מבזקים

מאבק באנטישמיות: נשיא המדינה השתתף בכנס הבינלאומי במאלמו

תוכן עניינים

נשיא המדינה שנא דברים בפורום הבינלאומי של מאלמו העוסק בזיכרון השואה ובמאבק באנטישמיות: "כשביקורת על מדיניות ישראלית ספציפית הופכת להטלת ספק בעצם זכותה של ישראל להתקיים- זוהי לא דיפלומטיה, אלא דמוניזציה ואנטישמיות, כיוון שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי"

אהרון קלפה | ז' בחשוון תשפ"ב | יום רביעי 13 באוקטובר 2021 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף היום בכנס הבינלאומי של מאלמו העוסק בזיכרון השואה ובמאבק באנטישמיות. את הכנס אירחה השנה ממשלת שבדיה, ונשיא המדינה השתתף בו באופן מקוון. מטרת הכנס לגבש צעדים ממשיים ומשותפים לזיכרון השואה ולמאבק באנטישמיות. בין המשתתפים בכנס היו מלך שבדיה קארל ה-16 גוסטב והמלכה סילביה, ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, נשיא המועצה האירופית שארל מישל, נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי האירופי משה קנטור ושורדי שואה.


צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

בנאומו, ששודר בשידור חי ממשכן הנשיא בירושלים קרא הנשיא לאומות העולם לאמץ את הגדרת כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה (IHRA) לאנטישמיות ואמר: "כוח המשימה הפך למוקד ייחוס משמעותי במאבק נגד האנטישמיות והכחשת השואה, ויותר משלושים מדינות כבר אימצו את הגדרתו לאנטישמיות, אותה אני קורא לכלל אומות העולם לאמץ".

הנשיא הוסיף והסביר על ההבדל בין ביקורת על ישראל לבין אנטישמיות: "כדמוקרט אמיתי וכיושב ראש האופוזיציה לשעבר, איני רק תומך אלא גם מתעקש על הזכות של כל אזרח או קבוצה לבקר כל ממשלה על מדיניות ספציפית. אבל, כשביקורת על מדיניות ישראלית ספציפית הופכת להטלת ספק בעצם זכותה של ישראל להתקיים- זוהי לא דיפלומטיה, אלא דמוניזציה ואנטישמיות, כיוון שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי".

הנשיא קרא לשיתוף פעולה בין-לאומי במאבק באנטישמיות והדגיש את הצורך בהסרת תוכן אנטישמי מהרשתות החברתיות: "אנטישמיות היא החדרת שנאה לכיסי בורות, כוח הרס שמשמיד כל ערך הנקרה בדרכו. שינוי ידרוש שיתוף פעולה חסר תקדים ושיתוף שיטות עבודה בין כל בעלי העניין. לשם כך יידרשו חקיקה, התדיינות קפדנית ואכיפת חוק רציפה. יהיה צורך לא רק בשיפור החינוך בנושא השואה בבתי הספר, כמו התוכנית הצוינת של יד ושם, אלא גם לפעול בתקיפות במדיה החברתיים, כולל בשיתוף ובהתמודדות מול חברות מדיה חברתיים, על מנת להבטיח שדברי הסתה ושנאה יוסרו מהרשת במהירות".

הנשיא סיכם את דבריו ואמר: "הדרך אותה נסלול היום היא בעלת חשיבות מכרעת לעתידם של יהודי אירופה וקהילותיהם, ולעתידה של אירופה כחברה מודרנית וסובלנית. על יהודי התפוצות להיות חופשיים לקיים אורח חיים יהודי מלא בפתיחות ובגאווה בכל מקום שבו יהיו. עליהם להיות בטוחים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: