מבזקים

"יש להגביר את הלחץ והסנקציות על משטר האייתולות"

תוכן עניינים
הגרעין האיראני

מזכיר ההגנה של בריטניה לשעבר וחבר הפרלמנט הבריטי, ד״ר ליאם פוקס מותח ביקורת קשה על הניסיון להחיות את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, וקרא למצות את הסנקציות והפעלת הלחץ על איראן

אהרון קלפה | יב' בטבת תשפ"ב | יום חמישי 16 בדצמבר 2021 | מערכת ישראל ניוז

על רקע שיחות הגרעין בווינה, מזכיר ההגנה הבריטי לשעבר חבר הפרלמנט הבריטי ד"ר ליאם פוקסתוקף: ״הסכם הגרעין נכשל. עלינו להגביר את הלחץ והסנקציות על משטר האייתולות".

ד"ר ליאם פוקס
ד״ר ליאם פוקס | צילום: הפרלמנט הבריטי

במהלך פאנל שכותרתו "התמודדות עם ישראל על איראן הגרעינית", בהנחייתו של הלורד סטיוארט פולק השתתפו חבר הפרלמנט לשעבר של מפלגת הלייבור האוסטרלית מייקל דנבי, חבר הפרלמנט לשעבר מייקל גייפס, שגריר ישראל לשעבר בבריטניה מארק רגב והדיקן לשעבר של בית הספר לאודר לממשל ודיפלומטיה במרכז הבינתחומי הרצליה, בועז גנור.

בתשובה לשאלה האם בריטניה צריכה לתמוך בתקיפה באיראן הוא השיב: ״כמעצמה גרעינית, בריטניה צריכה לדון בכך ובעיקר בתפקידה כבת ברית גרעינית של מדינת ישראל״. הדברים נאמרו במסגרת וועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית ביוזמת הפילנתרופ היהודי, איש העסקים האוסטרלי, אלברט דדון.

מזכיר ההגנה הבריטי לשעבר, ד״ר ליאם פוקס: ״הסכם הגרעין עם איראן הוא גרוע. אנחנו צריכים להגביר את הלחץ הבינלאומי כדי למנוע מאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. הקהילה הבינלאומית והעולם המערבי צריכים לרתום את סבא"א ולהחזיר לסדר היום את כלי הסנקציות שמופעלות אוטומטית״.

אלברט דדון
אלברט דדון | צילום: Sydney Morning Herald

ועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית מתקיימת השבוע זו השנה ה-13 בהובלת הפילנתרופ היהודי-אוסטרלי, אלברט דדון, שנולד במרוקו, גדל בישראל והיגר לפני מעל 30 שנה לאוסטרליה. מאז הפך דדון לאחד מאנשי העסקים והפילנתרופים הגדולים והידועים באוסטרליה, מקורב לבכירים בממשל, ומי שפועל להידוק משולש המדינות האסטרטגי – ישראל, אוסטרליה ובריטניה. את הכנס ייסד במטרה לייצר שיח משותף בין גורמי מפתח בישראל, באוסטרליה ובבריטניה במגוון נושאים ולהעמיק את שיתופי הפעולה במדע, מחקר, ביטחון וכלכלה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: