מבזקים

עולים חדשים מצרפת נחתו בנתב"ג

תוכן עניינים

על רקע משבר הקורונה העולמי, החרפת האנטישמיות וההתבטאויות הגזעניות כנגד יהודים בצרפת, 130 עולים חדשים מצרפת עלו אתמול בערב לישראל בטיסות מיוחדות של הקרן לידידות ומשרד העלייה והקליטה

אהרון קלפה | כ"ז באב תשפ"א | יום חמישי 5 באוגוסט 2021 | מערכת ישראל ניוז

העולים מגיעים ארצה משילוב של ציונות ורצון לחיות כיהודים בבטחה לאחר שעל פי עדותם רבים מהם, ולמרות המאמצים הרבים של השלטונות בצרפת, תופעת האנטישמיות הולכת וגדלה.


צילום: יוסי זליגר

סלין ודוד סלם, 40, משפטנית ויועץ בנקאי, הורים לאלי (10), גבריאל (8), סלומה (6) ושירה בת השנתיים: "הסיבה העיקרית לעלייה היא אהבת הארץ. כאשר שוחחתי עם חברתי הטובה מישל, נציגת הקרן לידידות בפריז, הבשיל הרעיון לעשות מעשה ולצאת לדרך. סלין נרגשת מאוד לקראת העלייה ארצה. "מה התוכניות שלנו אחרי שנעלה לישראל? לחיות בכיף, ולחיות כיהודים. אני חולמת על הגע שבו הבן שלנו יוכל ללכת עם כיפה וציצית כפי שהוא רוצה, ברוגע ובשלווה. חוץ מזה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמזג האוויר בישראל יותר טוב, יש ישם נהדר ושמש חמה", אומרת סלין. דב אויזמן (21), עומד להגשים את חלום העלייה לאחר שכבר חי בישראל שנתיים בנעוריו והתגייס לצה"ל ושירת ביחידה מובחרת ויחד עם חבור ליחידה ניטרל מחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה בתחנת אוטובוס. " ההורים שלי לא יכלו לעזוב את עבודותיהם אבל אני תמיד רציתי להגשים את החלום הציוני".


צילום: יוסי זליגר

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה: "העלייה מצרפת היא מהמובילות בשנה האחרונה, בה זכינו לגידול של 116% בכמות העולים בהשוואה לתקופה אשתקד. אני מברכת על הגעתם של 130 העולים החדשים שנחתו היום בישראל מצרפת ומתחילים חיים חדשים בארץ. משרד העלייה והקליטה ילווה אותם בשנים הקרובות בכדי לאפשר להם קליטה קלה ומהירה. מתחילת השנה עלו לישראל -1,884, ובביקורי לפני כשבועיים בקהילה היהודית בצרפת ניתן היה להרגיש את ההתעניינות הרבה והרצון של רבים לעלות לישראל. המשימה שלי יחד עם ארגוני העלייה היא לדאוג שהם ממשים את החלום בצורה מהירה".
 
נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "אנחנו גאים להמשיך ולהביא מאות עולים ארצה גם בתקופה מורכבת ומתמשכת של משבר הקורונה. הגעתם של העולים לישראל היא התגשמות הציונות הלכה למעשה ואות כבוד לעולים שממשיכים לבוא לישראל בכל מצב כי כאן זה הבית! אנחנו בשיתוף פעולה עם שרת הקליטה ומשרדה שהיא עומדת בראשה,  נדאג לקליטתו המיטבית של כל עולה ולהצלחתם ותרומתם לחברה הישראלית". יותר ממחצית מהעולים הינם ילדים מתחת לגיל 18, בשתי הטיסות שמגיעות בהפרש של שעתיים יש 17 משפחות ברוכות ילדים ( מעל 4 ילדים ) , העולה הכי צעיר הוא רק בן 4 חודשים, רוב העולים יקבעו את ביתם במרכז הארץ: נתניה, רעננה , תל אביב וערים נוספים.
 
הקרן לידידות עוסקת כבר יותר משלושים שנה בסיוע בהעלאת יהודים לישראל והשקיעה במהלך השנים מעל ל-800 מיליון שקלים שסייעו לעלייתם של כ-750,000 עולים. הקרן היוותה במהלך השנים תורמת מרכזית לסוכנות היהודית ואף סייעה בהקמתו של ארגון "נפש בנפש". בשנת 2014 החלה הקרן לפעול עצמאית בתחום העלייה ומאז הגיעו בעזרתה לישראל מעל ל-24,000 עולים מ-30 מדינות ברחבי העולם.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: