מבזקים

האם מדינת ישראל בדרך לאיבוד שליטה?

תוכן עניינים

סיקור קצר על מה שקורה היום במדינת ישראל בממשלה, בהתנהלות קורונה במדינה, וכל אחד ישפוט בעצמו האם מדינת ישראל בדרך לאיבוד שליטה?

אלי ששון | ז' בשבט תשפ"ב | יום שישי 7 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

מה קורה במדינת ישראל בתקופה זו, איך מתנהלת הממשלה במצבי משבר והאם המצב ילך ויחמיר? או נגיע לנחלה ולרגיעה?

הממשלה והקואליציה רומסים ברגל גסה את זכויות האופוזיציה, מחוקקים חוקים וממציאים נהלים שלא היו עד כה. ממשלה מופחתת לגמרי עם החוק הנורווגי שהופעל בהגזמה יותר מאי פעם והוסיפה מקבלי שכר נוספים ללא סיבה. הקואליציה חילקה בכנסת את הוועדות בצורה שתקפח לחלוטין את האופוזיציה ולעיתים בניגוד לפסיקת יועץ המשפטי לכנסת. כמו כן עד כה ללא שום התערבות של היועמ"ש ושל בג"ץ. אם כל זה היה נעשה על ידי הצד השני, אזי היו מוגשות עתירות רבות לבג"ץ שהיו מתקבלות ופוסלות מהלכים, אולי בצדק, להערכתי.

עזה -חיזבאללה

החל מהיום מתבטלות המדינות האדומות, כך שניתן לייבא קורונה מחול' ללא מכס. מערך הבדיקות לקורונה קרס ומהיום שולחים את הצעירים מתחת לגיל 60 להיבדק בעצמם בביתם. במידה וצריך, הם גם יכניסו את עצמם לבידוד וכמה צדיקים כאלו אתם מכירים?. במצב כזה התפשטות הנגיף תתפוס תאוצה אך לא תיראה בשטח כי הנבדקים העצמאיים רובם לא ידווחו וגם לא יכניסו את עצמם לסגר מרצון. מחירי הצריכה עולים ללא הפסק וללא הצדקה כשהשכר נותר כמו שהוא. בעזה אנו כבר מהססים לפעול וכל פעולה שאין בה "בשר" צריכה אישור מצרי וחתימה של עאבס ובינתיים עזה הופכת לחיזבאללה מס' 2. בשלב זה בקטן, אך הם בדרך הנכונה. מדי יום הם עורכים ירי ניסוי לים וגם אמצעי נ"מ הגיעו כנראה לרשותם. בגזרת הגרעין איימנו, ואיימנו, ואיימנו אך דבר לא עוזר. האיראנים מתזזים את המערב בשיחות הגרעין כשבמקביל הם ממשיכים במלוא המרץ לעבר הגרעין. לגבי השליטה בנגב הפרוע, אנו לקראת איבוד הריבונות ושם בעיקר, לאחר שאלפי מבנים לא חוקיים הוכשרו ויחוברו לחשמל. גם בנושא הקורונה איבדנו שליטה לחלוטין ויד ימין לא מסונכרנת עם יד שמאל.

בגזרה הפוליטית דו-שיח הופך לאלים, כשבכירים מטיחים כינויים מזעזעים ביריבים ובמתנחלים. ראש ממשלה שמקבל התקף זעם כשהוא נלחץ בכנסת ומתנהג כפר זועם בזירה. כל שר מתנהל באופן עצמאי בלי תיאום, או הסכמה של ראש הממשלה ולפי העמדות שמפלגתו מייצגת. האחד מעניין אותו גזרת הנגב ועזה, השני מעניין אותו השיחות עם אבו מאזן ואישורי חזרה מעזה לגדה והצרת צעדי המתיישבים. השלישי מנחית הנחתות כלכליות כבדות משקל על כלל הציבור, והראשי מזגזג בנושא העיקרי שמעניין אותו – הקורונה.

מערך הבדיקות לקורונה קרס

כל זה מתגמד לעומת הכאוס והזיגזוג בנושא הבוער והוא הקורונה המתפשטת כמו אש בשדה קוצים. נהלים והנחיות מתחלפות כמו מחוגי השעון, פתיחת מדינות אדומות, אי אכיפה על חייבי בידוד, אי אכיפת מסיכות. נוסיף לזה את הגבלת הצעירים מתחת לגיל 60 לבצע בדיקות אלא אם יש להם תסמינים. במקום בדיקות, שולחים את הציבור שיבדוק את עצמו בבדיקות ביתיות שאמינותם לא גבוהה, או לא מדוייקת במיוחד. כשהנבדק הביתי יגלה שהוא אכן נגוע, אני מטיל ספק גדול אם הוא ידווח לראשויות, או יכניס את עצמו וביוזמתו לבידוד, שזה כמובן מצר את צעדיו ופוגע גם בעבודתו וחירותו. להנחתי, יהיו צדיקים שאכן ינהגו על פי החוק וההנחיות. זה יהיה לדעתי מיעוט והרוב ישמור את התוצאות לעצמו, בלי ליידע את גורמי הרפואה. אל נשכח שבנוסף לווריאנט החדש, וגם הקורונה ודלתא, הקשה יותר עדיין חיה ובועטת. הצעדים הללו יכולים לגרום לעשרות אלפי נדבקים שיסתובבו בקרבנו בלא שנדע שיש מהם סכנת הדבקה. כך נגיע לכאוס כללי בעיקר מחוסר היכולת של המערכת לנטר את הנדבקים החסויים. אמנם בהודעות הפורמליות נראה ירידה במספר הנדבקים, אך בפועל המצב האמיתי יהיה גרוע הרבה הרבה יותר.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: