מבזקים

ישראל הפוליטית לאן?

תוכן עניינים

השלטון החדש מתבסס היום על רשימות בנות כלאיים אשר המכנה המשותף שלהם היא האיבה לנתניהו ושיגעון גדלות של אנשים הרוצים בכל מחיר לזכות בתואר ראש ממשלה. להקמת השלטון החדש, התאגדו 8 רשימות מהקיצוניים ביותר בשמאל, לצד (כמעט) ימניים ביותר ואין דבק מאחד בניהם

אלי ששון | כ"ט בתמוז תשפ"א | יום שישי 9 ביולי 2021 | מערכת ישראל ניוז

בשלטון שעטנז זה, כל החלטה שצריכה להתקבל נקנית במחיר כבד שמשולם לשותפות השונות ועלותם גבוהה מאוד מבחינה כלכלית ובעקיפין גם מבחינה ביטחונית. כרגע הממשלה השולטת זוכה לרוב מזערי, אך מבחינה חוקית ה"רוב" הזה מספיק כדי לשלוט ולעשות הן דברים טובים ואולי גם רעים, כשהממשלה באמצעות הרוב שלה מחוקקת חוקים דורסניים נגד האופוזיציה. אם זה היה הפוך, העולם הפוליטי והמשפטי היה נסער אך נציין שהכל חוקי לחלוטין וזו רק ההתחלה שבהמשכה כולנו נצטער על ההתנהלות הזו.


צילום מסך

כרגע לא נראה שהממשלה הזו עומדת ליפול בתקופה הקרובה, ואפילו תעבור את משוכת התקציב שיעבור כמובן במחיר יקר שישולם לסיעות הקטנות. הסיעות הקטנות ישמחו לקבל וגם יקבלו את כל מה שידרשו וכל זאת למרות שכרגע האופוזיציה מתנהלת למופת ונלחמת בכל כוחה בממשלה (בדגש על נכון לעכשיו).

הצעדים המתבקשים כרגע כדי לסיים את השלטון הנוכחי הם בשלב ראשון, ירידת נתניהו מהבמה הפוליטית כי הוא החסם העיקרי לשינוי כלשהו. נתניהו מאגד את כל מתנגדיו להמשיך לשלוט בהרכב הנוכחי, והוא הסיבה העיקרית לאובדן שלטון הימין, כאשר נתניהו סירב בהתחלה להעביר את השליטה למועמד ימין אחר. בהמשך, האופוזיציה צריכה לנסות לתקוע טריז בן השותפות הקואליציוניות כדי לסכסך ביניהם וזאת באמצעות העלאת חוקים שייגרמו לפילוג בקואליציה, אך ספק אם זה יעזור ולכן נאלץ להתאים את עצמנו לממשלה הנוכחית.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: