מבזקים

סלמון טקה: קצין המשטרה הנאשם במותו העיד היום בבית המשפט

תוכן עניינים

תחת אבטחה כבדה העיד היום בבית משפט השלום בחיפה קצין המשטרה הנאשם בגרימת מותו ברשלנות של הצעיר סלמון טקה

יגאל קרני | כ"ד בשבט תשפ"ב | יום רביעי 26 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

קצין המשטרה הנאשם בגרימת מוות ברשלנות של הצעיר סלמון טקה הובא לדיון בבית משפט השלום בחיפה תחת אבטחה כבדה. הקצין העיד כי החליט לירות לאדמה אחרי שחש מאוים, בתקווה שהירי ירתיע: "לא התכוונתי להמית אותו".

קצין המשטרה העיד במשפט כי סלמון טקה ז"ל וחבורת הנערים יידו לעברו אבנים ולא היו לו אופציות אחרי שצעק לנערים להתרחק. עוד אמר השוטר הנאשם. "שלפתי אקדח ודרכתי אותו. ביקשתי מהמנוח להתרחק, לחזור לאחור ולא להתקרב אליי. למרות שהם ידעו שאני חמוש, שום דבר לא הרתיע אותם".

"כשסלמון טקה הגיע הצגתי תעודת שוטר והרחתי ריח של אלכוהול. הוא לא הפסיק להתערב ולחפש איך לחבל לי בעבודה. החלטתי ללכת משם והם עקבו אחרי. האירוע היה בשליטה עד שסלמון טקה הגיע ואז הכל יצא מכלל שליטה".

קצין המשטרה הסביר מדוע כיוון את אקדחו לאדמה ולא ביצע ירי באוויר. "ירי לאוויר זה למטרת מעצר חשוד, למרות שהייתה לי הסמכות לירות לעברו. החלטתי לירות לאדמה בתקווה שזה ירתיע את החבורה ויגרום להם ללכת לאחור. לא ידעתי שהנתז של הכדור יפגע וימית אותו. לא התכוונתי להרוג אותו, רק להרחיק את הסכנה ממני". עוד אמר בעדותו כי מאז האירוע הוא ובני משפחתו נמצאים תחת איומים.

משפחתו של סלמון טקה בבית משפט. צילום: יגאל קרני

"לא דמיינתי שהוא ייפגע ולא כיוונתי אליו. אם הוא לא היה נפגע אני לא הייתי פה היום. האירוע לא היה קל ואף אחד לא כיוון שטקה או מישהו אחר ייפגע. אחד משנינו היה מת באירוע הזה, או הוא או אני". אמר

על פי כתב האישום השוטר שלף את אקדחו, דרך אותו וכיוון לעבר סלמון טקה וחבריו במטרה להרתיע אותם. לאחר מכן הוא כיוון את אקדחו על האספלט הסמוך לסלמון טקה וירה. הקליע פגע באספלט והתפצל ופגע בטקה וגרם למותו.

מיד לאחר האירוע, על פי עדות הקצין, הוא הועבר לבית החולים כרמל שהוא מדמם בראש לאחר שנזרקו עליו סלעים. בבית החולים הייתה חוקרת מח"ש, ומשם הוא הועבר להמשך חקירה כשהוא כבול עד שעות הבוקר, לדבריו.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: