מבזקים

דאע"ש השתלט על טילי נ"מ שהרוסים נטשו במנוסתם

תוכן עניינים

זוכרים  איך השתלטו כוחות דאע"ש בחזרה על העיר תדמור הסורית, ב-8 לדצמבר 2016 במתקפת בזק ואת נסיגתן החפוזה של הכוחות הרוסיים מהאזור ובעקבותיהם גם כוחות צבא סוריה ובעלי בריתן ששהו באזור?

מיד אחר כך החלו להגיע דיווחים על כמויות הנשק והתחמושת העצומות שנפלו שלל בידי דאע"ש וביניהם נשק חדיש ביותר כולל טנקים חדישים, טילי נ"ט וטילי נ"מ נשאי כתף מתקדמים.

ממשלת ארה"ב אף האשימה את צבא סוריה בנסיגה מהירה מדיי מאזור תדמור.

מקור בכיר המקורב למשטר הסורי, שסירב להזדהות מטעמים ביטחוניים, גילה כי דאע"ש השתלט, בין היתר, על טילי נ"מ חדישים ,מדגם SA-25 – VERBA שנמצאו במחסני הגדוד הרוסי שאת מתחמיו הם כבשו ב-10 בדצמבר 2016.

כזכור הכוח הרוסי נסוג מאזור תדמור בעוד כוחות דאע"ש נמצאים בכלל 40 ק"מ מהם, התפנה מערבה והשאיר אחריו מחסני תחמושת ונשק גדולים מבלי שהשמיד אותם קודם לכן ומבלי שמטוסים רוסיים יגיעו אחר כך להשמיד את מה שנותר מאחור.

ההערכה היא כי רוסיה השאירה, בכוונת מכוון, נשק זה, מאחוריה, כשהוא שלם ותקין להפעלה, כדי שהוא יופנה נגד כוחות צבא סוריה החופשי הפועלים לא הרחק במסגרת "מגן לפרת".

טילי הנ"מ SA-25 מיועדים לפעול נגד מטוסים המגיעים למהירות של 500 מטר לשנייה ונגד מטרות הטסות בגובה מ-10 מטר ועד 4500 מטר (מגביהי טוס), וטווח פגיעתן הוא מ-500 מטר ועד 6500 מטר. טיל חדיש זה מסוגל לפעול גם נגד טילי שיוט מדגם טומהוק.

האירנים הביעו זעם רב נגד התנהגות הכוח הרוסי, שהיה אחראי פיקודית על כל הכוחות באזור, שנסוג מהאזור מבלי לתת התראה על כך ליתר הכוחות שהיו בקרבתו מה שגרם למפקד הכוח הסורי המקומי להכריז מיד כשנודע לו על כך, גם הוא, על נסיגה מקבילה מערבה.

בחודש שעבר השיגו כוחות דאע"ש הישגים קרקעיים באזור תדמור. משם תוך שהם עוקפים את שדה התעופה הצבאי טי-4 וכבוש שטחים נוספים מערבה ממנו.

למרות כל הדיווחים על תגבורות גדולות שהזרימו סוריה, אירן והחיזבאללה לאזור על מנת לדחוק משם את דאע"ש ולהשתלט מחדש על תדמור, אין ידיעות על כך שהכף במערכה באזור התהפכה לטובתם, ויש הישגים למשטר אסד ובעלי בריתו באזור.ממש לא!

שדות הנפט והגז באזור עדיין בשליטת דאע"ש.

 

מאת: צביקה נציב  http://nzivnet.com/articles/1917

 

300px-maks2015part7-48

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: