מבזקים

מליווי נוער בסיכון ועד לתרומות מחשבים ללמידה מרחוק: זוהי פעילותה של עמותת אחינועם

תוכן עניינים

ילדים ובני נוער ברחבי הארץ חווים מציאות קשה ועגומה, אם בהיבט הכלכלי ואם בהיבט החברתי-תרבותי. הפערים הללו עשויים לגרום להם לנשור למרבה המזל, ארגונים שונים עושים כמיטב יכולתם כדי לאזן את התמונה ולשפר את המצב. דוגמה מצוינת לארגון שכזה הוא עמותת אחינועם, שהיא בעצם עמותה ללא מטרות רווח שפועלת מיום הקמתה לחיזוק השכבות החלשות בחברה הישראלית ולקידום שוויון הזדמנויות. בין אם אתם מחפשים את הדרך לקחת חלק בפעילות התנדבותית ולהעניק מעצמכם למען החברה, ובין אם אתם פשוט מחפשים מקור להשראה, בהחלט כדאי שתכירו את העמותה הנפלאה הזו ואת הפעילות המבורכת שלה. 

על עמותת אחינועם

את עמותת אחינועם הקים איל אדרעי ב-2018, מי שבעצמו חווה קושי ואי שוויון הזדמנויות בחיים. לאחר שהצליח כאיש עסקים, הקים איל אדרעי את העמותה הקרויה על שם אביו, במטרה להעניק לילדים בפריפריה המגיעים משכבות סוציו אקונומיות נמוכות את האפשרות להתקדם ולהצליח בחיים, בדיוק כמו יתר בני גילם ממקומות אחרים ברחבי הארץ. 

אז איך זה בדיוק עובד? ובכן, ממש כמו עמותות אחרות, גם עמותת אחינועם מתבססת על תרומות ומקרנות פילנתרופיות. בעזרת הכסף שמגויס עבור העמותה, בין היתר בזכות הפעילויות והיוזמות שיוזמים איל, משה ורפי אדרעי, מוענקת לילדים בפריפריה מעטפת רחבה הכוללת ליווי צמוד, סיוע בלימודים, תרומה של אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שלרוב אין להם היכולת לרכוש בעצמם, וליווי גם בחיים הבוגרים, כולל גיוס לצה"ל, לימודים והשתלבות בשוק העבודה לאחר מכן. 

פעילויות העמותה

בחלוף הזמן ועם גדילתה של העמותה, הצטרפו לניהול השוטף שלה גם שאר בני המשפחה. כיום, משה אדרעי פועל בעמותת אחינועם יחד עם רפי אדרעי וכמובן איל, יוזמים שלל פעילויות במסגרת העמותה שמטרתן להעניק שוויון הזדמנויות מלא לילדי הפריפריה:

  • ליווי אישי של נוער בסיכון: העמותה מאתרת נוער בסיכון, במיוחד כאלו שלא מקבלים את היחס והטיפול הראוי במערכת החינוך או הרווחה, ומעניקה להם ליווי אישי. התהליך כולל בניית תכנית אישית, ליווי לטווח ארוך, החל משלב התיכון ועד להשתלבות מלאה וטובה בשוק העבודה, תוך סיוע בהתמודדות עם אתגרים וחסמים. את הפעילות הזו מנהלים איל, רפי ומשה אדרעי, מתוך הרצון להעניק שוויון זכויות אמיתי והזדמנות שווה גם לנערים ונערות שחווים קושי אמיתי בחייהם.
  • מלגות לצעירים חסרי יכולת כלכלית: עמותת אחינועם מעניקה מדי שנה מלגות בסך עשרות אלפי שקלים לבני נוער ומשפחות מעוטי יכולת למטרות שונות כמו סיוע במימון לימודים, רכישת ציוד אלקטרוני ללימודים ומציאה ופיתוח של תחביבים ותחומי עניין חדשים. 
  • ליווי של צעירים בני העדה האתיופית: התכנית הייחודית מתמקדת בליווי של נערים ונערות מגיל 16 מהעדה האתיופית, ומתמקדת בפיתוח יכולות מנהיגות, חוסן מנטלי וכן הכנה פיזית לקראת שירות צבאי משמעותי. 
  •  השקעה ופיתוח פריפריאלי: העיר צפת הקרובה מאד לליבם של רפי אדרעי, משה אדרעי ואיל אדרעי, היא דוגמה נפלאה. הפעילות כוללת תמיכה בפעילויות חברתיות לנוער, שיפוץ מוסדות רווחה בעיר, הנגשת חינוך מוסיקלי לדור הצעיר והקמת ספרייה בבית הספר היסודי בעיר. 

מחשב לכל ילד

בתקופת הקורונה הציפייה הייתה שילדים ונערים ילמדו עם המחשב דרך הזום, אך מתברר כי גם היום לא לכל ילד בישראל יש מחשב משלו. בתקופה הזו רכשה העמותה עבור ילדים בפריפריה שלא יכלו ללמוד אלפי מחשבים ואפשרה להם להמשיך בשגרת הלימודים. איל אדרעי, לצד אחיו משה ורפי אדרעי, פעלו רבות כדי לגייס מחשבים עבור ילדים שלא יכלו להרשות זאת לעצמם ובעצם אפשרו להם ללמוד, לפגוש את חבריהם ולהרגיש שווים בתקופה כל כך קשה ומאתגרת כמו זו.

לסיכום

נראה כי עמותת אחינועם בהחלט תורמת לקידום בני הנוער בישראל. היא מקפידה לפעול בשיתוף פעולה מלא עם רשויות מקומיות וכן עם משרדי הממשלה, וזה בהחלט מרגש לראות את ההצלחות שלה. האחים לבית משפחת אדרעי, איל, משה ורפי, בהחלט מנהלים ודוחפים את העמותה ומאפשרים את שוויון הזכויות לכל מי שהם תורמים בעבורו.  

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: