניווט, אתם הייתם לי הנ.צ. לערכי התקווה הישראלית. חזקים, מאוחדים, נחושים להושיט כתף. נכונים גם לשלם מחיר אם צריך. חיילי ומפקדי צה"ל ביבשה באוויר ובים, יקרים ואהובים, המופלאות והמופלאים. כמה שאני אוהב אתכם! – אם תאשר לי אדוני הרמטכ"ל, אני מוכן כבר עכשיו להתייצב שוב למילואים"


צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

צבא ההגנה לישראל ומערכת הביטחון נפרדו היום מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בביקור בבסיס הקריה בתל אביב. הנשיא התקבל על ידי הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, השתתף באירוע פרידה מיוחד שנערך עבורו בנוכחות פורום המטה הכללי ונציגים ממצטייני נשיא המדינה ביום העצמאות מהעבר וההווה. בסיום צולמה התמונה המסורתית של נשיא המדינה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ופורום המטה הכללי. לאחר מכן נפגש הנשיא עם שר הביטחון, בני גנץ וראשי האגפים במשרד הביטחון.

בפתח דבריו ביקש הנשיא להשתתף בצערה של משפחת אסמן על פטירתו של אלוף משנה שרון אסמן ז"ל, מפקד חטיבת הנח"ל: "שרון היה גיבור חיל, איש מעשה, אוהב חיים ואדם. מותו הוא אבדה כבדה למשפחתו לרעייתו שרון ולשתי הבנות לצה"ל כולו, ולנו, כולנו – אזרחי מדינת ישראל."

"חיילי ומפקדי צה"ל ביבשה באוויר ובים, יקרים ואהובים, המופלאות והמופלאים. כמה שאני אוהב אתכם! אולי זה קצת לא נעים להצהיר על זה כאן, אבל יש לכם נשיא מאוהב. מאוהב במדינה שלנו. מאוהב בצה"ל. מאוהב בכם. לוחמים ולוחמות, מפקדות ומפקד צבא ההגנה לישראל. אין כמוכם. אתם – אתן, גבורי העל שלי. בשבע השנים האחרונות פגשתי אתכם בשדה ובשטח, במחסומים ובקווי הגבול, בעמדות, בבט"שיות, במטות ומאחורי צג המחשב. בבסיסי ההדרכה וביחידות, בצוללות, על ספינות בים, במטוסים, במרכבות השריון, בסוללות התותחים וכיפות הברזל. בבקו"ם, בחוות השומר ובבה"ד 1. כלוחמי חיל הרגלים וכלוחמי הסייבר. קיבלתי ואירחתי את החיילים הבודדים וכמובן את 120 המצטיינות והמצטיינים. את המתנדבים. את הלוחמים בסדיר ובמילואים," פתח הנשיא את דבריו והוסיף: "ישראל היפה, על כל גווניה. ישראל שאין יפה ממנה".


צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הנשיא הדגיש ואמר: "פעם אחר פעם, בכול מקום בו נדרש להגן על ביטחון מדינת ישראל ועם ישראל – הייתה לי הזכות לראות אתכם. ואיזו – איזו זכות גדולה זו הייתה! בזמנים קשים, כשהתרגשו עלינו סערות. כאשר אמרו שהחברה הישראלית איבדה את המצפן, שאיבדנו את הכיוון במעלה הדרך – ברגעים שהיינו הכי-הכי זקוקים לאמונה, לתקווה, מצאתי אותה אצלכם. כמו חייל בניווט, אתם הייתם לי הנ.צ. לערכי התקווה הישראלית. חזקים, מאוחדים, נחושים להושיט כתף. נכונים גם לשלם מחיר אם צריך. המפגשים אתכם בשבע השנים האחרונות היו לרוח שמתחת לכנפיי. לתכלית ולאופק. מקור אמונה ותקווה. בסיום כל מפגש אתכם השתכנעתי שאין דבר בלתי אפשרי. שאין דבר שלא נוכל לו. יחד. בזכותכם."

"אינני יכול שלא לחשוב במעמד הפרידה הזה על בני המשפחות השכולות. על הפצועים בגוף ובנפש ועל הנעדרים שעדיין לא השבנו הביתה, אל קבר ישראל. כולם, כולם על לוח ליבי," הוסיף הנשיא ואמר: "אומרים שאין לנו ארץ אחרת. זה נכון. אבל אני אומר לכם גם אין לנו צבא אחר ואין לנו צה"ל אחר. צבא ערכי, צבא מוסרי. צבא שהוא שלנו, של כולנו. צבא העם אשר שב אל העם. זה ייחודו של צה"ל. זה יופיו. זה כוחו וזה גם כוחנו, בגיוון, בשילוב, ביכולת להיות יחד זה לצד זה".

בסיום דבריו ביקש הנשיא להודות לרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ולקודמו בתפקיד, שליוו אותו בתחילת כהונתו, רב אלוף גדי איזנקוט, ולשר הביטחון רב אלוף בני גנץ, לאלופי המטה הכללי ולמזכיריו הצבאיים תת-אלוף חסון חסון, תת-אלוף בועז הרשקוביץ תת- אלוף עלא אבו רוכן. את דבריו חתם בשורה משירו של מפקד הלח"י יאיר, "חיילים אלמונים": "חיילים אלמונים הננו בלי מדים, משורה ישחרר רק המוות". הנשיא אמר: "מאז קמה מדינת ישראל איננו יותר חיילים אלמונים, ועדיין איננו משתחררים, איננו נפרדים. אם תאשר לי אדוני הרמטכ"ל, אני מוכן כבר עכשיו להתייצב שוב למילואים. תודה רבה. היו ברוכים!".

מדברי שר הביטחון, בני גנץ: "אדוני הנשיא, נכנסת לתפקידך במהלך מבצע צוק איתן ומיד ניכרה דאגתך למערכת הביטחון, ובמיוחד למשפחות השכולות, לפצועים וגם לכל חיילת וחייל שנזקקו לסיוע וקשב. לעתים זה נראה כי הכרת כמעט כל חלל וכל פצוע, כל חייל בודד וכל מילואימניק. מצאנו בך שותף מלא ומרכזי בשמירה על הביטחון והמאבק של ישראל בזירה המדינית: התגייסת בכל עת שנדרשת לתמוך, לצאת בשליחויות, ולהעביר מסרים. לקחת על עצמך גם את המשימה לשמר את היחסים עם ידידותינו הקרובות והרחוקות, בתקופות מורכבות. גם בנושא החוסן הפנימי שהוא חלק בלתי נפרד מהביטחון תרמת רבות, חיפשת את המאחד והמלכד בכל הזדמנות. ביקשת למצוא שוב ושוב את הנתיב לאחדות מתוך הבנה כי המאבקים הפנימיים פוצעים את החברה הישראלית. אני מודה לך בשם כל מערכת הביטחון, צה"ל, וגם בשמי בני האזרח – שהיית קשוב לכל חיילת וחייל, ששמרת על חיילי צה"ל ומשפחותיהם, ששמרת על ביטחון המדינה והחשוב מכל – ששמרת עלינו כחברה מלוכדת ודמוקרטית גם בימים קשים."

מדברי הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי: ״כבוד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשיאנו, אתה מגיע מדור מיוחד, כחלק ממשפחה עם שורשים מסועפים, שייך לדור שגם ראה את הארץ מנגד וגם בא אליה. אני יודע, לא מתוך הנאומים שלך, אלא מתוך הרבה שעות של ביקורים משותפים ושיחות משותפות כמה העניין הזה של מדינת ישראל, על אדמת ארץ ישראל, עם הריבונות שלנו, חי ופועם בך. כמה הדבר הזה חשוב לך, בוער בך ומרגש אותך.

אתה התלכדות של בית, מורשת ומסורת מצד אחד, עם גישה מדינית, ביטחונית, מפוקחת מהצד השני. אין ספק שלאורך כל הדרך בתקופת נשיאותך, המחויבות שלך לצה״ל עבור ביטחון המדינה, הייתה בולטת ודומיננטית, היא הייתה גם גדה של ביטחון ומשענת חזקה שלא פעם ולא פעמיים חיזקה את הצבא."

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: