מבזקים

אטרקציות ימיות באילת: ספורט ימי, אתרי צלילה ומגוון פעילויות ים באילת

תוכן עניינים

אילת העיר הדרומית ביותר במדינת ישראל והיחידה לחופי הים האדום היא עיר נמל ותיירות מרכזית. אילת שוכנת בדרום הערבה, שייכת למחוז הדרום ומתגוררים בה כ-55,000 תושבים. בתקופת המנדט נקראה אילת בשם 'אום רשרש' והיתה נקודת משטרה בריטית

רות קרייתי

מלבד השמש החמה, ים סוף הכחול, מדבר שקט והרים אדומים אילת היא מדובר ממלכה של אטרקציות מכל הגוונים. נופש, ספורט ימי, צלילה, שיט, סירות מנוע לנהיגה עצמית, טיולים, רכיבה על בעלי חיים, ג'יפים מועדונים ועוד. אורחי אילת יוצרים את החופשה המושלמת עבורם.

ישנם דברים רבים שאפשר לעשות בעיר אילת וביניהם כמה אטרקציות ייחודיות בים האדום של אילת כגון ריף הדולפינים והמצפה התת-ימי. ריכזנו עבורכם מגוון אטרקציות ימיות באילת שאסור לפספס בעיר הנופש של ישראל. תוכלו לסנן לפי האטרקציה הרצויה לכם, רובם אטרקציות שמתאימות גם לילדים ולא רק לקיץ, אלא גם לתקופת החורף.

אם חשבתם על אטרקציות ימיות ובהם גם אתרי צלילה באילת הגעתם למקום הנכון. בקטע הבא התמקדנו בשלושה אתרי צלילה מרהיבים באילת:

הגנים היפנים אילת

הם אוצר הנמצא בשמורת החוף אלמוג, בחלקה הדרומי. מדובר באתר הצלילה השמור והגדול באילת, שמכיל רצועה של שוניות אלמוגים המהוות דוגמא לסביבה הימית הטבעית של העיר אילת. האזור לא נפגע בצורה משמעותית מתהליכים הרסניים שהשפיעו על שוניות אחרות.

הקטע הרדוד של השונית מזכיר מעט גנים יפנים אך אין קשר בין הגינון היפני לבין השונית המרהיבה בזכות עצמה. האתר ממוקם באזור מושלם לצלילה כמעט בכל ימות השנה. מומלץ לבקר באתר בשעות הבוקר עד הצהריים המוקדמות כדי ליהנות מאור מספק ודגים ססגוניים ויחודיים. חשוב להתעדכן בהוראות הצלילה במקום, המפורסמות על ידי רשות הטבע והגנים.

אתר צלילה היתוש

אתר צלילה ייחודי והוא חצי מלאכותי שכולל ספינת סיור קטנה שהוטבעה ככל הנראה בשנות ה-80 של המאה הקודמת. סביב הספינה התפתחו חיים כמו שרק העולם הימי יודע לגדל. כיום ניתן לצלול סביב ובאזור הספינה וליהנות מדגים, אלמוגים ומשלל אוצרות עולם המים. כדי להגיע לאתר, מומלץ להיעזר במדריך צלילה מוסמך וללכת על הדרך הארוכה, הכוללת ירידה ארוכה יחסית, אך תלולה ובטוחה יותר בכל הנגוע לעומק המים. חשוב לא לזלזל בבטיחות  במהלך ביקור באתרי הצלילה באילת אל תסתמכו על ניסיון מועט מדי, צללו רק עם מדריך מוסמך או בקבוצות מסודרות על פי ההוראות. היתוש אינה ספינה ענקית, אבל היא בהחלט מכילה אזורים סגורים שעדיף לא להיכנס אליהם, גם אם זה נראה לכם כאילו קל לצאת ממנה.

ואדי חוף הדקל אילת

אחד מאתרי הצלילה המומלצים במיוחד למתחילים ולמקצוענים. מדובר על ואדי תת ימי השוכן בין שני מדרונות סלע שעליהם התפתחו שוניות אלמוגים מרהיבות, אך לא רק כי נשארו עליהם גם גרוטאות שונות שדגים הפכו ברבות השנים לבית. במקום ישנם גם כלובי דגים נטושים שאנשים השתמשו בהם בעבר באופן לא חוקי. הוואדי מתפתל לעומקים שונים, עד 40 מטר ולכן שימו לב היכן אתם צוללים ועד כמה עמוק אתם מתכננים לרדת. רבים תיארו את המקום כגן עדן של דגיגים ויצורים מימיים.

ושוב, חשוב לנו להזכיר לכם את עניין הבטיחות. צלילה באילת היא עניין של מיומנות, בייחוד כאשר יורדים לעומקים הטבעיים של רבים משוניות האלמוגים בחופי אילת. עשו לעצמכם טובה גדולה, בחרו במדריך, או בבית ספר צלילה מוסמך, גם אם יש לכם מעט ניסיון בצלילה. צלילה בטוחה תאפשר לכם ליהנות מעצם הצלילה באילת, משוניות האלמוגים, הדגים והנופים הימיים המרהיבים.

אטרקציות ימיות באילת:

סירת טורנדו קומנדו X: הצטרפו לחוויה ימית מטורפת של שיט בסירת מנוע מהירה מסוג טורנדו שקרויה גם "קומנדו X". חוויה בלתי נשכחת לזוגות, חברים, משפחות וצוותי עובדים.
אופנוע ים: חווית האקסטרים הכי קיצונית שאתם רוצים לחוות באילת. שייט מטורף על סירת מנוע שמגיעה למהירות של 125 קמ”ש. מכילה 14 אנשים בכל סירה. שיט מדהים של חצי שעה בים האדום מחופי אילת ועד גבול ירדן עם נקודות תצפית מעניינות מלוות בהסברים. זו אטרקציה מנצחת.
מצנחי ים: תוך שניות ספורות ממריא המצנח לגבהים עצומים מעל הים והגולשים מוצאים את עצמם בריחוף משכר מעל ארבע מדינות: ישראל, ירדן, מצרים וערב הסעודית. מי שהתנסה בריחוף באמצעות מצנח, לא ישכח את החוויה לעולם.

 

שייט בסירת פדלים: מינימום בסירה 2 מעל גיל 16 מקסימום בסירה 4 אנשים מתאים לכל המשפחה. השכרת הסירה עד שעה.

 

קיאקים: לחתירה חופשית, מינימום שני אנשים על הקיאק חובה. חפשו את הקייאקים השקופים, החוויה שלכם תתעצם

 

ספינת זכוכית: דרך מדהימה ונעימה לראות את עולם התת ימי המרתק ביותר, במסלולים היפים ביותר בעולם המים של אילת בהם תפגשו דגים מכל הסוגים והגדלים שוניות אלמוגים בלתי נשכחות. השיט נעשה לאורך החופים ולחובבי האקסטרים מומלץ לשלב לאורך המפרצים גם סירות מרוץ מהירות. חוויה מדהימה ובלתי נשכחת.
מועדון צלילה אקווה סטאר: צוללים אל תוך העולם התת ימי הפנטסטי, חוקרים אתרי צלילה מדהימים של שוניות האלמוגים. הדרכות מקצועית השכרת ומכירת ציוד צלילה, הסעות לאתרי צלילה, צלילה בצוללת אישית, רפטינג בקיאק שקוף ולינה
ריף הדולפינים: אחד האתרים הייחדים והיפים באילת ובישראל. בואו לחוות את עולמם של היונקים המופלאים בסביבתם הטבעית, בחוף רחב ידיים ושופע צמחייה. תוכלו גם לצלול ביחד עם הדולפינים ובעלי החיים התת ימיים. הריף נבנה על פי עיקרון אקולוגי עם גן בוטני וטיפולים אלטרנטיביים סתלבט על המים.
המצפה התת ימי באילת הוא אחת האטרקציות הוותיקות בעיר והיפות שבהן. המצפה מושך אלפי מבקרים ובצדק, שכן הוא מתאים לכל גיל ומאפשר צלילה יבשה לגילוי העולם הקסום שמתחת למים בים האדום. מזל שהכרטיס תקף לשלושה ימים, כי מלבד פארק נעים לבילוי משפחתי או זוגי, המצפה התת ימי מאפשר מגוון רחב של חוויות
 
 
 
שמורת האלמוגים: שמורה ימית מהיפות בעולם עם גנים צבעוניים מתחת למים. שוניות מפרץ אילת הן שוניות האלמוגים היחידות בארצנו. אפשר לצפות בעולם מופלא וססגוני של אלמוגים, דגים ובעלי חיים ייחודיים. גישה נוחה לשונית ושירותי חוף חיוניים.
שיט על יאכטה מפוארת: אחת הדרכים המהנות ביותר לבילוי בחופשה היא הפלגה באילת. רחש הגלים, האוויר הפתוח והנוף המרהיב. תוכלו להזמין הפלגה רומנטית, לערוך מסיבה על הסיפון או שייט משפחתי. ניתן להתאים יאכטה לפי כמות המשתתפים בה.
סאפ אילת: מועדון גלישת סאפ בחוף אלמוג הוא הטרנד החם והמתפתח ביותר בתחום ספורט המים. הסאפ משלב בין גלישה, חתירה ואימון גופני בים. דורש פעולה גופנית מאומצת, מחזק את שרירי הליבה, משפר יציבה וקואורדינציה, שורף קלוריות ומחטב.

בנוסף קימות באילת מגוון אטרקציות נוספות בתחום היבשה הכוללות: ספורט אקסטרים, טיולי טרקטורונים באילת, טיולי גיפים, באגי, סנפלינג', טיולי שטח וקמפינג' ועוד.. עלהם אותם נביא לכם בכתבה הבאה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: