מבזקים

אור החיים: צדיק בא לעיר

תוכן עניינים

סוף שבוע גדוש בעשייה והתרגשות גדולה עבר על רבים מתושבי אילת, אורחיה וקהילת אור החיים. זה התחיל עם בואו של הגאון, הרב ראובן שליט"א לכנס הגדול של מוסדות אור החיים. המשיך בהפלגה במימי ים סוף והסתיים במוצאי שבת במלון אסטרל מריס. מי שלא היה שם, לא יבין

רות קרייתי | י"ח בשבט תשפ"ב | יום חמישי 20 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

רבים מתושבי העיר אילת הגיעו לכנס המרכזי שהתקיים ביום חמישי בשעה 18:00 בחצר בית ספר איילת השחר אור החיים, כדי לקבל את פני רבם, הגאון, רב ראובן אלבז שליט"א, הלוא הוא נשיא מוסדות אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס.

"נערכנו לקליטה של 2000 איש והגיעו 1300 איש. דבר שמופלא בעיניי כי לאור העובדה שאילת אדומה, אנשים רבים נמצאים ולא יכלו להגיע, למרות זאת הציבור האילתי הגיע והצטופף סביב הרב, על אף ולמרות הקורונה", אמר המייסד וראש מוסדות אור החיים באילת, הרב יואב חנו "לולא הקורונה היו המספרים מגיעים לאלפיים. אני יכול לומר שניצחנו בערב זה את הקורונה".

אבי מוסדות אור החיים באילת

הרב יואב חנו ניצח בערב זה לא רק את הקורונה, אלא גם מכונה משומנת ומנוע ענק ששם יתד בגלגלי העשייה של בניית מוסדות אור החיים באילת. כמי שמקדיש את חייו למען הקהילה וכמחנך דגול, הוא בנה את מוסדות אור החיים במו ידיו. תחילה הדרך החלה במבנים ארעיים. עשר שנים לערך למדו התלמידים בחוסר תנאים בעקבות חוסר תקציב מהעירייה "הפליה בתקצוב בית הספר" לדבריו. שנים אחר כך ובעקבות ניהול נכון של הרב, קהילת אור החיים מונה היום סניפים נוספים באילת "שלושה סניפים יצאו מאיתנו, 'שערי החיים', בשכונת מערב 'חזון עובדיה' ו'ישורון', בית כנסת וכולל בשכונה א'. ובל נשכח את הנציגות שלנו במועצת העיר, אחי יניב חנו. בבחירות הבאות נתחזק בנציגים נוספים".

אחד הנציגים הוא דותן ממן אשר כפי הנראה ישובץ ברשימה של מוסדות אור החיים למועצת העיר. כך גם משתמע מתוך דבריו בנאום שמסר הרב חנו בכנס. "בבחירות האחרונות היה דבר פלא כאשר המתמודדים בעירייה תמכו במאיר יצחק הלוי, אנחנו היינו היחידים שתמכנו בגבי קדוש והבאנו לכמעט הכרעה. אילולא דעת הקהל של עובדי בתי המלון, דעת שאין לה בחירה עצמית ובלי החלטה שרירותית, גבי קדוש היה מכריע בבחירות. למוסדות אור החיים יש משמעות גדולה מאוד להכריע במפה הפוליטית של העיר וגם רואים את זה. גם התמונות מעידות בעד עצמן. לא יאומן איך גבי קדוש הגיע כמעט להכרעה בבחירות אחרי שאור החיים קיבלו החלטה לתמוך בו". האם גבי הולך לרוץ בבחירות הקרובות? "גבי מכין את עצמו כל יום במקום אחר הוא מכתת רגליו ומגיע לכל אירוע בעיר. גבי הוא אדם אמביציונר שועט קדימה. טרם קיבלנו החלטה אם נמשיך לתמוך בקדוש".

הרב יואב חנו שליחו ותלמידו של גדול המחזירים בתשובה, הרב ראובן אלבז שליט"א חזר מירושלים לאילת לאור בקשתו של מורו ורבו להקים את מוסדות 'אור החיים' באילת. אחיו מספרים כי בעקבות חזרתו בתשובה של אחיהם כל בני הבית חזרו בתשובה. ארבעה אחים ואחות אחת בבית משפחת חנו: הבכור הוא הרב יואב נשוי ואב לילדים, בנו הוא נתנאל חתן ההלכה העולמי.

יניב, נשוי ואב לילדים הוא הפוליטיקאי במשפחה (ש"ס) חבר מועצת העיר, יו"ר האופוזיציה ומנהל מיזמים למיניהם. אברהם הוא רב שכונה וקהילת שבטי ישורון נשוי ואב לילדים, האחות קרן ובעלה הם עובדים סוציאליים שמתגוררים עם ילדיהם בקיבוץ סעד בעוטף עזה, מתוך שליחות. הצעיר בבני הבית הוא האח אביתר, אברך לומד בכולל ומנהל עסק של דירות נופש. הוא נשוי ואב לשני ילדים".

 

שידור ישיר ואלפי צפיות

הכנס הגדול שהתקיים בסוף שבוע שעבר פעל על פי הכללים ועל פי החוק, מלווה באישור משטרתי כאשר 13 מאבטחים, אמבולנס וכיבוי אש מאיישים את המקום. "במהלך הערב הופיעה תזמורת עם 5 נגנים וזמרים מהשורה הראשונה. מסכי לדים ענקיים הקרנו לקהל את שקורה על הבמה והוקרן סרט הסבר על הקמת מוסדות אור החיים באילת. שידור הכנס עלה בלייב בחשבון היוטיוב של הרב יואב חנו וברשתות החברתיות וצבר מאות אלפי צפיות.

"בין הצופים מחול' שצפו בשידור החי, היו גם מארצות הברית, מהולנד ומאיראן והרב אלבז ביקש מהם להגיב אך אלו מאיראן חששו. היו אלפי תגובות ברשתות החברתיות וגם ברדיו קול ברמה ששידר אותנו בלייב. למעלה מאלף אנשים בהם כאלו שאינם דתיים השתוקקו והגיעו לכנס כדי לראות ולקבל את פני הרב".

בין האורחים שהגיעו לכנס 'קבלת פני רבו' היו גם מנכ"ל ש"ס הרב חיים ביטון והרב יאיר הדאיה מאילת. הערב התחיל במופע ענק של הזמרים בנימין דנישמן מ'דה וויס ישראל' והזמר החסידי רפאל מלול. הרב אלבז שליט"א הגיע בסביבות השעה 20:00 היישר ללב הגועש של ההמון שחיכה לו בקוצר רוח. כאשר פסע הרב על השטיח האדום והמלכותי שהונח במיוחד עבורו, לקול שירת הזמרים והתזמורת המנגנת, הצטופף הקהל הנרגש סביבו וליווה אותו עד הגיעו לבמה. "כולם רצו להגיע אליו כדי לקבל ממנו ברכה אישית" אמר הרב יואב חנו. "צר לי שצילמו את כל המתרחש בכנס אך לא צילמו את הקהל שגדש את המקום, איזה פספוס. אנשים יצאו מהכנס עם דמעות בעיניים".

ראשון עלה לבמה המארח, הרב יואב חנו וברך את הקהל: "ברוכים הבאים בשם השם, הקורונה לא נצחה אותנו, אנחנו עם הקב"ה ישתבח שמו לעד. אנחנו מקדמים בברכה את גדול המחזירים בתשובה בארץ ובעולם הרב ראובן אלבז שליט"א שהפך את העולם כולו ושינה את המפה של עם ישראל". ואם אתם חושבים שהרב יואב חנו לא סגר פינות אישיות על הבמה, הרי טעות בידיכם "רמזתי דברים פוליטיים" שאחד מהם הוא כאמור חיזוק מועצת העיר עם מועמד נוסף, דותן ממן. בין הנואמים היו מנכ"ל ש"ס הרב חיים ביטון, הרב יאיר הדאיה והרב ראובן אלבז שליט"א. "ראש העיר אלי לנקרי הוזמן לאירוע, אך נבצר ממנו להגיע".

   

שבת שירה

כאשר עלה הרב ראובן אלבז שליט"א לבמה, בירך תחילה את מנהל מוסדות אור החיים, הרב יואב חנו "זאת העדות כי מוסדות אור החיים והרב העומד בראשם, אהובים מאוד בעיר אילת". אחר כך פנה לקהל ודרש על פרשת השבוע. על פרעה שלא ידע את השם והכביד את ליבו על עם ישראל, על עשרת המכות ועל יציאת בני ישראל ממצרים. "פרעה האמין בברכות הצדיקים, הוא הרכין את הראש ואמר 'וברכתם גם אותי'. אני רוצה לומר לכם רבותיי, ליהודי יש בתת הכרתו, גם אם יגיד לך 'לא, עזוב אותי, אני אוהב ללכת לים'. באים רבותינו ואומרים 'ישראל אף על פי שחטא, ישראל הוא. אל תאבד ממנו תקווה'.

ישראל מאמינים בני מאמינים והאהבה האמיתית ששרה בין בני ישראל ביציאת מצרים היא שתביא אתכם לגאולה אמיתית. בואו נחזור לאהבה האמיתית, נחזור לחסד 'וזכרתי את חסד נעוריך'. הרבו בחסדים. אני רוצה לחזק את ידיכם ואת אלה שרוצים לעשות חסד, אשרי ישראל שהם טובעים וגם תורמים" וסיים "חיזקו ואמצו. תקימו עוד מוסדות ותקרבו את הגאולה". על פי הוראות משטרת אילת, הסתיים הכנס בשעה 22:00 אך הקהל שהיה כולו באורות, לא מיהר להתפזר ועמד שם דקות ארוכות כמחכה לעוד מוצא מפיו של רבם האהוב אלבז שליט"א.

למחרת הכנס, ביום שישי של פרשת שירה, יצאו מקהילת אור החיים ואורחיה לשוט בספינה במיימי ים סוף. תיקון גדול עמד לפניהם. קריעת ים סוף, הוא תיקון שירת הים, תיקון הגאולה. בשעה 11:00 בבוקר הם עלו על הספינה, אחרי תפילה בבוקר בקהילת ישורון. "יצאנו בספינה של רפי דריהן" אמר הרב יואב חנו "תיקון שירת הים הוא מעמד מאוד יפה.

זוהי סגולה לגאולה, שהקב"ה עשה ניסים ונפלאות והכניע אויבים. שאויבנו ייכנעו במצולות הים. אחרי השיט חזרנו למלון 'אסטרל מריס' שאירחו אותנו בכבוד גדול. בין האורחים שהגיעו למלון היו גם הזמר בניימין דנישמן ויעקב שוואקי שהוא אחד הזמרים הגדולים. עברנו שבת בקדושה, בתפילות וברוחנית גבוהה. לחסות בצילו של הרב אלבז שליט"א וקהילת אור החיים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: