מבזקים

אנג'לה מרקל: "בטחון ישראל חשוב לממשלת גרמניה

תוכן עניינים

ראש הממשלה, נפתלי בנט נפגש עם קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל ואמר: "מערכת היחסים בין גרמניה לישראל הייתה חזקה, אבל בתקופתך הפכה לחזקה מאי פעם והפכה מעוד ברית לחברות אמיתית הודות למנהיגותך. אנחנו מצפים לחזק את זה אפילו יותר, בעסקים, במדע, בחינוך, בבריאות וכמובן בביטחון"

שלום שי גיחז | ד' בחשוון תשפ"ב | יום ראשון 10 באוקטובר 2021 | מערכת ישראל ניוז

בפתח פגישתם של בנט ומרקל, אמר ראש הממשלה: "ברוכה הבאה לישראל, חברה יקרה של ישראל. זה תענוג לארח אותך ואת המשלחת שלך כאן, הקנצלרית מרקל".


מרקל ובנט | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו מעריכים את החברות המתמשכת עמך ואת מחויבותך לישראל. מערכת היחסים בין גרמניה לישראל הייתה חזקה, אבל בתקופתך הפכה לחזקה מאי פעם. היא הפכה מעוד ברית לחברות אמיתית הודות למנהיגותך. אנחנו מצפים לחזק את זה אפילו יותר – בעסקים, במדע, בחינוך, בבריאות וכמובן בביטחון.

לפעמים מנהיג עושה הבדל משמעותי, ואני חושב שמנהיגותך סללה את הדרך למחויבות מתמשכת של גרמניה לביטחון ישראל, ואנחנו מעריכים את זה מאוד. אנחנו בהחלט זוכרים את ההיסטוריה, ומביטים באופטימיות לעתיד טוב יותר. הממשלה בראשותי תמשיך את מערכת היחסים המתמשכת. הממשלה החדשה שלנו גם מביאה רוח חדשה של רצון טוב.

זו הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה של ישראל. יש לנו ימין ושמאל, יהודים ומוסלמים, דתיים וחילונים, וזה עובד, אנחנו מסתדרים יחד די טוב. זו גם הממשלה הנשית ביותר בהיסטוריה של ישראל, עם שמונה שרות, ואני חושב שזו אחת הסיבות שזה עובד טוב.

אני בטוח שתהיה לנו פגישה פורה מאוד. בשם הציבור הישראלי אני רוצה להודות לך. תודה לך, אנגלה".

בדבריה של הקנצלרית אנג'לה מרקל, אמרה: :

"I would like to thank you very much for this very friendly welcome.
I consider it a great pleasure and great honour to be able to visit Israel once again at the end of my term in office, and to get to know the new Israeli prime minister.

During my term in office I have tried together with all members of my government to work hard to make the relationship between both our countries and peoples even stronger and broader, for example through the inter-governmental consultations.

It is not only matters that effect our past that play a part, but also our look to a common future.

However, it is fair to say that I continue to consider it a stroke of good fortune given to us by history that after the crimes against humanity of the “SHOA”, it has been possible to reset and to reestablish relations between Germany and Israel to the extent that we have done. I want to use this opportunity to emphasize that the topic of Israel’s security will always be of central importance and a central topic of every German government.

I look forward to the good exchanges and talks we’re going to have and I very much look forward to getting to know the members of this very diverse cabinet of yours. Compared with your government, a German coalition government seems a very simple matter".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: