מבזקים

אלביט תספק מל"טים לחיל האוויר הברזילאי

תוכן עניינים

אלביט מערכות זכתה בחוזה המשך לספק מטוסים ללא טייס מסוג הרמס 900 לחיל האוויר הברזילאי. חברת הבת של אלביט בברזיל תספק את המל"טים

אהרון קלפה | ג בשבט תשפ"א | יום רביעי 5 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

חברת אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה בברזיל זכתה בחוזה לספק מטוסים ללא טייס (מל"ט) נוספים מסוג הרמס 900 עבור חיל האוויר הברזילאי. החוזה בסכום שאינו מהותי לאלביט מערכות יבוצע במהלך תקופה של 16 חודשים.

במסגרת החוזה, החברה תספק מל"טים מסוג הרמס 900 וחלקי חילוף. במשך העשור האחרון, חיל האוויר הברזילאי מפעיל צי מעורב של מל"טים מסוג הרמס 900 והרמס 450 לביצוע מגוון משימות, ביניהן הגנה על המולדת ופעולות למעקב אחר כריתת היערות באמזונס. מל"ט ההרמס 900 נבחר נכון להיום על ידי 12 מדינות, עובדה המעידה על היתרון התחרותי שלו, המשלב תחכום טכנולוגי, אמינות, ארכיטקטורה פתוחה ונתיב התפתחות סולידי.

יורם שמואלי, מנכ"ל כלי טיס באלביט מערכות, אמר: "אנו גאים להיות חלק אינטגרלי ממפת הצמיחה של צי המל"טים של חיל האוויר הברזילאי. אנו מרוצים מהגידול בבסיס הלקוחות המפעילים את משפחת מל"טי ההרמס ברחבי העולם".

רקע נוסף

מפקד חיל האוויר הברזילאי, בריגדיר קרלוס דה אלמיידה בפטיסטה ג'וניור, אמר: "החוזה הזה משקף את סדר העדיפויות שאנו מעניקים למערכות אלו, אשר הוכיחו להיות חשובות מאוד לא רק להגנה על ברזיל אלא גם בפעולות לחימה בפשעים לאומיים, חציבה בלתי חוקית, פיקוח על שריפות ומעקב אחר כריתת היערות באמזונס. אלו מערכות בעלות חשיבות רבה עבור המדינה שלנו".

חיל האוויר של ברזיל הוא לקוח רב שנים של אלביט מערכות החל משנת 2010. מל"ט ההרמס 900, המצויד במערכות איסוף מודיעין, מבצע בברזיל משימות מדינה ומעקב סביבתי, תוך שימוש מבצעי בסנסורים מולט ספקטרליים מתקדמים לטובת איסוף וצילום.

מל"ט הרמס 900, הנמצא בשירות חיל האוויר הישראלי וצבאות מובילים נוספים בעולם, מציע יכולת שהייה ארוכה, טיסה בגובה של 30 אלף רגל ונפח גוף המתאים לנשיאת מגוון גדול של מטענים ויכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים. למל"ט יכולות אוטונומיות רבות המאפשרות המראה ונחיתה אוטומטית וכוללות מערכות אוויוניקה ואלקטרוניקה חדשניות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: