מבזקים

חיסכון בחשמל: 6 טיפים פשוטים שיעזרו לכם לחסוך בגדול

תוכן עניינים
חיסכון בחשמל
חיסכון בחשמל
שימוש נכון באנרגיה סולרית מאפשר חיסכון משמעותי בחשמל

חסכון בחשמל רבותי, איך הגענו למצב שבית פרטי מוציע  בין 1,500 שח ועד 4,000 שח בחודשים על חשמל? אומנם המצאת החשמל הייתה אחת ההמצאות שהכי קידמו את אורח החיים המודרני ואפשרה אחריה המצאה של המצאות רבות נוספות כמו המחשב, האינטרנט והפלאפון החכם. אך מאז המצאת החשמל ייצור ושימוש בחשמל היה ונותר אחת ההוצאות הגדולות ביותר של רוב משקי הבית בארץ ובעולם. מה עלינו לעשות? אנחנו לא יכולים לנהל את החיים שלנו בלי שימוש בחשמל ומצד שני זה עולה לנו ביוקר. הפתרון הוא ללמוד לנהל באופן חכם את השימשו שלנו בחשמל ואת ההוצאות שלנו עליו.

איך אפשר לחסוך בהוצאות החשמל בבית שלנו?

אז איך אנחנו יכולים לחסוך בהוצאות החשמל בבית שלנו? אחד הדברים היותר חכמים שאנחנו יכולים לעשות זה התקנת גגות סולאריים שיכולים לייצר חשמל באופן אמצעי על ידי הפקה של אנרגיה מאור השמש. באמצעות שימוש בחשמל סולארי לא נהיה תלויים בחברת החשמל ונוכל לחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה על תשלום לחברת החשמל. דבר נוסף שאנחנו יכולים לעשות שאמנם יהיה יעיל פחות זה להקפיד לכבות את כל האורות ומכשירי החשמל בבית שלנו כאשר אנחנו לא עושים בהם שימוש או כאשר אנחנו נמצאים מחוץ לבית.

השתמשו במכשירי חשמל יעילים אנרגטית

לכל מכשיר חשמל יש דירוג יעילות. הדירוג מבטא את יעילות תפוקת האנרגיה ובעצם כמה טוב וחסכוני המכשיר. הדירוג הוא בין האותיות  G-  לא יעיל ועד A- יעיל ביותר. מקרר בדירוג A יחסוך בצריכה שנתית 396 קילוואט יחסית למקרר באותו נפח מדירוג G.

הפעילו מכשירי חשמל בזמנים בהם העלות נמוכה

עדיף לאפות ולהפעיל את התנור בשעות הערב, אז עלות האנרגיה יורדת וכך תשלמו פחות. שעת השיא של צריכת החשמל בקיץ היא 14:00. נסו להימנע מצריכה לא מחויבת בשעה זו.

חסכון בחשמל מעבר לדוד שמש

אם אנחנו באמת רוצים לחסוך את הוצאות החשמל שלנו, התחלה טובה היא התקנה של דוד שמש במקום דוד חשמל. דוד שמש עושה שימוש באנרגיה סולארית מהשמש בשביל לחמם את המים שאנחנו משתמשים בהם – במקום לחמם אותם על ידי שימוש באנרגיה חשמלית. במדינה כמו ישראל בה רוב השנה יש שמש – שימוש בדוד שמש ואנרגיה סולארית זה חכם מאוד וזה יכול להוביל לחיסכון כספי משמעותי לכל אחד ואחת כולל למשפחות עם ילדים.

שימוש יעל במזגן יגביר את החיסכון בחשמל

מזגן הוא המכשיר צורך האנרגיה העיקרי בבית ובהפרש ניכר. נסו לצמצם בהפעלתו וגם עשו זאת בחוכמה. נכנסתם הרגע הביתה? אל תכוונו את המזגן לטמפרטורה 20 מעלות כי במצב זה המזגן יגזול חשמל רב, מומלץ לכוון את המזגן לטמפרטורה של 24 מעלות, בנוסף שימו לב לסגור חלונות וחדרים שאתם לא משתמשים בהם ככל שחלל הבית קטן יותר יהיה קל יותר וזול יותר למזג את הבית שלכם.

מיקום המקרר יעזור לחסוך בחשמל

המקרר הוא יחידת צריכת האנרגיה השנייה בבית תשמת מיקום נכון יעזור לבצע חיסכון בחשמל. יש למקם את המקרר באופן חכם. לא ליד תנור אפייה, לא בארון סגור או צמוד לקיר. מיקום כזה יקשה על פעילות המאוורר והמדחס. בנוסף לא לאחסן מוצרים צמוד לדופן המקרר.

החוק הראשון של חיסכון בחשמל: "אם לא משתמשים – מכבים"

כיבוי תאורה מיותרת כל עוד יש אור שמש תגביר את החיסכון בחשמל בבית, כיבוי מזגן כשאין איש בחדר, ניתוק המטען של הסלולרי מהחשמל. הוויכוח אם לכבות את המחשב בסיום יום עבודה או להשאירו במצב המתנה (STAND BY) עדיין בעיצומו. רוב החוקרים בתחום ההתייעלות האנרגטית גורסים כי דווקא כדאי להשאירו במצב המתנה, שכן הדלקתו המחודשת צורכת יותר אנרגיה מאשר במצב המתנה במשך הלילה.

חיסכון בהוצאות החשמל יסייע לנו להתמודד עם יוקר המחייה הגבוה בארץ

חיסכון בחשמל יקטין את הוצאות החשמל יסייע לנו להתמודד עם יוקר המחייה הגבוה בארץ ויאפשר לנו להיות צרכנים חכמים יותר. אם אנחנו רוצים לחסוך אנחנו חייבים לחסוך לא רק בקניית מוצרי אופנה ומותגים או בקנייה השבועית בסופר – אלא גם בהוצאות החשמל שלנו. רק על ידי חיסכון משמעותי של כל ההוצאות שלנו נוכל ליהנות מיותר כסף בבנק.

בסופו של דבר, חשוב שנוכל להיות מודעים לכך שהוצאות החשמל שלנו הן יקרות מאוד. חיסכון בהוצאות החשמל שלנו על ידי מעבר לשימוש בדרכי אנרגיה חלופיות יכול לסייע לנו מאוד והוא גם ידידותי יותר לסביבה. ייצור חשמל באנרגיה סולארית שומר על איכות הסביבה והוא פחות מזהם מאשר ייצור חשמל על ידי שימוש בפחם ודלקים מזהמים אחרים. העתיד של עולם החשמל והאנרגיה או ייצור חשמל על ידי אנרגיות חלופיות כמו השמש, אנרגיה המונעת על ידי רוח או מים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: