מבזקים

"מעל 90% מהמעסיקים מרוצים מהעובדים החרדים שלהם"

תוכן עניינים

בראיון מיוחד למגזין 'קדמה' של קרן קמ"ח, חושף לראשונה מוטי אלישע שהיה עד לאחרונה הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, נתונים של סקר פנימי שבדק את מוכנות המעסיקים לקלוט עובדים חרדים, ולמה לדעתו הקורונה תשפיע בצורה חיובית על תעסוקת חרדים?

אהרון קלפה | ט"ז בתשריי תשפ"ב | יום רביעי 22 בספטמבר 2021 | מערכת ישראל ניוז

מוטי אלישע, שכיהן בשלוש שנים האחרונות כממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ופרש בחודשים האחרונים לאחר שנים ארוכות בשירות הציבורי מתייחס בראיון פרישה לסוגיות רבות הנוגעות לשילוב החרדים בתעסוקה, ומה עוד על המדינה לעשות. לדבריו מעבר להתערבות הממשלתית לעידוד שילוב החרדים, ומעבר לשיתוף הפעולה מצד הציבור החרדי, גם למעסיקים יש אחריות מרכזית על שיעור ההשתתפות של חרדים בשוק התעסוקה.


מוטי אלישע. צילום: דוברות האו"פ

אחד הנושאים החשובים להצלחת הנושא (שילוב גברים חרדים בתעסוקה), הוא המוכנות מצד המעסיקים לקלוט עובדים חרדים. בתחום זה יש לנו סקרים שמראים שמעל 90% מהמעסיקים מרוצים מתפקוד עובדים חרדים אותם הם מעסיקים", אומר אלישע בראיון.

בהמשך הריאיון מתייחס אלישע למאמצים המיוחדים שנעשים כדי לשלב חרדים בתעשיית ההייטק. "לא כולם מתאימים לעבודה בהייטק", פוסק אלישע ומבהיר "אין מספיק משרות לכל המעוניינים לעבוד בהייטק. לכל אחד יש את התחום המתאים לו. היום יש מספיק כלים שמסייעים לכל אחד למצוא את האפיק התעסוקתי הנכון לו".

זרוע העבודה, היא יחידת סמך החולשת על כ-900 עובדים האחראים על המדיניות הממשלתית לקידום התעסוקה בישראל. עם הקמת הממשלה החדשה ופיצול משרד העבודה והרווחה, עברה זרוע העבודה למשרד הכלכלה, לאחר שנים שהיתה תחת משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. "החיבור למעסיקים הוא קריטי", מסביר אלישע את המהלך שנעשה בתמיכתו. "בוודאי שהמשרד המתאים הוא משרד הכלכלה, המעסיקים צריכים שתהיה להם כתובת אחת, ושלא יטרטרו אותם".

מטבע הדברים, אלישע מתייחס גם להשפעת הקורונה על תעסוקת החרדים. לדבריו "עולם העבודה המשתנה, מותאם היום הרבה יותר מהעבר למגזר החרדי. אם עד היום עובד חרדי עם ניסיון וכישרונות מתאימים נמנע מלעבוד במקום עבודה מסוים כי אורח החיים באותו מקום לא מתאימים לו, כעת ישנם יותר מקצועות ויותר פתיחות מצד המעסיקים המאפשרים לעבוד מהבית".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: