מבזקים

אלביט תספק לחיל האוויר האמירתי מערכות הגנה ולוחמה אלקטרונית

תוכן עניינים
אלביט מערכות

בדיווח היום לבורסה: אלביט מערכות אמירויות זכתה בחוזה בסך 53 מיליון דולר לספק לאיחוד האמירויות מערכות הגנה מבוססות לייזר ומערכות לוחמה אלקטרונית אוויריות להגנה עצמית

אהרון קלפה | א' בשבט תשפ"ב | יום שני 3 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה באיחוד האמירויות זכתה בחוזה בסך כ-53 מיליון דולר, ותספק מערכות הגנה מבוססות לייזר אינפרה אדום ומערכות לוחמה אלקטרונית אוויריות למטוסי איירבוס הרב-תכליתיים לתדלוק ותובלה של חיל האוויר של איחוד האמירויות. החוזה יבוצעו במהלך תקופה של חמש שנים.

עוד בחוזה, אלביט מערכות בניהולו של בצלאל מכליס, תספק תצורה בעלת ריבוי צריחים של מערכת להגנה עצמית מסוג J-MUSICTM עם מערכת התראה אווירית פאסיבית מבוססת לייזר אינפרא אדום, אשר יספקו רמות גבוהות של הגנה ויתירות. מערכות ה-DIRCM של החברה צברו עד כה למעלה מ-350,000 שעות טיסה מבצעיות, והן מותקנות על למעלה מ-25 סוגים של מטוסים. החברה עדה לדרישה הולכת וגוברת לסוג זה של יכולות להגנה עצמית לאור האיום המתגבר עימו מתמודדים מטוסים מפני טילי כתף נגד מטוסים.

שיתופי פעולה ארוכי טווח

לפני כחודשיים נמסר מאלביט על הקמת חברת בת באיחוד האמירויות, אלביט מערכות אמירויות. חברת הבת נועדה לפתח שיתופי פעולה ארוכי טווח עם כוחות הצבא של איחוד האמירויות ולנהל תהליכי התאמה של פתרונות טכנולוגיים לצרכים מבצעיים של משתמשי הקצה ולהוביל העברת טכנולוגיות לשותפים המקומיים.

אלביט פתחה את מערכות הדירקם "מגן רקיע" בשמם הישראלי. מדובר במערכות לייזר נגד טילים מהמתקדמות מסוגן בעולם. המערכת מזהה תוך שבריר שנייה ירי של טיל כתף לעבר המטוס ומשגרת קרן לייזר שמנטרלת את הטיל. הקרן משוגרת לראש הטיל ומסיתה אותו מהמטוס. ארבע המצלמות נותנות כיסוי של 360 מעלות, מזהות את השיגור ומכוונות את קרן הלייזר לראש הטיל ומרחיקה אותו מהמטוס באמצעות שיבוש העכיבה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: