מבזקים

נוטלים תרופות באופן קבוע? אתם חייבים לקרוא את זה

תוכן עניינים

רבים מאיתנו נוטלים תרופות מרשם באופן יומי, אך חשוב להכיר את הסיכונים הכרוכים בכך, והם רבים. החל מחולשה, ועד להפרעה בקצב הלב. הנה כל נורות האזהרה שחשוב שתכירו

רון אטיאס | ו' בכסלו תשפ"ב | יום רביעי 10 בנובמבר 2021 | מערכת ישראל ניוז

אתר הבראו מדווח: כיום, נראה כי הנחיצות של תרופות שונות ותוספי מזון הם כמעט הכרח בשיפור איכות החיים ומניעת מחלות, אך רבים מאיתנו נוטלים תרופות באופן קבוע, בלתי לדעת את הסכנות האפשריות. אחת הבעיות המרכזיות סביב נושא זה הוא העובדה כי רבים יכולים ליטול כמות גבוהה מדי של תוספים ותרופות, גם כאשר אין בכך צורך.


תרופות (צילום אילוסטרציה)

במקרים מסוג זה, לא רק שהתרופה או תוסף התזונה יכולים להזיק, אלא אפילו לחשוף לסכנות ממשיות ותופעות לוואי קשות, כאשר חלקן נגרמות בעקבות שילוב לא בריא בין תרופות ותוספים שונים. אחת הסיבות לכך היא העובדה כי כיום קל לקבל טיפול תרופתי, או לרכוש תוסף תזונה.

גם אם התחלתם ליטול תרופה או תוסף, חשוב לדעת כי יש לבצע בדיקה בכל מספר חודשים על מנת להבין שיש בה עדיין צורך. חשוב לדעת כי תרופות עלולות להוביל לתופעות שונות ולעיתים אף להחמרה של מחלה קיימת. לכן, תסמינים כמו כאבים במפרקים או בשרירים, עליית לחץ דם, חולשה, פגיעה קוגניטיבית, צרבת, עצירות ועוד, יכולים להיות תופעות לוואי. 

במידה ואתם חשים בתופעה כזו או אחרת, חשוב לגשת לבירור רפואי ולבצע בדיקות רחבות ומקיפות. במידה ואתם לא בטוחים כיצד לזהות תופעות לוואי, ריכזנו עבורכם רשימה של כמה תופעות נפוצות ומרכזיות אשר מצריכות הגעה לרופא.

חולשה ותשישות: תופעה אשר מאפיינת בעיקר תרופות לטיפול בלחץ דם, תרופות נוירולוגיות, תרופות פסיכיאטריות, תרופות לסוכרת ומשככי כאבים. 

חולשה או כאבים בשרירים: תופעה המאפיינת בעיקר שימוש בתרופות ממשפחת הסטטינים ותרופה לטיפול בתפקוד מיני בקרב גברים. 

עצירות: תרופות נוגדי דיכאון, תרופות פסיכיאטריות, תרופות לטיפול בתסמינים במערכת השתן ותרופות משתנות.

לסיכום, חשוב כי תיקחו אחריות על הטיפול שלכם, ותהיו שותפים בו, ובעיקר רצוי לזכור כי לא תמיד זקוקים לאותה כמות של תרופות או תוספים בחלוף השנים. לכן, ישנה משמעות וחשיבות אדירה לבדיקות ומעקב בכל מספר חודשים. נכון, תרופות יכולות להציל חיים ולשפר את איכות החיים, אך במקרים מסוימים, גם להוביל לסכנת חיים ולפגיעה בתפקוד. 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: