מבזקים

פייטר דה פריס כתב פלילים בכיר בהולנד נורה ברחוב

תוכן עניינים

כתב פלילים בכיר שמסקר את העולם התחתון וקיבל בעבר איומים נאבק על חייו אחרי שנורה ברחוב. המשטרה שעצרה שלושה חשודים לא מסרה מניע אפשרי. ראש הממשלה: "מתקפה מזעזעת נגד עיתונאי אמיץ וחופש העיתונות הקריטי כל כך לדמוקרטיה שלנו. אנו מתפללים שישרוד"

גבריאל ודררו | כ"ז בתמוז תשפ"א | יום רביעי 7 ביולי 2021 | מערכת ישראל ניוז

כתב פלילים בכיר בהולנד נאבק על חייו אחרי שנורה אמש (שלישי) ברחוב באמסטרדם. המשטרה אמרה כי שלושה אנשים נעצרו בעקבות הירי בפייטר דה פריס, כולל החשוד בירי עצמו, אך לא מסרה מניע אפשרי. דה פריס נודע בזכות עבודתו לחשיפת העולם התחתון במדינה.


HLN news

דה פריס, בן 64, נורה בראשו ובחזהו אחרי שיצא מאולפני ערוץ RTL. "הוא נפצע קשה ונאבק על חייו", אמרה ראש עיריית אמסטרדם, פמקה הלסמה, במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה. "הוא גיבול לאומי עבור כולנו. עיתונאי נדיר ואמיץ שנלחם ללא לאות בצדק".

אחרי הירי, המשטרה סגרה את זירת הירה הסמוכה לכיכר ליידן. השוטרים אספו תיעודים ממצלמות האבטחה, הצהרות מעדי ראיה וראיות פורנזיות. העיתון "פרול" פרסם תמונה מהזירה שבה נראו כמה אנשים סביב אדם השרוע על הקרקע.

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר כי זאת מתקפה "מזעזעת ובלתי מובנת נגד עיתונאי אמיץ ונגד חופש העיתונות הקריטי כל כך לדמוקרטיה שלנו. אנחנו מתפללים שהוא ישרוד".

דה פריס זכה בפרס אמי ב-2008 על חקירת היעלמותה של הנערה נטלי הולוויי בארובה ב-2005.

דה פריס נחשב לכוכב בהולנד, ומפויע כפרשן בתוכניות פשע בטלוויזיה וכמומחה בעל מקורות באכיפת החוק ובעולם התחתון. אחת הפרשות המרכזיות שהוא סיקר אותן הייתה חטיפתו של איל הבירה פרדי הייניקן ב-1983.

העיתונאי קיבל בעבר איומים מאנשי העולם התחתון. ב-2013, החוטף של הייניקן הורשע באיומים נגדו והוא מרצה מאסר עולם בשל מעורבותו בחמישה מעשי רצח.

ב-2019, רידואן תאגי, העומד לדין על רצח וסחר בסמים, נקט צעד יוצא דופן כשהכחיש בהצהרה פומבית דיווחים שלפיהם איים להרוג את דה פריס. דה פריס שימש יועץ של עד מדינה בפרשה נגד תאגי ושותפיו. עורך דינו הקודם של נביל נורה למוות ברחוב באמסטרדם בספטמבר של אותה שנה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: