מבזקים

פגסוס: תוכנת הריגול והשלכותיה לעתיד של כולנו

תוכן עניינים

תוכנת הריגול ההתקפית פגסוס שפותחה בישראל על ידי חברת סייבר ישראלית מקבוצת NSO עמדה השבוע  בעין הסערה הפוליטית בישראל. מה השלכותיה לעתיד של כולנו?

אלי ששון | ה' באדר א' תשפ"ב | יום ראשון 6 בפברואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

פגסוס התוכנה שעלתה לכותרות השבוע, היא תוכנת ריגול שניתן לשתול במכשירי אייפון ואנדרואיד והיא מסוגלת להפוך את הסמארטפון לכלי ריגול בהשתלטות על המכשיר מרחוק. אפשר לשלוף ממנו קבצים, להפעיל מצלמה ומיקרופון, לגשת למיקום של המכשיר, לצפות באנשי הקש, בלוח השנה ולעקוב אחרי ההתכתבויות באפליקציות המסרים וברשתות החברתיות.

לאחר שנושא תוכנת הריגול פגסוס עלה לכותרות שבחלקו הוא בלתי חוקי, החלו חילופי מהלומות בן שני הצדדים היותר מעורבים בנושא. חילופי המהלומות לוו בירי בנגמש הפרקליטות והמשטרה, שהם המעורבים בנושא. הפרקליטות והמשטרה ניסו באמצעות יחצ"נים להפיל את התיק אחת על השניה כמו שני ילדים מבוהלים שנתפסו בקטע לא נעים והם מנסים להטיל את האשמה האחד על רעהו.

אין ספק שהנושא הזה יתפרץ במלוא העוצמה בימים הקרובים, כשמדי פעם יצוצו שמות של 'דגים' נוספים שנלכדו ברשת ההאזנות, וזאת על ידי בעלי עניין שידליפו שמות נוספים והכל יקרה לפי הצורך.

משבר פגסוס צובר תאוצה

בינתיים הנושא פגסוס והמשבר שבדיעבד וכביכול יצרה תוכנת הריגול פגסוס, רק צובר תאוצה ויחצ"נים של הגופים המעורבים בתקשורת יצטרכו לקחת עוד דוברים שיסייעו להם להדוף את ההאשמות מצד אחד לצד השני ולהיפך.

האם הנושא בסופו של דבר יושתק, או שירד מהכותרות?

לדעתי יהיה ניסיון כזה מצד התקשורת, אך זה יכשל כי בהמשך בהחלט ייתכן שיצוצו שמות נוספים של ניצודים, שלא בהכרח מגדולי הפושעים ובם כמובן לא פצצות מתקתקות. זה לא ייגמר רק במקור משפטי נתניהו.

האם העבירות הללו נעשו בטעות, או על ידי דרג זוטר, או אולי ב הנחיה ו/ או/ של הדרגים הבכירים ביותר?
לדעתי לפי מפלס הזיעה בקרב המעורבים, אז סביר שזה נעשה בסמכות וברשות.

האם זה יסייע לנתניהו בטענתו שהכל נעשה כדי להפילו?

אין לדעת כי אם זה יייסתכם רק בהאזנה לפילבר, אז זה יחלוף בשקט. אך אם יתגלו עוד ניצודים הן ממקורבי נתניהו והן מקרב אחרים, כמו פעילים חברתיים, מפגינים, פוליטיקאים, או ראשי ראשויות שהם לא משתייכים לרף העליון של העבריינים (רק במידה וזה נעשה ללא אישור כחוק, וסביר שיצוצו כאלו בימים הקרובים ובתזמון הנכון) זה יכול לגרום לרעידת אדמה ולקרע בן שני הגופים האמונים על מערכת החוק. גופים שתלויים זה בזה ושבתסריט מסויים יהיו עשויים לחלוק במשותף את הצרה שראוי הייתה שלא תיוולד כלל.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: