מבזקים

חוק האזרחות

תוכן עניינים

מעשה באישה (ימינה) שהייתה קשורה קשר אמיץ לבעלה (מפלגות הימין) נהנתה מקולותיו ומתמיכתו, אך ברגע אחד של חולשה היא מאסה בבעלה הטבעי, בעטה בו וחיפשה חיבה ואהבה בחיקו של פרטנר אחר (שמאל וערבים)

אלי ששון | כ"ה בתמוז תשפ"א | יום שני 5 ביולי 2021 | מערכת ישראל ניוז

עכשיו כשהאישה מבקשת חיבה ואהבה מהפרטנר החדש שלה, היא מתקשה מעט כי גם לפרטנר יש בנות זוג מהמגזר שלהם. על כן בצר לה נאלצת האישה לבקש אמצעי מניעה מהבעל המקורנן (תמיכה בחוק האזרחות) כדי לא להסתבך בייצור לא רצוי (נפילת חוק האזרחות) שיכול להיוולד מהקשר הבלתי הגיוני. על כן, אם לבעל הנבגד יש עדיין מעט כבוד, הוא לא צריך לספק לאישה הסוררת שום אמצעי מניעה אלא לתת לה להתמודד לבד.


הבעל המקורנן יתמוך בבת זוגתו?

למה הדבר דומה? לחוק האזרחות שהוא למעשה לא חוק, אלא יותר הוראת שעה שמאושרת כל שנה בכנסת. לא יהיה אסון נורא במיידי אם החוק ייפול, כי משרד הפנים יכול למנוע הגירה וקבלת אזרחות (וכמובן שלילת הבקשה) גם באמצעות אישור אישי לגבי כל בקשה, באם מפלגת השלטון חרדה לביטחון ישראל, עליה לשתף פעולה עם שאר מפלגות הימין שבאופוזיציה ולהביא הצעת חוק מתוקנת, כזו שתבהיר אחת ולתמיד מי יכול, או לא יכול לקבל אזרחות. לזה יהיה רוב של למעלה מ- 90 חברי כנסת.

לסיכום: לבעל המקורנן אסור לתת לפרטנרית הסוערת לשעבר, ליהנות מקרב הפרטנרים החדשים שלה. לאופוזיציה אסור בשום פנים ואופן לעזור לקואליציה לפתור את הבעיות שלהם. על האופוזיציה להתנגד כאיש אחד, להפיל את ההצעה ולהביך את הקואליציה ההזויה הזו. נכון שזה מעט בעייתי למפלגות הימין, אך זה מה יש ומי שבישל את הקואליציה המוזרה הזו שיתמודד לבדו עם הפרטנרים העכשוויים שלו, עם הבעיה, ויאכל את התבשיל לבדו.

אגב, מפלגת הליכוד וגם הימין לא ממש צדיקים גמורים. היה להם רוב להעביר חוק קבוע בנושא האזרחות, כמו גם בחוקים נוספים בהם היה להם רוב מוחלט, אך הם העדיפו להתנהל כמו טמבלים גמורים, ואפילו פינוי חאן אל אחמר שזה לאישור בג"ץ לפינויו, הם לא השכילו לעשות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: