מבזקים

שני קציני צה"ל נהרגו הלילה בפעילות אבטחה בבקעת הירדן

תוכן עניינים

הותר לפרסום: רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר נהרגו הלילה מירי של כוחותינו במהלך סיור אבטחה בבקעת הירדן, בעקבות טעות בזיהוי. צה"ל נמסר: "צה"ל משתתף צער המשפחות וימשיך ללוותן"

אהרון קלפה | י"א בשבט תשפ"ב | יום חמישי 13 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

טרגדיה בבקעת הירדן: שני קציני יחידת אגוז נורו בשוגג על ידי קצין אחר במהלך סיור אבטחה לאחר שפתחו לעברו בנוהל מעצר חשוד. רס"ן אופק אהרון ורסן איתמר אלחרר ששירתו ביחידת הקומנדו נהרגו הלילה באירוע קשה של טעות בזיהוי.

האירוע תרחש במהלך פעילות סיור אבטחה בסמוך למחנה צה"ל בבקעה. במהלך סיור האבטחה של שני הקצינים הם הבחינו בדמות חשודה ופתחו בנוהל מעצר חשוד. אותה דמות, קצין מאותה יחידה שחשש כי מדובר באירוע פח"ע, פתח לעברם באש והרג אותם. מצה"ל נמסר עוד כי ההודעה נמסרה למשפחותיהם, וכי נסיבות המקרה נבדקות.

אסתר אלחרר צייצה הבוקר בטוויטר את בשורת האיוב: "הלב נשבר איתמר שלנו הלך ברוך דיין האמת".

דובר צה"ל מוסר כי לוויתו של רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל תערך היום (ה'), י"א בשבט התשפ"ב, 13 בינואר 2022, בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרית מלאכי. דובר צה"ל מעביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

לוויתו של רב-סרן אופק אהרון ז"ל תערך היום (ה'), י"א בשבט התשפ"ב, 13 בינואר 2022, בשעה 16:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגן יבנה.

תנחומים למשפחות הקצינים

ממועצה אזורית נחל שורק נמסר: "בלב כבד אנו פותחים את הבוקר בבשורת איוב. איתמר אלחרר מבני ראם הוא קצין צה"ל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית בבקעת הירדן. משפחת אלחרר היקרה, אין מילים להביע את ההלם והכאב. קהילת נחל שורק כולה כואבת איתכם את האסון הנורא ומשתתפת בצערכם הבלתי נתפס. משמים תנוחמו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. ראש המועצה שי רייכנר וגורמי רווחה מהמועצה מלווים את המשפחה בשעתם הקשה. איתמר בן 26 בנופלו, בנם של דבי ומוטי נישא רק לפני שנה לאור בחירת ליבו ושירת כקצין מוערך מאוד ביחידת אגוז".

שי רייכנר ראש המועצה מסר: "איתמר יזכר בליבנו תמיד כאדם ערכי, חייכן וצנוע שערכיו ואהבתו הגדולה לארץ ולאדם הם אלו שאפיינו את חייו ודרכו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר הבוקר: "זהו בוקר עצוב מאוד. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של שני הקצינים אשר נהרגו הלילה בתאונה טראגית. שני המפקדים הקדישו את שנותיהם הטובות ביותר לביטחון ישראל ולהגנה על המולדת. עם ישראל כולו אבל על לכתם. צה"ל מתחקר את האירוע הקשה והלקחים הנדרשים יופקו. יהי זכרם ברוך".

שר הביטחון, בני גנץ: "‏צער עמוק הבוקר על מותם של שני קציני צה"ל מיחידת אגוז בבקעת הירדן. לצערי, אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק. צה"ל נמצא כבר מהלילה בעיצומו של תחקיר מקיף ואנו נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יחזור. יהי זכרם ברוך".

הרמטכ״ל אביב כוכבי בזירת אירוע תאונת הירי בבקעת הירדן: ״השמירה על חיי אדם היא בראש מעיינינו, וחובתנו לתחקר את האירוע ביסודיות ולהפיק ממנו לקחים בכל התחומים, בכל הנושאים ובכל רמות הפיקוד״.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער בטוויטר: "הלב דואב הבוקר למשמע הבשורה הקשה מבקעת הירדן. מפקדי הפלגות מחטיבת הקומנדו, מטובי לוחמינו, שעמדו על משמר העם והמדינה ונפלו בנסיבות טרגיות. תנחומי למשפחותיהם".

האלוף במילואים ח"כ יואב גלנט מסר: "יום קשה ועצוב עם הידיעה על נפילתם של שני קצינים לוחמים מיחידת אגוז הלילה. משתתף באבלן הכבד של בני המשפחה, ומחזק את ידיהם של לוחמי ומפקדי צה״ל בשעה קשה זו".

יו״ר עוצמה יהודית ח״כ איתמר בן גביר: "הלב נקרע לשמוע ששניים מטובי בנינו נפלו הלילה באימונים כדי לשמור על בטחון תושבי המדינה. הצער מלווה את כל עם ישראל. נתפלל יחד שתקרית כזו לא תחזור ובקרב האמיתי ננצח את אויבנו המבקשים לכלותינו. משתתף בצער המשפחות על האבידה הנוראית, הצער קשה מנשוא. בשעה קשה זו אני שולח חיבוק ותנחומים כנים. מן השמיים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד. יהי זכרם ברוך".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "אנחנו קמים לבוקר נורא עם בשורות קשות מנשוא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הקצינים שנפלו הלילה ואיבדו את היקר מכל, חיבוק לצה״ל וללוחמיו כולם, וחיזוק ליחידת הקומנדו שאיבדה שניים ממפקדיה. כואב יחד עם כל עם ישראל את האבידה הנוראית. יהי זכר הנופלים ברוך, תנצב״ה".

יו״ר ש״ס ח״כ אריה דרעי בטוויטר: ״בוקר עצוב. הלב נשבר נוכח הטרגדיה בבקעת הירדן. יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחותיהם של רס"ן אופק אהרון ז״ל ורס"ן איתמר אלחרר ז״ל, יהי זכרם ברוך. מדינת ישראל חבה להם רבות״.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: