מבזקים

תנו לחיות לחיות: "את הכלבה הזאת אתם רוצים להרוג?"

תוכן עניינים

הצעת חוק לקידום פיילוט לעיקור וחיסון כלבים משוטטים שתאפשר לרשויות ולארגונים לפעול ולצמצום אוכלוסיית הכלבים המשוטטים על ידי עיקור וסירוס מכעיסה את עמותת תנו לחיות לחיות. לטענתם אין הם מתנגדים להצעת החוק, אלא רק לצמצום אוכלוסייה והרג כלבים בריאים כפי שקורה היום בפועל

אהרון קלפה | י"ט באדר א' תשפ"ב | יום ראשון 20 בפברואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

בעמותת תנו לחיות לחיות זועמים בעקבות הצעת חוק לקדם פיילוט סירוס ועיקור כלבים משוטטים. לטענתם מדובר בהרג של כלבים בריאים וצמצום אוכלוסיית הכלבים.

בשבוע האחרון מסתובבים ברשת ובתקשורת שלל סיפורים ומעשיות על הצעת החוק לקידום פיילוט לעיקור וחיסון של כלבים משוטטים. סיפורים על נטישות המוניות שהחוק יאפשר, על התפרצויות של כלבת והכל בגלל הצעת חוק שנועדה לעקר, לסרס ולשחרר בחזרה לשטח כלבים לא תוקפניים שלא ניתן לאמץ.

עמותת תנו לחיות לחיות בתגובה: "כדי לסבר את האוזן, אותם כלבים מעוררי סערה, אלו שמשוטטים ברחבי ישראל ובפרט באזור הדרום כבר שנים, טופלו עד כה בעזרת פתרון שהציעו השירותים הוטרינרים – הרג של כלבים, רבבות מהם. מדיניות שגם לא פותרת את הבעיה מאחר וכלבים אחרים עם שרידות גבוהה יותר וכושר התרבות גבוה יותר נכנסים במקומם. בנוסף, המדיניות גם בעצם מקבלת את הריגתם של כלבים בריאים כפתרון בלעדי לבעיית הכלבים המשוטטים. זה צריך להיות ברור: מהצד השני אין הצעות לאימוץ מאסיבי, לסניטציה של השטח, או למניעת הרבעה של כלבים שזולגים לרחובות. יש רק חיצי רעל, ירי חי וזריקות המתה בכלביות הרשויות".

עוד נמסר מעמותת כתנו לחיות לחיות כי "כשנשאל על פתרונות חלופיים, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות דיבר על הקמת כלבייה שתחזיק 50-100 כלבים, מתוך רבבות הכלבים המשוטטים".

במשך שנים רבות קוראים בעמותת תנו לחיות לחיות  לקדם חקיקה שתעצור את התרבותם של כלבים משוטטים מכל כיוון. "איסור מכירה, איסור זיווג, עיקור חובה של כלבים בבעלות. במשך שנים רבות גורמי המקצוע מדברים, אך לא עושים דבר. אנחנו אומרים: כל הפתרונות האלה חשובים, כל הפתרונות האלה נחוצים, אבל הם לא מספיקים".

"שינוי הוא מפחיד, לא פשוט ובעיקר  דורש מאיתנו להסתגל למציאות חדשה, שלא תמיד ניתן לזהות בה פתרון מהיר בטווח הקצר", אומרים בעמותת תנו לחיות לחיות. "אותם מתנגדים לא מדברים על פתרונות, אלא על קיפאון שמשמעותו המשך ירי והמתה של כלבים. במקביל לכך אין שום בקרה אמיתית על גידול והתרבות הכלבים המשוטטים, המטרה לשמה התכנסנו מלכתחילה.
כל עוד הדברים ימשיכו להיעשות בדרך הישנה, זה כל מה שנקבל".

צילום יח"צ תנו לחיות לחיות
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: