מבזקים

"עשיתי מהפך גדול בחיים, אני מוכן לזה"

תוכן עניינים

ראיון בכורה עם מיקי אבו שנכנס אל עולם המוזיקה עוד בהיותו ילד ומאז הפך לשם דבר במוזיקה הים תיכונית, כשהוא צועד בדרך הנכונה מאחורי הקלעים אל קדמת הבמה. מיקי שהופיע כקלידן באירועים, היום הוא זמר מוביל עם שאיפות בלתי נגמרות

מאיר אוליאל | י"ג בשבט תשפ"ב | מוצ"ש 15 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

מיקי אבו בן 37 נשוי למיטל ואב לשתי בנות רומי ולירי הוא תושב הקריות שעד לא מזמן ניגן על קלידים לזמרים ממובילים בתעשייה. בין היתר ניגן לזמרים כגון: רון שובל, פיני חדד, מיכאל פרץ, מייק קרוצ'י, בנימין בוזגלו ובשנים האחרונות עבד בעיקר עם הזמר והפייטן משה לוק.

מיקי (מיכאל) אבו שהוא בנו של הכנר המוכר והמוכשר דוד אבו, ינק מוזיקה מגיל מאוד צעיר. אחיו עמי אבו עוסק אף הוא במוזיקה כזמר חינות וחפלות, רק שעכשיו מיקי פותח את הלב ומספר את החלום שתמיד שאף להגיע עליו

מאיזה גיל נכנסת למוזיקה?

"נולדתי לבית שחי ונושם מוזיקה. לצערי גדלנו בבית שההורים שלי התגרשו, אני ואחי עמי גדלנו עם אבא שלי בבית של סבתא שלי בקריית אתא. בבוקר היינו קמים שותים כוס קפה, יורדים למקלט, שם היו לנו את כל הכלים להתאמן ובערב יוצאים לאירועים לשיר ולנגן”.

מיקי ממשיך לספר על סיפור החיים במשפחתו: "במשך השנים אחי עמי היה מנגן כינור וקלידים עד שיום אחד הוא הפך להיות זמר. אני אישית התחלתי לנגן בגיל 9 ובגיל 13 יצאתי לעבוד וראיתי במות. תמיד רציתי גם להיות זמר, עד היום יצא לי להופיע אבל במקומות קטנים כמו מועדונים, לחברים ומשפחה".

לא הפריע להורים שאתה לא לומד בבית ספר/ תיכון?

"בהחלט, היה ריב גדול בבית בין ההורים. אמא שלי מאוד רצתה שאני אשב ללמוד וצרם לה שאני ימים שלמים בבית. השתדלתי לתת לה את זה בהתחלה, אחר כך עברתי לבית ספר עמל ששם לומדים ועובדים אבל ברחתי משם אחרי לא הרבה זמן. הפסדתי שם את הלימודים אך בהמשך, בהיותי בצבא השלמתי אותם. לעומת זאת אבא שלי קצת לקח את זה קשה, כי זה היה לו מאוד חשוב שנשקיע במוזיקה יותר מכל דבר אחר, כי זה כמו סם בנשמה שאין לך אפשרות להתקיים בלי זה".

מתי התחלת לשווק את עצמך, והיכן?

"מייד שסיימתי את הצבא שם שירתי כתומך לחימה, נסעתי להתגורר בארצות הברית. ניסיתי להכיר שם קהל מגוון, להציע להם את המוזיקה שלי וזה לא צלח, כי לא היה לי למי להציע".

כמי שגדל בבית מוזיקלי, לא היתה שם תחרות?

"תמיד הייתה תחרות, כמובן שהכל באהבה וחלילה בלי משהו שהיה בצורה לא יפה, כי מה שאבא שלי תמיד לימד אותנו זה לכבד אחד את השני. הדדיות וכל מה שצריך להיות בין אחים. אדרבה אני הייתי זה שמנגן לאחי עמי בהופעות שלו, אני לא אשקר שמאוד קנאתי כי תמיד רציתי להיות זמר. כשאתה עושה משהו טוב אתה תמיד רוצה שישמעו אותו. אני יודע שהכסף הגדול נמצא יותר בתור קלידן אבל פה אני אומר שזה לא ממש אכפת לי, כי אני רוצה לעשות משהו עם משמעות, בזה שאנשים ישירו את השירים שלי ויתחברו למוזיקה שלי, עבורי זה שווה מיליונים".

אתה מקווה להתפרסם דרך מעמד של זמר?

"ממש לא. אני יודע שעולם הזוהר הזה הוא שקרי והיום יש מלא גירושין וכו' ואחר כך מדברים עליך בתור סלבס, וזה לא אני. אני מרגיש שליחות כזמר ורק בגלל זה אני רוצה להיות שם. אני לא אשכח שהייתי הולך עם אבא שלי למופעים של שלומי שבת. אבא שלי היה מנגן לו ואני הייתי עומד מאחורי הקלעים ורואה איך ארבע אלף איש שרים את השירים שלו ומתרגשים. אמרתי לעצמי שהלוואי שאני יהיה במקום הזה".

 

מיקי אבו | צילום: דודי בוזגלו

מהי מוזיקה עבורך?

"חיים. בלי זה אין לי חיים ואני רואה את זה באופן מעשי. כל מוזיקאי יודע שבלי להשקיע במוזיקה, או בזמן שאתה יודע מה זה מוזיקה ואתה עושה משהו אחר זה עושה רע. אני יכול לספר על אבא שלי שיהיה בריא, לא מזמן הוא חווה אירוע מוחי לא פשוט, שהוריד אותו מאירועים וזה נראה כאילו לקחו לו את החיים".

מה ישמח אותך באופן אישי?

"יש משפחות שהם חזקים כלכלית ויש להם עסקים שביום מן הימים ישאירו לילדים, אז אצלנו אין. מה שכן, אבא החדיר בנו הרבה מוזיקה ולדעתי זה מה שאני יכול להמשיך ללמוד ממנו ולעשות עבורו".

תרצה לפרגן לאחיך עמי?

"כן. אני מעריץ גדול של אחי, הוא משקיע, יש לו אומץ שלי אין ובגלל זה הוא מאוד הצליח ומצליח בתור זמר חינות. הפעם הוא יצטרך לסלוח לי ולתת לי להתפוצץ".

איזה מוזיקה אתה רוצה להביא לציבור?

"אני מתעסק, וגם הלב שלי נמצא במוזיקה הישראלית הים תיכונית העכשווית, כמו כן אני גם שר במרוקאית, יוונית, טורקית ועוד, אבל הלב שלי זה מוזיקה ישראלית ים תיכונית".

מתי הסינגל החדש יוצא?

"בקרוב אני יוצא עם שיר חדש לדרך חדשה שלי ואני מקווה שזה יהיה צמוד לקו מוזיקה שאני רוצה לעבוד בה".

מה אתה מציע לאנשים באירועים שמזמינים אותך להופיע?

"אני משתדל להציע את הכל. אנחנו עם שבנוי מקיבוץ גלויות של כל כך הרבה זרמים ועדות. מי שרוצה שאשיר במרוקאית אז אני שר. מי שרוצה טורקית, גם אני שר וכו'. אבל הכי חשוב לי שיהיו אנרגיות טובות ושהשמחה תהייה אמיתית וזה בעיני הכי ישראלי שיש".

תרצה שהילדים שלך יתעסקו במוזיקה?

"בהחלט. אני חייב לספר לכם שכבר יש לנו תוכנית לימודית במוזיקה עבורם וכל אחת תבחר על איזה כלי היא תרצה לנגן. חייב לשתף אתכם שזה אחד התנאים שהיו לי לפני שעשיתי ילדים זה שהם יהיו חייבים ללמוד מוזיקה ולנגן".

אתה מופיע בעיקר בערבים, איך אשתך מגיבה?

"אשתי זה הכוח שלי. אני לא אשכח שביום שהגעתי בפעם הראשונה להורים שלה ואבא שלה ראה אותי, אז אבא שלה אמר לה" 'את יודעת שהוא איש של לילה'? ואשתי הסכימה למהלך הזה. אני הסכמתי עם אבא שלה שזן עבודה קשה שדורשת שעות בלילות וטיסות לחו"ל. אשתי אמרה לי שהיא תומכת בי ומפרגנת לי בשביל שאני אצליח. היא משקיעה בבית את הכל פשוט אשת חייל".

יותר לא תנגן באורגן?

"לא. כרגע אני מתעסק אך ורק בשירה. וכן אני שומר חסד נעורים לזמרים משה לוק ובנימין בוזגלו שהם עמדו תמיד לצידי. תמכו בי, גידלו אותי והיו שם תמיד בשבילי".

מבחינתך, הגעת ליעד?

"אני צעיר ויש לי עוד הרבה מה להגשים. אני מרגיש שהגעתי לכביש הנכון, אבל התפקיד שלי כרגע זה לא להתבלבל במסלולים ולהיות יציב בלי פחד. הלוואי שבעוד חמש, או שש שנים אני אוכל להגיד שהגעתי ליעד. כשהייתי צעיר המראה שלי היה לא משהו, וזה דבר שמאוד התביישתי ממנו בפרט שזה מה שהיה הדו-שיח בציבור. רזה, שמן, או שיראה טוב במסך. הרגשתי שאני לא שם. היום עשיתי מהפך גדול בחיים שלי ואני מצפה להתקדם בד בבד ודעת הציבור כבר לא כמו שהיתה פעם. אני מוכן לזה".

יש לך מסר לקוראים?

"לכל אלה שמתכנסים בתוך עצמם, מפחדים וחוששים להגשים את עצמם זה פשוט חבל. כל רגע שעובר ולא הגשמת את החלום, זה פשוט בזבוז מיותר שרק עובר ואתם הראשונים להפסיד. לכל אדם מגיע להגשים את עצמו".

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: