מבזקים

מחשבון תשואה קרן השתלמות – כל מה שחשוב שתכירו על אחד מאפיקי החיסכון המשתלמים ביותר!

תוכן עניינים

אחד מאפיקי החיסכון הטובים ביותר כיום הוא קרן השתלמות. בתחילת הדרך של אפיק חיסכון זה הוא נועד בעיקר למטרות השתלמויות מקצועיות כאלה ואחרות. אנשים רבים חסכו כסף בקרן השתלמות במטרה לעבור השתלמויות מקצועיות, לשפר את יכולותיהם העסקיות ולהתקדם במקום עבודתם.

כיום, אנשים רבים בוחרים לעשות שימוש באפיק חיסכון זה במטרה ליהנות מחיסכון כלכלי לטווח קצר הפטור מתשלומי מס רווח הון. כידוע, כל רווחי הון חייבים במס בשיעור של 25%. אחד היתרונות הגדולים ביותר של קרנות השתלמות בגינו אנשים רבים כיום בוחרים באפיק חיסכון זה הוא האפשרות ליהנות מרווחי הון ללא צורך בתשלום מס כלל. אם גם אתם מעוניינים להתחיל לחסוך כסף באחד מאפיקי החיסכון המשתלמים ביותר כיום, כדאי שתכירו כמה פרטים חשובים אודות זמני הפירעון, התנאים המזכים בפטור ממס, מחשבון תשואה קרן השתלמות, מחשבון קרן השתלמות לעצמאים ועוד. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם להכיר היטב את כל פרטי הפרטים שאתם חייבים להכיר על אפיק החיסכון המבוקש ביותר, קרן השתלמות.

קרנות השתלמות פטורות מתשלום מס רווח הון – הכירו מספר תנאים בסיסיים שיזכו אתכם בהטבת המס

ראשית, כבר בפתח הדברים חשוב להדגיש ולומר כי על מנת ליהנות מפטור מתשלומי מס רווח הון, על החוסכים להתאזר בסבלנות לשש שנים לכל הפחות. פירעון קרן ההשתלמות לאחר שש שנים בהתאם לעוד מספר תנאים שיובאו מטה, תאפשר לחוסכים ליהנות מפטור תשלומי המס. חוסכים מעל גיל 60 יכולים לפרוע את החיסכון לאחר שלוש שנים בלבד ללא צורך בתשלום מס רווח הון. לכן, אם תכננתם להשקיע את כספכם באפיק חיסכון קצר מועד שיאפשר לכם למשוך אותו חזרה בכל מועד שתרצו ללא תשלום מס רווח הון, קרנות ההשתלמות הן לא התשובה עבורכם. שנית, חשוב לדעת כי במידה ואתם שכירים, המעסיק שלכם אינו חייב להפריש עבורכם קרן השתלמות. במקרים מסוימים מעסיקים בוחרים להציע לעובדים שלהם קרנות השתלמות בתור הטבה או במסגרת הסכמי העסקה כלשהם. במידה ואתם אכן זכאים לקרן השתלמות, חשוב לדעת כי המעסיק מפריש עבורכם 7.5% בעוד ממשכורתם מתנכים להם 2.5% בלבד. אם אתם עצמאים, אתם יכולים להפריש לעצמכם קרן השתלמות במסגרת תנאים מסוימים. אז רגע לפני שנצלול לכל הפרטים החשובים שכדאי שתכירו, חשוב לחזור ולומר כי קרן ההשתלמות אכן תזכה את כל החוסכים בה בפטור מתשלומי מס רווח הון, אך ורק אם הם יעמדו בכל התנאים התומכים בכך.

תקרת ההפקדה לקרנות השתלמות לשכירים ולעצמאים

ההגבלה הראשונה בה תהיו חייבים לעמוד בכדי ליהנות מהטבות המס בקרן השתלמות היא סכום הכסף שאתם מפרישים לקרן ההשתלמות מידי שנה או מידי חודש. עבור עובדים שכירים, תקרת ההפרשה הזכאית לפטור מתשלומי מס רווח הון היא כ 1,500 שקלים מידי חודש. לעומת זאת, עובד עצמאי יוכל להפריש לעצמו סכום של עד 18,600 בכל שנה וליהנות מהטבות המס של קרנות ההשתלמות. חשוב לדעת כי ניתן להעביר את מלוא סכום התקרה בהעברה בנקאית חד פעמית או לחילופין, בתשלום חודשי קבוע. ישנה אפשרות נוספת של שילוב בין שתי אפשרויות התשלום. לדוגמה, עצמאי שיכול להפריש לקרן השתלמות עד 18,600 שקלים מידי שנה, יוכל להעביר תשלום חד פעמי על סך שך 6,600  שקלים ולהמשיך להעביר 1,000 שקלים מידי חודש באופן קבוע כך שבסוף השנה הסכום כולו יגיע ל 18,600 שקלים.

כך תצליחו לבחור נכון את קרן ההשתלמות הטובה ביותר עבורכם

אז איך בוחרים נכון את קרן ההשתלמות הטובה ביותר עבורנו? המילים שצריכות להיות לכם בראש בעת הבחירה הן מחשבון תשואה קרן השתלמות. כיום יש מגוון רחב של חברות המציעות קרנות השתלמות. מחשבון תשואה קרן השתלמות יסייע לכם להבין עד כמה החברה בה אתם מעוניינים באמת טובה ומצליחה לספק אחוזי תשואה גבוהים עבור לקוחותיה. מחשבון תשואה קרן השתלמות יאפשר לכם לערוך השוואה מאוד ברורה ופשוטה בין החברות השונות אשר מציעות מסלולי קרנות השתלמות וכן בין המסלולים השונים המוצעים בכל חברה. כל חברה מציעה מספר מסלולים אפשריים מהם החוסך יצטרך לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורו. בכלליותו של דבר, ההבדלים בין המסלולים השונים נעים בין רמות סיכון שונות לבין אחוזי תשואה שונים. מחשבון תשואה קרן השתלמות יאפשר לכם לקבל את הנתונים המדוייקים אודות אחוזי התשואה של החברות השונות וכן של המסלולים השונים בכל חברה. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מעניק לכם את כל המידע החשוב ביותר אותו אתם חייבים להכיר טרם בחירת קרן ההשתלמות הטובה ביותר עבורכם, קרא עוד.

השוואת אחוזי התשואה ודמי הניהול

כפי שציינו, מחשבון תשואה קרן השתלמות אכן יסייע לכם רבות במיקוד נכון על החברות הטובות ביותר אשר מצליחות להשיג את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר עבור המשקיעים שלהם, אך חשוב שתכירו נתון נוסף שיכול להשפיע על הבחירה שלכם, תשלומי דמי ניהול. החברות אשר מציעות ללקוחות להפקיד אצלם את כספם במסגרת קרן השתלמות עורכות לא מעט שינויים במסגרת ההשקעה מידי שנה. השינויים הללו מצריכים אנשי מקצוע מיומנים שיעמלו רבות במטרה לזהות את השינויים החשובים ביותר שיש לבצע על מנת להגן על הרווחים ואף להגדיל את אחוזי התשואה של הלקוחות. לשם כך, אתם נדרשים לשלם דמי ניהול שיופרשו באחוזים מסך התיק שלכם. ישנם הבדלים בגובה דמי הניהול שהחברות השונות דורשות מהלקוחות, מה שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת החברה הטובה ביותר עבורכם. אך חשוב להדגיש ולומר כי מחשבון תשואה קרן השתלמות וכן מחשבון קרן השתלמות לעצמאים הם הכלים הטובים ביותר לבחירה נכונה ומדויקת של קרן ההשתלמות הטובה ביותר. במידה ואתם מבחינים בעזרת מחשבון תשואה קרן השתלמות כי ישנה חברה אשר מצליחה לייצר אחוזי תשואה גבוהים יותר בשלושה או אף ארבעה אחוזים מכל המתחרים באופן קבוע, כנראה שתסכימו לשלם חצי אחוז יותר בדמי הניהול במטרה ליהנות מפער תשואות משמעותי הרבה יותר.

אתם זכאים לעבור בין החברות השונות ללא פגיעה בוותק החיסכון שלכם!

נקודה נוספת שכדאי שתכירו היא הזכות שלכם לעבור בין כל המסלולים השונים בחברה בה בחרתם (כפי שציינו, ישנם מגוון מסלולים השונים זה מזה בעיקר ברמת הסיכון ובאחוזי התשואה השנתיים), וכן אף בין החברות השונות ללא פגיעה בוותק שלכם. כלומר, גם אם תתחילו את קרן ההשתלמות שלכם בחברה x, ולאחר שנה תגלו בעזרת מחשבון תשואה קרן השתלמות או מחשבון קרן השתלמות לעצמאים כי חברה y כדאית לכם, תוכלו לעבור אליה ולהמתין עוד 5 שנים בלבד על מנת שתוכלו למשוך את כספיכם לאחר תום 6 שנים ללא צורך בתשלום מס רווח הון. פורטל הביטוחים הגדול בישראל יסייע לכם לבחור נכון את החברה הטובה ביותר וכן את המסלולים הכדאיים ביותר עבורכם כך שלא תידרשו לעבור בין החברות השונות. בעזרת מחשבון תשואה קרן השתלמות תוכלו לערוך השוואות מדויקות וברורות שיאפשרו לכם לבחור נכון הן מבחינת אחוזי התשואה והן מבחינת דמי הניהול.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

דרך מנחם בגין 156, ת"א 6492108

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: