מבזקים

איך מאתרים נזילות בביוב, וכמה עולה לתקן את זה

תוכן עניינים

חדירת מים לתשתיות של מבנים הם אחד הגורמים המזיקים והמסוכנים ביותר, כאשר רטיבות לטווח הארוך פוגעת ומחלישה את תשתיות המבנה, חודרת לחלל ומהווה גורם מזיק לבריאות השוהים בו.

מערך הצנרת והניקוז במבנה יכלול צנרת להעברת מים נקיים, צנרת להעברת מי שופכין, דלוחין וביוב. נזילות בכל אחד ממעברי המים הללו יהווה נזק למבנה, אולם נזילות בביוב מטבע הדברים יוו מפגע תברואתי גדל ומזיק יותר.

מהי נזילת ביוב?

נזילות בביוב הן נזילות אשר מופיעות באחת או יותר מן הצינורות המובילים מי ביוב מן המבנה אל מערכת הביוב העירונית. מדובר בצנרת אשר מועברת בעיקרה באופן סמוי, במעמקי התשתיות, בתוך קירות, תחת הריצוף, או תחת גינות ושטחים משותפים.

כאשר מזוהים סימנים לקיום של נזילות בביוב, חשוב לאתר את הנזילה ולטפל בה בהקדם. נזילה בביוב יכולה לעבור בצנרת הפרטית של דירה במבנה ובמקרה כזה תהיה באחריות בעל הדירה, או בצנרת המשותפת לבניין כולו, ותצריך תיקון המצוי באחריות כלל הדיירים, על ידי וועד הבית המשותף.

כיצד נאתר נזילות בביוב מהר ככל הניתן?

בין הסימנים המוקדמים לאיתור נזילות ביוב ונזילות מים בצנרת:

גידול בחשבון המים- חשבון המים הוא בעיקרו מאוזן, וללא שינויים מהותיים בצריכה (גידול במספר הדיירים בבית, מילוי ותחזוקת בריכת שחיה בחודשי הקיץ), גידול משמעותי בחשבון המים עשוי להעיד על קיומה של נזילה סמויה.

שינויים בצבע הריצוף- שינויים בצבע הריצוף, גם אם מינוריים, עשויים בהחלט להעיד על הצטברות של מי שופכין תחת הרצפות. במקרה של בניין משותף נזילה כזאת עשויה לבוא לידי ביטוי בחדירת מים של ממש והופעת כתמי רטיבות אצל השכנים בקומה שמתחת.

שינויים בצבע הקיר- שינויים וחוסר אחידות בצבע הקיר, הופעת כתמים, התקלפות או רטיבות בפועל הם סמן מובהק לקיומה של נזילה. כפי שצוין, במידה והכתמים והסימנים הללו מופיעים על תקרת המבנה, ייתכן ומדובר בנזילה הנובעת מדירת השכנים שמעל.

ריח- נזילת ביוב עשויה לגרום לריח טחב או ריח לא נעים אחר בחדר. כאשר מדובר במפגע ריח הנמשך לאורך זמן, ללא סיבה נראית לעין, חשוב לבחון קיומה של נזילת ביוב.

עובש- הופעת כתמי עובש בנקודות מסוימות בחדר מעידות על חדירת מים לתשתית. ניקוי וייבוש של העובש אינו מספק, שכן זה ישוב להופיע כל עוד המים ממשיכים לדלוף מחוץ לצנרת.

ירידה בלחץ המים- ירידה בלחץ המים ללא סיבה או שימוש חופף עשויה אף היא להצביע על שחרור הלחץ בנקודה אחרת בבית, ועל נזילת מים.

התנפחות רצפת פרקט- עץ הוא חומר רגיש למים, ובמידה ונראית התנפחות או שינויים ברצפת פרקט, ללא פגיעת מים ישירה, כפי הנראה מדובר בחשיפה למים שמגיעה ממקור אחר.

קצרי חשמל- מגע של מים וחשמל יביאו להיווצרות של קצרים. כאשר קיימת נזילה בקירוב לתשתיות ומעברי חשמל ניכרים יהיו קצרים רבים ולא מוסברים, מה שמהווה סכנה נוספת מלבד סכנת הפגיעה במבנה ובתשתיות.

איתור ותיקון נזילות בביוב

כיום ניתן לאתר נזילות בביוב באמצעות טכנולוגיות מתקדמות וללא הרס של התשתית. אין צורך בהסרת אריחים, פגיעה בריצוף או שבירת קירות, וניתן לאתר את הנזילה באמצעות סריקה תרמית של הקיר או הרצפה ואיתור טמפרטורה חריגה, ברמת דיוק גבוהה במיוחד. גם לאחר האיתור ישנן נזילות ותקלות רבות אותן ניתן לתקן ללא צורך בהרס מיותר, באמצעות החדרת שרוול גמיש, בלוני טלאי ושיטות נוספות.

חברת נו פלו ישראל מביאה את מיטב השיטות והטכנולוגיות מארה"ב, ומספקת מעטפת שירותים מלאה החל מאיתור הנזילה ועד הטיפול המלא בה, במקצועיות שאין שניה לה, במהירות ובמחיר הוגן.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: