מבזקים

חוק הגיוס עבר בממשלה פטור הגיוס לחרדים ירד ל 21

תוכן עניינים

אחרי שהבטיח במסע הבחירות לצעירים חרדים שיוריד עבורם את גיל הפטור, היום סוף סוף זה הגיע. ראש הממשלה בסיכום הישיבה אמר: "עשינו היסטוריה, מהפכת התעסוקה של הצעירים החרדים יוצאת לדרך"

מאיר אוליאל | י"ד באלול תשפ"א | יום ראשון 22 באוגוסט 2021 | מערכת ישראל ניוז

עשרות בחורי ישיבות קיבלו את הבשורה "המשמחת" עבורם שמהיום (כמובן עד שיעבור חקיקה בכנסת) יוכלו לצאת לעבוד ולהשתלב בשוק העבודה בלי פחד שמחר יכניסו אותם לכלא. מבחינת ראש הממשלה נפתלי בנט זהו וי ראשון וחשוב בהבטחותיו מלפני הבחירות.


ויקיפדיה

ראש הממשלה בסיכום הישיבה אמר "עשינו היסטוריה: מהפכת התעסוקה של הצעירים החרדים יוצאת לדרך. כמו שהבטחנו: הממשלה אישרה כעת את הורדת גיל הפטור של הצעירים החרדים לגיל 21. זהו יום היסטורי של מהפכה חברתית אמיתית, ונטרול מוקש פוליטי וחברתי של שנים ארוכות, שפתרנו היום באווירה טובה, בוויתורים הדדיים ובהסכמות.

הציבור החרדי הרוויח שיוכל לצאת לעבוד ולרכוש השכלה מקצועית, וכלל הציבור הישראלי הרוויח את הגדלת שוק העבודה והנשיאה בנטל הכלכלי".

עקרונות המתווה:

  • גיל הפטור יירד באופן מיידי לגיל 21 למשך השנתיים הקרובות.
  • כעבור 24 חודשים יועלה גיל הפטור לגיל 22, וכעבור 12 חודשים נוספים יועלה גיל הפטור לגיל 23.
  • במקביל, גם כאשר יועלה גיל הפטור לגילאי 22 ו-23, יוכל צעיר חרדי להשתחרר משירות חובה בצה"ל כבר בגיל 21, באם יצטרף לשוק התעסוקה ע"י ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או הכשרה לפעילות ביטחונית/חירום/הצלה.

לסיום אמר ראש הממשלה "ובנימה אישית אני מתרגש היום. הורדת גיל הפטור היה יעד מרכזי שהצבתי לאורך שנים, מתוך הבנה שזו הדרך הפרגמטית היחידה להוציא רבבות צעירים חרדים לשוק העבודה. זהו יישום של תוכנית ״משיסוי לשילוב״ שפרסמתי בשנת 2019 ועכשיו היא מתגשמת. משך עשרות שנים מדינת ישראל בחרה באופן עקבי לפגוע בעצמה מרוב הרצון "להראות לחרדים מה זה", ו"עדיף להכניס טנקים לבני ברק ולגייס אותם". כלומר, מרוב שכעסו על זה שהחרדים לא מתגייסים, גם אילצו אותם לא לצאת לשוק התעסוקה עד גיל מאוחר.

היום אנחנו שמים לזה סוף, ופותחים את שער העבודה והתעסוקה לצעירים חרדים. זו הדרך הארוכה והנכונה למען האינטרס הלאומי. שילוב החברה החרדית בשוק התעסוקה הוא יעד ראשון במעלה, של כולנו.

השגנו זאת מפני שזוהי ממשלה שלא מתקפלת בפני אינטרסים פוליטיים, אלא עושה מה שנכון למדינה, זהו מהלך שלא היה יכול לקרות בלי ממשלת אחדות. עשינו היסטוריה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: