מבזקים

משרד הבריאות מציג פערים בנתוני הקורונה

תוכן עניינים

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים קשה במגמת עלייה, אך בעוד מספר זה עולה ככמות הבדיקות שמבצעים, מספר החולים במצב קריטי ובהנשמה רק ממשיך לרדת

רן לוי | ד' באב תשפ"א | יום שלישי 13 ביולי 2021 | מערכת ישראל ניוז

אי דיוקים של משרד הבריאות לגבי דיוווח נתוני קורונה, מעלה תהיות רבות. על פי משרד הבריאות מספר הדיווחים על חולים במצב קשה עומד נכון לבוקר זה על 45 מאושפזים אך אנו יודעים, על פי חשיפת ידיעות אחרונות ו- YNET, כי מספר זה לא משקף את המציאות והוא שונה ממספר המאושפזים בבתי החולים מצב זה בפועל.


צילום: EPA

ביום ה 8/7/21 פרסם אתר YNET ידיעה שעל פי בדיקה שלהם פיזית מול בתי החולים, באותו זמן היו מאושפזים 27 חולים שהוגדרו במצב קשה בעוד שמשרד הבריאות עדכן פרסם כי מדובר ה 46 מאושפזים במצב זה, מדובר בניפוח של מעל 70% אחוזים. קישור לכתבה: https://www.ynet.co.il/news/article/bjvzjkmt00 בתגובה לבדיקה הודיע משרד הבריאות כי יבדוק את הפערים בנתונים.

לפיכך ניתן להגיע למסקנות כי לא ניתן להאמין נתוני משרד הבריאות לגבי מספר המאושפזים בבתי חולים במצב קשה. בנוסף, הגדרות משרד הבריאות הישראלי אלו שהשתנו ביוני 2020, הם אלו שגרמו לכך שאותם מאושפזים יוגדרו כחולים קשה. אין הם באמת חולים קשה ומספיק על פי משרד הבריאות הישראלי. אותם מאושפזים יהיו עם רמת רסטורציה מתחת ל 94% אחוזים ואז כבר הם מוגדרים כחולים במצב קשה. בנוסף זו המחלה היחידה בעולם שבה כמות החולים קשה יותר גבוה ממספר החולים במצב בינוני, או קל.

על פי נתוני משרד הבריאות מאושפזים סה״כ 79 בבתי החולים בישראל אשר מוגדרים כחולי קורונה, 45 מתוכם מוגדרים כחולים קשים, נתון שלא קיים בשום מחלה מוכרת אחרת בעולם. זהו נתון שמשקף את המדע החדש. פוסט קורונה ולא את המדע הטוב וישן אשר מבוסס מידע מדעי.

בתוך כך, היום אמור להתכנס קבינט הקורונה לדון בסוגיית ההחמרה כביכול בתחלואה ומשרד הבריאות בשלו ממשיך לנסות לדחוף להחזרת ההגבלות הדרקוניות .

כפי שמראים הנתונים, אנו לא במצב חירום ואין שום התפרצות חדשה ומסוכנת. המצב רק בשיפור וקרוב מאוד שלא נראה עוד מונשמי קורונה, או במצב קריטי ולא משנה כמה עוד ינפח משרד הבריאות את המספרים כפי שחשפו YNET וידיעות אחרונות.

לו הכסף שהמדינה זורקת על בדיקות קורונה, היא הייתה משקיעה בשיפור מצב הרפואה הציבורית בארץ, בונה בתי חולים חדשים, מייצרת תקנים חדשים ורבים לרופאים, אחיות ושאר אנשי הצוות הנדרשים. לו המדינה היתה מגדילה את מספר מיטות האשפוז ומיטות הטיפול הנמרץ, את מספר מספר מכשירי הדימות, מגדילה את סל התרופות ועוד לא מעט חוסרים אחרים, היינו במצב הרבה הרבה יותר טוב. תושבי המדינה היו מקבלים שירות רפואי טוב יותר ומערכת הבריאות יכלה להתמודד עם כל רעה, מחלה, או מגיפה שהיתה באה עלינו ללא שום צורך בהגבלות.

נמתין כולנו להחלטות קבינט הקורונה בתקוה רבה שלא נחזור לאחור, לימים הרעים של הסגרים וחורבן הדמוקרטיה הישראלית.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: