מבזקים

קצין במיל': "חושש שחיילים יעזבו את עמדותיהם"

תוכן עניינים

רן לוי, קצין במיל', בראיון סוער ב"הפוך על הפוך" עם הרב משה בן לולו "הפקירו את אזריה" • על השפעת ההרשעה "חושש מהשתמטות ומחיילים שיעזבו את עמדותיהם" • ומה הוא חושב על דברי הרמטכ"ל אתמול כי חייל אינו 'הבן של כולנו'?

ברדיו קול חי פורסם: הרשעתו של אזריה הבוקר בבית המשפט הצבאי גררה תגובות רבות מימין ומשמאל. רן לוי, קצין צה"ל במיל', שוחח בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו ודיבר על השפעת ההרשעה, לדעתו, על הציבור בישראל.

"צהריים רעים לעם ישראל" פתח לוי את דבריו ואמר "הפקירו את אלאור אזריה חד משמעית. עוד מיום האירוע, המפקדים בשטח שהתנהלו בחוסר מקצועיות. מפקדיו בשטח קודמו בתפקידם, שופטי המשפט שהתנהל, קודמו. אין פה צדק. חייל הופקר לגורלו ונזרק לכלבים" אמר.

לשאלה האם הוא חושב כי להרשעה תהיה השפעה על התנהלות החיילים בשטח בזירות טרור, הוא עונה "בהחלט כן. ראינו מספר מקרים לאחר מכן שחיילים בשטח חששו לפתוח באש, חששו לירות, שמא יועמדו לדין כמו שעשו לאלאור. היו מקרים שחיילים ברחו מהזירה כדי לא להגיע למצב המצריך ירי. יש מצב של ירידה חמורה בכמות המתגייסים. הרמטכ"ל אתמול אמר 'הוא לא הבן של כולנו' אז הילד של מי הוא? כל חייל שנשלח, נשלח להגן על העם. הוא אמר שרק 70 אחוזים ממחויבי הגיוס מתגייסים. בשנה הבאה נראה השתמטות במילואים ובכמות החיילים שירצו להתנדב לקרבי לדעתי. אני חושש אפילו שיהיו מקרים של חיילים שיעזבו את עמדותיהם".

באשר לעצומה שהקים ביום האירוע סיפר "כשראיתי ששר הביטחון דאז, בוגי והרמטכ"ל כבר שפטו אותו בוים האירוע, הקמתי את העצומה עליה חתמו מעל ל-66,000 אזרחים. לפני כמה דקות, בעקבות ההרשעה, פתחתי בעצומה נוספת הקוראת לחון אותו. כבר כמה מאות חתמו. כרגע הכדור עברל מגרש הפוליטי. לראש הממשלה ולנשיא המדינה. אנחנו נפגעים, הציבור נפגע משום שההרשעה של אלאור תשמש את כל אויבי ישראל מבית ומחוץ ותגיד לעולם שאנחנו מודים שחייל צה"ל רצח. לפי הבנתי, אם לשופטת היתה אפשרות להרשיע אותו ברצח, היא היתה עושה זאת. כל מה שאמרה ההגנה היא דחתה לעומת כל עדי התביעה שדבריהם התקבלו".

 

מאת: עופר תמיר

קישור לכתבה:  http://www.93fm.co.il/radio/372784/

 

 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
צילום: Yonatan Sindel/Flash90
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: