מבזקים

"בראל היה עבורי ועבור חבריי לצוות מודל לחיקוי"

תוכן עניינים

לוחמי הפלוגה של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי ז"ל שנהרג בידי מחבל בגבול עזה, התארחו אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג. ר' חברו לצוות אמר: "בכל דבר השווינו את עצמנו אליו ושאפנו להיות כמוהו"

שלום שי גיחז | י"ח בתשרי תשפ"ב | יום שישי 24 בספטמבר 2021 | מערכת ישראל ניוז

אתמול (יום חמישי) אירחו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל את לוחמי הפלוגה של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפצע באירוע ירי בגבול עזה בחודש שעבר ונפטר מפצעיו. עוד התארחו בבית הנשיא גם מפקד מג"ב וניצב אמיר כהן. הלוחמים הם חלק מיחידת המסתערבים של מג"ב דרום הפועלת בגבולותיה הדרומיים של מדינת ישראל ובפנים המדינה במחוז הדרום.


צילום: קובי גדעון/ לע״מ

אל המפגש הצטרף גם הזמר אדיר גץ. בעוד בראל נלחם על חייו בבית החולים שלח מפקדו סרטון לגץ, בו צילם את בראל מבצע את אחד משיריו- "בדיוק כמו שהיא", חודשים לפני הפציעה. הזמר פרסם את הסרטון וכתב כי הוא מקווה לשיר את השיר יחד עם בראל. היום, לאחר מותו של בראל, הגיע לשיר במיוחד את השיר לזכרו, עם חבריו לפלוגה בבית הנשיא.

ר', חברו של בראל ז"ל ששירת עמו בצוות סיפר על הקשר המיוחד שהיה בין השניים: "שירתתי כשנה בצוות ביחד עם בראל, שנה בה ישנו, אכלנו, צחקנו, חיינו זה לצד זה ולקחנו חלק משותף בפעילויות מבצעיות רבות שעליהן לא אפרט. בראל היה עבורי ועבור חבריי לצוות מודל לחיקוי, ובכל דבר השווינו את עצמנו אליו ושאפנו להיות כמוהו. כאשר נלחם בראל על חייו בחדר טיפול נמרץ בבית החולים סורוקה, צוות הרופאים היה המום מכמות המזרונים שכיסו את הרצפה בגלל כל קרוביו השונים, שרצו להיות שם בשבילו ברגעים הקשים ולהיות שם לצידו כשיתעורר".

הנשיא יצחק הרצוג אמר: "יש משמעות מאוד גדולה למה שאתם עושים ואתם יכולים להיות מאוד גאים בעצמכם. זאת צריכה להיות התחושה שמלווה אתכם בשליחות שלכם וגם בהמשך החיים. אני חושב שהזיכרון הצרוף שאתם נושאים איתכם על חייל שהיה ואיננו הוא זיכרון שמלווה וילווה אתכם כל החיים ותמיד יעניק לכם פרופורציה ומשמעות בחיים. אתם תישאו את זכרו ותעבירו אותו מדור לדור ויש בכך נחמה מאוד גדולה."

"אני רוצה לאחל לכם שתדעו רק שלום ושלווה, שתמלאו את משימותיכם על הצד הטוב ביותר ושהחיל שלכם יצליח בכל אשר יוטל עליו במטרה לשמור לנו על המדינה. אני מאחל לכולנו שתהיה עלינו סוכת שלום ושסוכת השלום הזאת תזכיר לנו שכולנו בני אדם- גם אלה שאתם ממונים עליהם וגם אלה שאתם מטפלים בהם בתפקידכם. כולנו בסוף בני אדם".

רעיית הנשיא מיכל הרצוג הוסיפה בהתרגשות רבה: "גם אני כמו כל עם ישראל צפיתי בבראל שר את שירו של אדיר גץ ואני מודה לו שהגיע ואני חושבת שהוא ריגש את כולנו. בשם כל האימהות, כאמא של לוחם, אני מסתכלת עליכם ואני יודעת כמה הצוות מהווה עבורכם משפחה. אני יודעת שלכתו של בראל השאירה חור במשפחה הזאת, ואני מחזקת אתכם ומאחלת לכם רק ימים של שלום".

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן אמר: "מכך שהזמנת אותנו, לוחמי משמר הגבול, לביתך ניתן לראות את הקשר ההיסטורי בין משמר הגבול למשפחת הרצוג. הקשר של משמר הגבול עם אביך הנשיא חיים הרצוג זכרונו לברכה החל כאשר שימש כמפקד מחוז ירושלים והיה הראשון לפרוס את כוחות משמר הגבול כאן בירושלים ולהעניק להם אחריות מבצעית לאורך קו הגבול העירוני הישן בירושלים. עם שחרורה של ירושלים, כמושל הצבאי של יהודה ושומרון, ראה אביך במשמר הגבול כוח מבצעי וייחודי והטיל עליו את משימות הביטחון ביהודה ושומרון- פעילות הנמשכת עד היום. אביך, הנשיא השישי, היה גם זה שהניח בשנת 1998 את דגל המדינה בבניין בית המורשת להנצחת חללי משמר הגבול".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: