מבזקים

צנחנים מישראל ישתתפו בשחזור צניחתה של חנה סנש

תוכן עניינים

לכבוד יום הולדת ה-100 של הצנחנית חנה סנש, צנחנים ישראלים ישחזרו את הצניחה ההיסטורית ונפגשו עם שר התרבות והספורט חילי טרופר: "בעזרת הצניחה אנחנו יכולים לספר את הסיפור המדהים של חנה סנש, צנחנית פורצת דרך שלעד תחשב לגיבורת ישראל"

אהרון קלפה | כ"ז בתמוז תשפ"א | יום רביעי 7 ביולי 2021 | מערכת ישראל ניוז

האיגוד הישראלי לצניחה חופשית הפועל בישראל תחת התאחדות ״אילת״ התאחדות לענפי הספורט התחרותיים שאינם אולימפיים בישראל, הוזמן לשלוח את נציגיו, צנחנים ישראלים לאירוע ממלכתי בבודפשט לזכרה של חנה סנש ולציון יום הולדתה ה-100.


צילום: דוברות משרד התרבות והספורט

בצניחה ישתתפו 3 צנחנים וצנחנית לשחזור צניחתה של חנה סנש. לאחר מפגן הצניחה יתקיימו טקסים ממלכתיים לזכרה, בהשתתפות שרים ובכירים בהונגריה. לקראת אירוע הצניחה המיוחד, קיים אתמול (ג׳) שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מפגש עם הצנחנים יו״ר איגוד הצניחה אילן דהן, ואריק קפלן נשיא התאחדות ״אילת״.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: ״בעזרת הספורט אנחנו זוכים להנציח את ההיסטוריה של העם שלנו. בעזרת הצניחה אנחנו יכולים לספר את הסיפור המדהים של חנה סנש, צנחנית פורצת דרך שלעד תחשב לגיבורת ישראל. אני רוצה להודות ליוזמי האירוע על הרצון להביא את הצניחה לקדמת הבמה ועל ציון אירוע כ״כ חשוב כמו 100 שנים להיוולדה של חנה סנש״.

זהר דוידוביץ הצנחנית הישראלית תשתתף בצניחה, היא נכדתם של ניצולי שואה מהונגריה שהקימו את קיבוץ ׳יד חנה׳ על שמה של חנה סנש. סבתה של זהר, כמו חנה סנש עצמה מהעיר בודפשט. מארגן את האירוע היוקרתי הוא ארגון יהודי הפועל בהונגריה ובארה״ב – the Mensch International Foundation. כלל האירועים והצניחה יתקיימו בין 19.7-23.7 בבודפשט, בירת הונגריה, עיר מולדתה של חנה סנש. יוזם הפרויקט המיוחד הוא דר נחום, בן 58, אשר עשה כ-3000 צניחות, חבר הנהלת איגוד הצניחה זה 13 שנים. בן ונכד לניצולי שואה הונגרים, יצר קשר עם הקהילה היהודית בהונגריה , לאחר שחקר את סיפורה של חנה סנש ואת מפות הטיסה שלה.

אריק קפלן נשיא התאחדות ״אילת״: ״חנה סנש הייתה דוגמה ומופת לכל צנחן וצנחנית בישראל, אשר הפגינה אומץ לב יוצאים מהכלל. השנה, נציין באירוע מיוחד את יום הולדתה ה-100 של חנה סנש באירוע הוקרה יוצא דופן, עם ספורטאים וחיילים ישראליים, שממשיכים את אותה רוח האומץ והעוז שהיו לחנה סנש. לספורטאים שלנו היקרים אני אומר כי כבוד גדול נפל בחלקם להיות חלק ממשלחת זו, שמייצגת את ההיסטוריה של מדינת ישראל ומשלבת את זה עם ענף ספורט תחרותי ויפה שהולך ומתפתח ומייצג אותנו בעולם״.

אילן דהן, יו״ר איגוד הצניחה בישראל: "נערות ונערים בישראל נחשפים לסיפורה ההרואי של חנה סנש בעיקר במסגרת לימודיהם לבגרות בהיסטוריה. אנו, איגוד הצניחה הישראלי, גאים להיות חלק בשחזור צניחה לציון 100 שנה להולדתה כפי שהתרחשה בפועל, חנה ועוד 3 צנחנים, כך גם אנחנו נצא 3 צנחנים וצנחנית כדי להוות מודל לנוער היקר שלנו, שיזכרו את מורשתה וייקחו השראה מסיפור גבורתה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: