מבזקים

קצינים חדשים הצטרפו היום למערך ההגנה האווירית

תוכן עניינים

דובר צה"ל מודיע על 21 קצינות וקצינים חדשים אשר הצטרפו למערך ההגנה האווירית. צוערי ההשלמה הוכשרו במגמות לפי ארבע מערכות הנשק במערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום

רות קרייתי | ט"ו באדר א' תשפ"א | יום רביעי 16 בפברואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

דובר צה"ל הודיע כי 21 קצינות וקצינים חדשים הצטרפו למערך ההגנה האווירית. טקס סיום הכשרתם שנמשכה 15 שבועות, התקיים היום (ד׳) בבית הספר להגנה אווירית. לבוגרי הקורס הוענקו דרגת סגן-משנה וסיכת 'עטלף' ייחודית לקציני המערך.

צוערי ההשלמה הוכשרו במגמות לפי ארבע מערכות הנשק במערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום. במהלך ההשלמה הם למדו והתמחו בתהליך היירוט והתנסו בפריסת סוללות המערך בתרחישים שונים.

טקס סיום הקורס נערך במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן, מפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב ומפקדים נוספים.

מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי למול איומי ירי שונים ולאפשר את המשך תפקודו של צה"ל בשגרה ובחירום. אנשי המערך ימשיכו למלא את ייעודם החשוב בשמירה ובהגנה על שמי המדינה.


צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: ״ההגנה היום היא תנאי להצלחה, ההגנה – היא חלק מכל תוכנית פעולה, היא מרכיב בכל מבצע. מערך ההגנה האווירית שלנו הוא המנוסה ביותר בעולם, והוא המאותגר ביותר. האחריות שלנו להגן היא רציפה, 24/7, והיא ממגוון זירות וממגוון איומים. ועתה, אתם מצטרפים לנבחרת המפקדים המובילה את משימת ההגנה על העם ועל הארץ, ואתם תהיו אלו שיקבלו את ההחלטה, שיהיו מופקדים על הכשירות, הכוננות והזמינות".

מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן: ״בתקופה בה האיומים מהאוויר על ישראל מתעצמים, וחשיבותה של ההגנה האווירית לביטחון הלאומי הולכת וגדלה, ניתנות בידכם הזכות והחובה להנהיג לוחמים למשימת הגנת שמיה של המולדת. כקציני הגנה אווירית, תידרשו להוות את עמוד הענן שלפני המחנה ולעמוד כצוק איתן בפני אתגרים גדולים, על מנת לשמור על חומותיה של ישראל מפני מבקשי רעתה״.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: