מבזקים

כל מה שחשוב לדעת על קידום אתרים במובייל

תוכן עניינים

כשהאפשרות לחפש מידע באמצעות גוגל נפתחה לכולם ב-2001, הגלישה באינטרנט התבצעה דרך מחשבים. היום חלק גדול מהחיפושים מתבצעים בטלפונים הניידים, וחשוב כמובן להתאים את קידום אתרים בגוגל למאפיינים הייחודיים של גלישה סלולרית. איך עושים את זה נכון? לפניכם כמה דגשים משמעותיים במיוחד.

אתר נפרד או אתר רספונסיבי?

ההחלטה החשובה הראשונה לצורך קידום אתרים במובייל היא סוג האתר. האופציה הראשונה היא לבנות אתר נפרד שיוצג אך ורק לגולשים בסמארטפונים, כשהאתר ה"רגיל" ימשיך להיות מוצג על הדסקטופים. האופציה השנייה היא להחליף את האתר הקיים באתר רספונסיבי.

אתר רספונסיבי הוא אתר שיודע לזהות את מידות המסך שעליו הוא מוצג, ולהתאים את עצמו אליהן. בדרך זו ניתן להחזיק אתר אחד וכל הגולשים יוכלו להשתמש בו בנוחות בלי קשר למכשיר שבאמצעותו הם התחברו לאינטרנט. חשוב להדגיש שעם הפתרון הזה התוכן זהה לחלוטין ואין התאמות מיוחדות לגלישה בטלפון. היתרון העיקרי הוא נוחות התפעול של האתר, משום שאין צורך לשנות שני אתרים במקביל בכל פעם שרוצים לעדכן את המידע הקיים. גם גוגל ממליצה על שימוש באתרים רספונסיביים.

כשיש צורך לייצר חוויית משתמש שונה מהותית עבור גולשים בסמארטפון וגולשים דרך מחשב נייח, הפתרון הנכון הוא שני אתרים נפרדים, עם דומיינים נפרדים, כלומר להקים אתר ייעודי לסלולר ולקדם גם אותו במקביל. היתרון הוא חוויית גלישה אופטימלית עבור כולם וכולן, והמחיר הוא הצורך להשקיע משאבים רבים יותר בתחזוקת שני אתרים.

תמציתיות ועיצוב נקי

הכלל Less is More תקף במגוון רחב של מצבים וגם כשהמטרה היא קידום אתרים בגוגל לגולשים בסמארטפונים כדאי להתנהל לפיו. כך למשל חלונות פופ-אפ שמהווים אופציה נפוצה מאוד בימינו עלולים להיתפש ע"י משתמשי הסלולריים כמטרד של ממש ואפילו לגרום להם לעזוב את האתר במהירות – דבר שמגדיל את שיעור הנטישה ופוגע בדירוג של האתר.

גם צורך לגלול עוד ועוד כדי להגיע למידע הרלוונטי עלול להיות מעיק מאוד. בהתאם כדאי להיות תמציתיים ולוודא שהמידע החשוב ביותר מופיע כבר בראש הדף. כפתורים שמאפשרים להתקשר ישירות לעסק או להגיע בנוחות לדפים חשובים באתר הם תוספת מבורכת שמשדרגת את חוויית הגלישה.

מינימום זמן טעינה

דגש חשוב נוסף לגבי קידום אתרים בגוגל כך שהם יופיעו כאחת האופציות הראשונות בחיפוש בסמארטפון הוא מינימום זמן טעינה. רובנו קצרי רוח למדי ולא אוהבים לחכות זמן רב מדי עד לעליית האתר (כש"זמן רב מדי" הוא כמובן מונח יחסי מאוד). בהתאם נדרש איזון מדויק בין הרצון להעלות תמונות ו-וידאו, שמייצרים כמובן חוויה חיובית וגם מעבירים מידע יקר ערך, לבין הצורך לשמור על האתר קל משקל ולכן זריז. הפתרון הוא להיעזר במומחים בתחום השיווק הדיגיטלי בסלולר כמו למשל הצוות של משרד פרסום ירדן דיגיטל.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: