מבזקים

פורום האנרגיה הושק לרשויות המקומיות

תוכן עניינים

שרת האנרגיה קארין אלהרר, השיקה ביום חמישי האחרון את פורום האנרגיה לרשויות המקומיות שהקים ויזם אגף אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה

אהרון קלפה | כ"ב באלול תשפ"א | יום שני 30 באוגוסט 2021 | מערכת ישראל ניוז

הפורום האנרגיה הושק בהשתתפות יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, יו"ר פורום ה-15 וראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, ויו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי ובהשתתפות של עשרות בעלי תפקידים מרשויות מקומיות בכל הארץ.

קארין אלהרר, שרת האנרגיה: "בכל העולם ערים הן אלו שמובילות את המאבק בהתחממות הגלובלית דרך הצבת תכניות שאפתניות ורתימת התושבים והממשלות לעמוד בהן ואין סיבה שכאן אצלנו זה יהיה שונה! משרד האנרגיה משקיע מאות מיליוני שקלים מהתקציב במענקים ובפרויקטים משותפים עם הרשויות המקומיות, כי אנחנו מבינים שלא משנה עד כמה התכניות שנביא יהיו חדשניות אם לא נצליח לשתף את הרשויות המקומיות בעשייה לא נצליח לעשות שינוי אצל התושב בקצה. פתיחת הפורום המשותף היא סימן שההשקעה שלנו אינה רק כספית, אנחנו מעוניינים בשיח הפתוח והערוץ הישיר עם הרשויות המקומיות".


באדיבות משרד האנרגיה

הפורום שהוקם במשרד האנרגיה יחד עם מרכז השלטון המקומי ובשיתוף עם פורום ה-15, נועד להעמיק את הידע המקצועי של בעלי התפקידים ברשויות בתחום אנרגיה מקיימת, תחבורה נקייה, חדשנות ותכנון סטטוטורי, לייצר מסגרת קבועה של מפגשים ולמידת עמיתים, ולסייע בהכשרה של הגורמים המקצועיים ברשות המקומית המנהלים את משאב האנרגיה.

הפורום הוקם מתוך התפיסה כי לרשויות מקומיות יש תפקיד מרכזי וקריטי בהובלת המעבר לאנרגיה מקיימת – התייעלות וייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים ושגשוג במסגרת כלכלה דלת פחמן. בתחומי הרשויות המקומיות מתרחשת מרבית צריכת האנרגיה בעולם, וכך גם מרבית פליטות גזי החממה. אך לרשויות המקומיות בישראל יש תפקיד חשוב במיוחד, היות וישראל היא אחת המדינות בעלות שיעורי האוכלוסייה העירונית הגבוהים ביותר, עם 93% מתושבי המדינה המתגוררים בערים.

מלבד למידה הדדית, שיפור איכות החיים ונקיטת פעולה קולקטיבית לעבר עתיד דל פחמן, ישמש הפורום כזירת התייעצות של משרד האנרגיה עם הרשויות המקומיות לקראת קבלת החלטות על צעדי מדיניות הנוגעים להן.

מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי: "אנחנו הולכים למהלכים גדולים עם הרשויות המקומיות ונשקיע השנה השקעה כספית גדולה בשיפור האנרגיה המקיימת בשלטון המקומי, אשר מבחינתנו הוא רכיב קריטי בחזית העשייה ואנחנו פה בשביל לסייע לכם לסייע לנו להגשים את המטרות".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "השקת פורום האנרגיה לרשויות מקומיות, הינו צעד משמעותי בקידום נושא חשוב זה ברמה הלאומית. המידע והניסיון הרב שנצבר ברשויות יכול לסייע רבות במעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת, הפחתת הצריכה ושמירה על כדור הארץ שלנו. אני מברך על שיתוף הפעולה המצוין עם משרד האנרגיה".

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב: "הקמת פורום האנרגיה לרשויות מהווה הזדמנות חשובה לקידום תחום האנרגיה בישראל. פורום ה-15 עוסק בקידום נושא זה מזה שנים רבות, ואף אימץ מדיניות מחייבת לבנייה ירוקה ויעילה אנרגטית. לצד היותן של הערים BETA SITE לקידום ופיתוח תחום האנרגיה, נדרשת אסטרטגיה לאומית ארוכת טווח, שממנה תגזר תכנית סדורה, אשר תצעיד את ישראל קדימה. בשמי ובשם ראשי הערים של פורום ה-15, אני מאחל הצלחה רבה לשרה, ומייחל לשיתוף פעולה פורה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: