מבזקים

אורנה ברביבאי: "השוויון בתעסוקה הוא יעד אסטרטגי לאומי"

תוכן עניינים

בכירי המשק הישראלי יוצאים בהצהרה לקידום שוויון הזדמנויות בעבודה. שרת הכלכלה והתעשייה האלופה במיל' אורנה ברביבאי אמרה: "השוויון בתעסוקה הוא יעד אסטרטגי לאומי"

אהרון קלפה | ב' באדר א' תשפ"ב | יום חמישי 3 בפברואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

ביום ראשון, 6 בפברואר ייערך אירוע 'חותמים על גיוון בתעסוקה' יערך ביום א' בבית הנשיא בירושלים, במעמד נשיא המדינה – יצחק הרצוג ורעייתו, שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, מרים כבהא ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.

במסגרת האירוע, שותפים במגזר העסקי ובנציבות שירות המדינה יחתמו על אמנה הקוראת להעסקה מגוונת בקרב כלל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית ועל החזון לשוק עבודה מגוון. בין השותפים המובילים מר ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, מר דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, ד"ר רון תומר, יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ופרופ' דניאל הרשקוביץ נציב שירות המדינה.

במסגרת האירוע תישא דברים גם נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת ורדה וירט ליבנה ויוצגו ממצאי סקר עמדות הציבור בנושא שוויון בעבודה שערכה נציבות שוויון הזדמנויות במשרד הכלכלה והתעשייה. כמו כן, ייערך פאנל מקצועי על חשיבות הגיוון מנקודות מבט המגזרים השונים בהנחיית גב' עינת זינגר מנכ"לית BR ISRAEL והפורום הכלכלי החברתי ובמסגרתו ייקחו חלק גב' איאת רחאל – מנהלת אגף גיוון בנש"מ, מר גיא שמחי – הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלויות, לשכת יו"ר ההסתדרות, ד"ר מוחמד זחאלקה – מנכ"ל מפעל אלפא גייט ויו"ר הוועדה לחברה הערבית בנשיאות המעסיקים והעסקים וגב' רותי מרגלית – מנכ"לית ממביט.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי: "השוויון בתעסוקה הוא יעד אסטרטגי לאומי. לנוכח הפערים המאתגרים עלינו לשתף פעולה ולעודד מעסיקים להגברת הגיוון בתעסוקה, כדי להבטיח שוויון מלא לא רק בקבלת האחר, אלא גם ביצירת תנאי העסקה שווים, סביבת עבודה מאפשרת וכמובן הזכות להתפרנס בכבוד".

מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה: "אנו בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה פועלים באופן אקטיבי לצמצום פערים אלו בין היתר ע"י ליווי מעסיקים, ציבוריים ופרטיים כאחד בתכניות להטמעת שוויון. במסגרת מהלך זה, אנו קוראים ביחד עם השותפים לחברות, ארגונים ומשרדי ממשלה להצטרף אלינו למען שוויון אמיתי בשוק העבודה. האמנה עליה נחתום בעוד מספר ימים בבית הנשיא יחד עם הסתדרות העובדים וארגוני המעסיקים, מהווה קריאה לפעולה, לפרו אקטיביות ויצירת מהלכים שמהווים את הצעד הראשון בדרך לשינוי, ושבתקווה, יהדהדו בכל ארגון וחברה במשק הישראלי".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לכל איש ואישה מגיעה התייחסות זהה בעולם התעסוקה. עובדים ועובדות צריכים להיבחר ולהימדד על ידי היכולות האישיות והמקצועיות שלהם, ולא על ידי אף פרמטר אחר – בין אם זה גיל, מוגבלות, מגדר, דת או נטייה מינית. אנחנו בהסתדרות מאמינים ששוויון הזדמנויות בעבודה מייצר לא רק סביבת עבודה מגוונת יותר – אלא גם הופך את החברה שלנו לצודקת, פתוחה ושוויונית יותר. ההסתדרות, כבית של העובדות והעובדים בישראל, שמה דגש, באמצעות שלל אמצעים – לדאוג שהשוויון יישאר לא רק אמירה, אלא יקבל מימוש בשטח. בין אם באמצעות מענה וגיבוי למי שחשו מופלים, על ידי עידוד מעסיקים לגיוון אנושי, באמצעות שילוב אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה ועוד. נמשיך לפעול ביחד עם שותפינו במשק, כמו במעמד זה של חתימת האמנה לגיוון בתעסוקה, כדי שישראל תהווה דוגמה באשר לערכי השוויון והסולידריות".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: