מבזקים

מחירי עבודות שיפוצים בישראל מתיקרים! כך תחסכו עד עשרות אחוזים בעלויות השיפוץ של הבית

תוכן עניינים
מחירון עבודת שיפוצים

על פי מחירון שיפוצים עוז: "ענף השיפוצים עובר טלטלות ומחירי חומרי בנייה ומוצרי יסוד התייקרו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, הוצאות היבוא והייצור השתנו דרמתית. כל אלו הביאו לעליה משמעותית בעלות שיפוצי הבתים בישראל".

מחירי חומרי הגלם עולים ואיתם גם מחירי עבודות השיפוצים

כיום מנקודת איסוף הצעות מחיר ועד ביצוע השיפוץ יש לא מעט קבלנים שעלולים לטעות בחישובי העלויות וזאת עקב השינויים המהירים שקרו בשנתיים האחרונות, כמו עלייה של מחירי הברזל שהכפילו את עלויות המסגרות וכמו כן ניתן לראות עלייה במוצרים כמו צבעים אקרילים בשיעור של 20%. תקנים חדשים שנכנסו לאחרונה דורשים רמות הקפדה על מוצרים איכותיים יותר ולדוגמא: בתחום הפיגומים, התקן החדש דורש פיגום אלומיניום הרבה יותר מורכב ומחיר ההרכבה עלה בשיעור של 200%. דוגמא: פיגום זקיפים שהיה עולה לקבלן (פיגום ממוצע בן ארבע קומות) בין 30,000 – 40,000 ₪ כיום מחירו עובר את רף מאה אלף שח לאותו המבנה וכמובן שלבניינים גדולים יותר המחיר קופץ משמעותית עוד יותר.

כיצד נחסוך בשיפוץ הדירה / הבית הפרטי שלנו?

החיסכון בשיפוץ הבית מתחיל בראש ובראשונה ברכישת ידע ועבודה עם מחירון שיפוצים 2022 עדכני.הבנת עלויות השיפוץ אינן מסתכמות רק במחיר מוצר ואו שעת עבודה לפועל, יש לשים לב לתוכן ההצעה ומה בעצם אנחנו מקבלים במסגרת השיפוץ ואו המפרט המוצא לנו. כאשר אנחנו רוצים להבין טוב יותר ולקבל את השליטה בידע, נידרש לפרוט את הפרויקט המורכב לרמת עלות מטר מרובע ואו כמות נקודות חשמל וכו. בשיפוץ נרחב מומלץ להביא מטעמכם מעצב פנים ואו מפקח על העבודה, אשר יערוך כתב כמויות ואו מפרט מדוקדק של תוכן העבודה הנדרשת. שיפוץ דירה או בית פרטי הוא פרויקט רציני שרצוי להכנס עליו רק לאחר שבצעתם תכנון קפדני, בחרתם את אנשי המקצוע הנכונים וביצעתם השוואה של הצעות המחיר אל מול מחירון עבודות שיפוצים מעודכן.

אם נחלק את שיפוץ הדירה / בית פרטי לפי נושאים (כמה נקודות לדוגמא):

 

הריסה :

  1. כמה קירות הורסים בתוכנית (מחושב לפי מ"ר)
  2. לאן מפנים ובאיזה דרך נפנה את הפסולת (שרוול ואו פינוי ידני במעלית למכולה)
  3. האם יש חציבות קשות בבטון וחגורות זיון.
  4. חציבות לצורך הנחת קווי חשמל וצנרות מים וכו.
  5. הרמת ריצוף ופינוי מצע חול.
  6. פירוק דלתות, ארונות ומטבחים שיכולים להיות מפונים על ידי העירייה.

 

בנייה :

  1. כמה מ"ר בנייה נדרשת ובאיזה חומרים (בלוקים ואו גבס)
  2. עבודות ריצוף וחיפוי קירות
  3. יצירת חדרי אמבטיה אטומים
  4. טיוח קירות ופתרונות תרמיים
  5. חלוקת החלל בצורה מעוצבת

 

חשמל :

  1. בדיקות מערכת חשמל
  2. פירוק מערכות ישנות
  3. הוספת נקודות חשמל
  4. התאמת הדירה לתקנים חדשים

 

אינסטלציה :

  1. התקנת קווים חדשים
  2. התקנת חדרי אמבטיה
  3. לפי תקן חייבים אספקת מים חמים גם למכונת כביסה.
  4. בדיקת לחצי מים וטמפרטורה

 

איך נדע נחשב כמה עולה לשפץ דירה או בית פרטי בישראל?

לאחר שבנינו תוכנית עבודה עם בעל מקצוע מתכנן, נוכל להיכנס למחירוני עלויות על מנת להבין, רמות מחירים עדכניים ולבנות תקציב לשיפוץ אותו אנחנו רוצים להשיג.

מחירון לעבודות שיפוצים יכול לעזור לכם להבין כמה עולה כל נקודת חשמל ומה נדרש לשלם בשביל לקבל חדר אמבטיה קומפלט, המכיל מקלחת, אסלה, כיור רחצה כפול וחיפוי קירות בקרמיקה לפי בחירתנו.

הבנת המחירים תאפשר לכם לדעת היכן לחסוך והיכן חשוב להגדיל תקציב לצורך יצירת פתרון ארוך טווח, כמו השקעה במערכת אינסטלציה מנקודת שעון המים ועד לדוד החימום בגג על ידי צנרת חדשה ועמידה למזג האוויר המשתנה ורמת הטמפרטורה של המים העוברים בצנרת.

להשאיר את כל הידע הזה לקבלן השיפוצים ללא הבנה, עלול לעלות לכם בקבלת החלטות שגויות ואיתן כאבי ראש לא מעטים המתרחשים גם ככה לאורך עבודת השיפוץ וחוסר הנוחות שמתלווה לעניין.

בדיקת מחירים במחירון השיפוצים אינו מספיק ויש צורך לאמת את המידע על ידי פנייה לקבלת מחירים מחנויות מתמחות לכלים סניטרים ואו מטבחים, קרמיקה וארונות נגרות.

ניתן גם לבדוק עם בעלי מקצוע באופן פרטני כמו יצירת קשר עם נגר לצורך קבלת הצעת מחיר נפרדת, לבניית ארונות לדירה ואו למטבח ולאחר מכן להשוות את המחירים עם הצעת המחיר של הקבלן המבצע.

במקרים רבים קבלן השיפוצים עלול להפתיע אתכם עם נגר במחירים יותר אטרקטיביים מאחר ויש ביניהם יחסי עבודה ארוכים, אך גם קבלני שיפוצים עלולים ליפול למלכודת הנוחות של עבודה מול בעל מקצוע אחד שינו מתואם עם מחירי השוק הנוכחיים.

 

מהם השלבים שצריך לבצע בשיפוץ הבית מרגע קבלת החלטה לערוך שיפוץ?

  1. למצוא מתכנן איכותי אשר יחסוך לכם טעויות ותקלות בהמשך מול בעלי מקצוע ואו פתרון כשלים בשלבי השיפוץ ואיכות העבודה.
  2. תכנון העתקת מגורים לתקופת השיפוץ והבנת הזמן המתאים להתחלת הפרויקט המיוחל.
  3. בדיקת מחירים עכשוויים במחירוני שיפוצים.
  4. השוואות מחירים ואימות המידע מול בעלי מקצוע שונים.
  5. השוואות מחירים מול חנויות מתמחות.
  6. בניית תקציב שיפוץ על בסיס תוכנית מדויקת ולאחר בדיקת מחירים והשוואות.
  7. פנייה לקבלנים לצורך קבלת הצעות מחיר (מומלץ לא יותר משלושה).

מחירוני שיפוצים לא רק ילמדו אתכם עלויות לכל חלקי עבודת השיפוץ, גם תוכלו להבין מה נדרש ואו מה צריך להוסיף לתכנית שלכם תרם התחלת העבודה ולאחר מכן הסתבכות בהיקף עלויות שיפוץ גדלות הרבה מעבר לתקציב.

 

מקרה לדוגמא מתוך עבודת שיפוץ דירה שנעשה לאחרונה :

הראה כשלים רציניים בהצעות המחיר של הקבלנים אשר נראו מפורטות מאוד עד לרמת מספור כל נקודת מים ואו חשמל.

אך נמצאו לא מעט כשלים כמו בחישוב לבניית קירות גבס שהכילו הכול לכאורה, אך החסירו את הבידוד הפנימי וכאשר נדרש הקבלן לתקן את ההצעה מחירו היה מופרז לגמרי ומחיר הגבס המחושב לפי מ"ר בתוספת הבידוד היה הרבה מעבר למחיר שוק.

אותו הקבלן הטיב לפרט את כמות השקעים והוספת הנקודות, אך לא כלל בדיקת ארקה ובהצעה חישב את שינוי ארון החשמל לתלת פאזי אך לא חושב עלות חברת החשמל ועוד אלפי שקלים נוספו לתקציב השיפוץ.

בעלי הדירה הביאו מעצבת פנים חסרת ניסיון שעודדה אותם לבניית חדר אמבטיה נוסף, אך ללא ידע וניסיון רק בשלב מאוחר יותר הבחינו בקווי הניקוז שהיו מרוחקים מאוד וצנרת ניקוז היתה צריכה לעבור דרך חדר השינה ולהתחבר לחדר האמבטיה המרוחק.

בדירה אחרת היתה בעיה חמורה עם הובלת הפסולת דרך חדר המדרגות וריב שכנים גרר את הקבלן להשמין מנוף, כל פינוי הפסולת התייקר משמעותית ותיאום מוקדם מול השכנים היה יכול לחסוך אלפי שקלים.

 

ידע זה כוח!  במיוחד בענף השיפוצים! למדו את מחירון השיפוצים ונהלו משא ומתן חכם

למידת השיפוץ וירידה לרזולוציות מראש יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים ולא מעט כאבי ראש וויכוחים בשלבים מתקדמים, הידע זמין לרשותכם בחינם ברשת האתרים מתמחים עם הזרמת מידע מקבלנים בזמן אמת.

מחירוני השיפוצים מתעדכנים לא רק על ידי רמות מחירי מוצרים ובעיקר על ידי ניסיון מפרויקטים אחרונים וקבלת משוב מבעלי מקצוע מהשטח, אשר ידם על הדופק ומעודכנים בשינויים שמתרחשים בקצב מהיר.

קבלן שיפוצים שיראה בכם כבעלי הבנה בסיסית יוכל ברגעי משבר לפתור אתכם בעיות ולהתקדם בפרויקט, מתוך מקום הדדי של הבנת הצרכים ואו הגדלת תקציבים לפי תוספות לתכנית ושיפור אלמנטים נדרשים.

אם יפנה קבלן השיפוצים שלכם – בהצעה לשפר מערכת מיזוג לאינוונטר ואו שימוש בגבס כסוף לצורך שיפור הבידוד, תוכלו לדעת בתוך רגעים את מחירי המוצרים השונים וחשיבותם לפרויקט ולצד מחירם בשוק העדכני.

קבלת החלטות דורשת ידע על מנת שנהייה בטוחים שאנחנו מקבלים החלטה מתוך מקום של הבנה ולא לחץ רגעי שסוחף אותנו להרפתקאות יקרות ביותר.

המאמר נכתב ע"י עמית עוז, מאתר עוז מחירון קבלנים

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: