מבזקים

אלביט תפתח ותייצר את טלסקופ החלל הראשון של מדינת ישראל

תוכן עניינים

אלביט מערכות זכתה בחוזה בסך 16 מיליון דולר לספק טלסקופ חלל למכון וייצמן למדע. טלסקופ החלל יסופק למכון וייצמן למדע במסגרת חוזה עם אלביט

אהרון קלפה | כ"ד בשבט תשפ"ב | יום רביעי 26 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

אלביט מערכות בע"מ הודיעה היום כי זכתה בחוזה בסך כ-16 מיליון דולר, לספק טלסקופ חלל למכון וייצמן למדע במסגרת תכנית 'אולטראסאט' לתצפית ומחקר חלל עמוק. תכנית אולטראסאט מנוהלת וממומנת במשותף על ידי סוכנות החלל הישראלית ומכון וייצמן למדע ומבוצעת בשיתוף עם מרכז המחקר הגרמני DESY. החוזה יבוצע במהלך תקופה של שנתיים.

אלביט מערכות תפתח, תייצר ותבצע אינטגרציה של טלסקופ חלל אולטרה-סגול בעל רגישות גבוהה ושדה ראייה רחב (200 מעלות ריבועיות) אשר נועד לסייע למדענים בהבנת היווצרותם של אלמנטים כבדים, חורים שחורים וגלי כבידה וכן בגילוי תופעות אסטרונומיות דוגמת סופרנובות (התפוצצות של כוכבים). לאלביט מערכות ניסיון באספקת  מצלמות חלל, לוויינים וכן רכיבים אלקטרוניים נוספים מתוצרתה לתכניות חלל בישראל, ארה"ב, אירופה, דרום קוריאה וברזיל.

אורן סבג, מנכ"ל אלביט מערכות מודיעין ול"א, ציין: "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט המדעי הזה ולהעמיד את היכולות והניסיון שלנו לתמיכה במאמץ להבין טוב יותר את הטבע. אנו שמחים על ההזדמנות לשתף פעולה עם סוכנות החלל הישראלית ועם הקהילייה המדעית בהובלת מכון וייצמן למדע ומרכז המחקר הגרמני DESY".

רקע נוסף: פיתוח זה מבוסס על מובילות בינלאומית רבת שנים של אלביט בפיתוח טכנולוגיות חלל,  לרבות מצלמות חלל של לווין האופק, לווינים שונים בעולם, פיתוח לווינים קטנים, טכנולוגיות תרמיות לרכב המאדים של נאסא ועוד. אלביט מספקת כבר שנים רבות מצלמות חלל, לוויינים וכן רכיבים אלקטרוניים נוספים מתוצרתה לתוכניות חלל בישראל, ארה"ב, אירופה, דרום קוריאה וברזיל.

אלביט חתמה על חוזה לספק למכון וייצמן למדע טלסקופ חלל במסגרת תוכנית 'אולטראסאט' לתצפית ומחקר חלל עמוק (דיפ-ספייס). תוכנית 'אולטראסאט' מנוהלת וממומנת במשותף על ידי סוכנות החלל הישראלית ומכון וייצמן למדע ומתבצעת בשיתוף מרכז המחקר הגרמני DESY.

אלביט תפתח ותייצר טלסקופ חלל אולטרה-סגול רגיש במיוחד ובעל שדה ראייה רחב באופן חסר תקדים. לדברי מכון וייצמן טלסקופ החלל שאלביט תייצר יסייע למדענים בהבנת היווצרותם של אלמנטים כבדים, חורים שחורים וגלי כבידה וכן בגילוי תופעות אסטרונומיות דוגמת סופרנובות (התפוצצות של כוכבים).

טלסקופ החלל 'אולטראסאט' יחוג בגובה 36 אלף ק"מ מכדור הארץ. מכון וייצמן מציין כי שדה הראייה שלו יהיה רחב יותר מזה של טלסקופי חלל אחרים ונפח החלל שיהיה נגיש לטלסקופ החלל של אלביט יהיה גדול פי 300 מזה שהיה נגיש לטלסקופ האולטרה-סגול רב העצמה ביותר עד כה. אורכו של טלסקופ החלל של אלביט יהיה 170 ס"מ ומשקלו 125 ק"ג.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: