מבזקים

"אתם כבר לא משרד החינוך, נמכרתם למשרד הבריאות"

תוכן עניינים
הורים מנתניה ומיישובי עמק חפר טוענים כי ילדיהם הלומדים בכיתה א' חוסנו בבית הספר ללא ידיעתם וללא הסכמתם, בנוסף ללימוד תכנים לא ראויים לטענתם, בשעורי ראשית הקריאה

בלעדי לישראל ניוז: הורים מנתניה ומיישובי עמק חפר טוענים כי ילדיהם הלומדים בכיתה א' חוסנו בבית הספר ללא ידיעתם וללא הסכמתם, בנוסף ללימוד תכנים לא ראויים לטענתם, בשעורי ראשית הקריאה

רות קרייתי | כ"ב בחשוון תשפ"ב | יום חמישי 28 באוקטובר 2021 | מערכת ישראל ניוז

הורים לתלמידים בכיתה א התלוננו בפני (ר.ק) שחיסנו את כל תלמידי השכבה למרות שהם סירבו, לא שלחו פנקס חיסונים, לא חתמו על הסכמה לחיסונים ולמרות שהילדים שלהם אמרו שההורים לא מסכימים. אחת האימהות סיפרה לי כי בנוסף חוסן ילד שכבר חוסן בעבר לדבריה: "זה בהחלט מחדל שמתחבר למבול התלונות בעניין. מלא הורים לא שלחו לבית הספר את פנקסי חיסונים, וניסו לקבל אישורים טלפונים ואז פשוט חיסנו את כולם".

בשיחה נוספת עם אימא לתלמידה (שמות שמורים במערכת) נאמר לי: "שלושה ילדים חוסנו למרות שלא היו אמורים להתחסן אך בבית הספר התעלמו מכך והוא שוב חוסן. זה פשע מדרגה ראשונה לבצע בילדים חיסונים ללא הסכמת ההורים".

דפי קריאה לא ראויים לכיתה א'

אחת האימהות מישוב אחר בעמק חפר, מספרת: "יש דבר נוסף שמאוד מטריד אותנו. המורה המחנכת בכיתה א' שלחה דפי קריאה לא ראויים לתלמידי הכיתה (הצילומים של דפי הקריאה מצורפים לכתבה) במסגרת לימודי ראשית הקריאה. האם משרד החינוך אישר את זה כתוכן לימודים לכיתה א'? חיסונים, זריקות, רופא, ממתקים ואיורים של מזרק וסוכריות?. אמרתי למורה של הבת שלי: אתם כבר לא משרד החינוך, אתם נמכרתם למשרד הבריאות. המורה שתקה אז אמרתי לה: לא נותר לכם אלא לשתוק כהודיה".

 


מוטיבים מוזרים בלימודי ראשית הקריאה

 


ראשית הקריאה לתלמידי כיתה א'

התרחשות מוזרה בבתי ספר

לא רק בכיתות א' מתרחשים לכאורה לדברי ההורים על פי דבריה של ב' (שם שמור במערכת) שהיא אם לבת מתבגרת: "כשרשמתי את ביתי לחטיבת ביניים, דחפו לי ליד הצהרת בריאות. אמרתי למזכירה 'תגידי מה זה כל הדברים האלה? אתם מתקן אקדמי שאמור להנחיל ידע וערכים, אתם לא מרפאה'. היא ענתה לי 'זה תמיד היה כך'. עניתי לה 'אני מבינה אבל יש לי שאלה. כמה דפיברלטורים יש לכם בבית הספר במקרה שמתרחש פיגוע המוני כתוצאה מהזריקות כמו שקרה בעכו, ש- 7 תלמידים פונו באמבולנסים אחרי חיסון פפילומה?".

אחרי שהתברר כי הילדים חוסנו ללא אישור ההורים, הוציאה מנהלת בית הספר מכתב להורים (צילום מצורף) ובו היא מודה בפה מלא כי: "שלושה הורים נתנו לכך אישור טלפוני אך לאחר החיסונים הסתבר כי לא כולם נתנו אישורים כאלו ובכל זאת הילדים חוסנו". במכתב שנשלח להורים, מאשימה מנהלת בית הספר את התנהלותן של האחיות שהגיעו לבית הספר לחסן את התלמידים. לדבריה: "לאחר שהתבררה ההתנהלות הוצאנו מכתב חריף לכל הגורמים במשרד הבריאות / נטלי / משרד החינוך והמועצה על מנת להתריע ולבקש תשובות על התנהלות לא נכונה של האחיות".

מכתב שנשלח ממנהלת בית הספר להורים, בו היא מודה כי אכן נעשו חיסונים לתלמידי כיתה א' למרות התנגדות ההורים. במכתב היא מפנה אצבע מאשימה לאחיות 'נטלי' שחיסנו את הילדים:

 

 

בפניה שנעשתה לדוברת משרד החינוך לקבלת תגובה לטענות ההורים בכתבה, טרם התקבלה תגובתם וכשזו תתקבל, היא תתווסף לכתבה.

בפנייה שנעשתה לדוברת משרד הבריאות בנושא הקורונה נאמר לי, כדבריה: "רות, לא חוסנו ילדים לקורונה מאחר ואין בכלל בארץ חיסונים כרגע לקורונה. אין חיסונים לבני 5 עד 11".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: