מבזקים

פקד אפרת אקלר דוברת משטרת אילת: ברוך שעשני כרצונו

תוכן עניינים

היא בת 40, גרושה ואימא יחידנית ליהונתן בן ה- 10 שאיבד לפני 6 שנים את אביו שנפטר ממחלה קשה. בחרנו בפקד אפרת אקלר דוברת משטרת מרחב אילת כדמות שלדעתנו הכי מתאימה להציג בפניכם ביום האישה הבינלאומי. זאת בשל היותה אימא למופת המשלבת בהצלחה רבה בין קריירה תובענית ומשפחה

רות קרייתי | ז' באדר ב' תשפ"ב | יום חמישי 10 במרץ 2022 | מערכת ישראל ניוז

פקד אפרת אקלר שכולנו מכירים כדוברת מרחב אילת מחוז דרום, נכנסה בחודש ינואר השנה לתפקיד שיועד עד כה לגברים בלבד ושינתה לחלוטין את כל מה שאנו, אנשי התקשורת ידענו עד כה.

היא בוגרת תואר ראשון בקרימינולוגיה, תואר שני בניהול מערכות ציבוריות ובימים אלו ממש היא נמצאת בשלהי השנה השנייה ללימודי משפטים, צעד נוסף בדרך להגשמת חלום להיות עורכת דין לענייני משפחה.

"הוריי, שניהם גמלאי צה"ל. למעשה הגענו לאילת באמצע שנות השמונים הרחוקות בשל תפקידם של הוריי בצה"ל ומאז הכל היסטוריה". היא בת אמצעית בין שני אחים כאשר האח הבכור מתגורר בחו"ל, האח השני משרת אף הוא כקצין במשטרת ישראל כתובע פלילי. "גדלתי והתחנכתי באילת. צפיתי בשינויים הגדולים שעברה העיר במרוצת השנים. העיר השתנתה מקצה לקצה, אך הקסם שלה היה, עודנו וכנראה שיישאר תמיד".

מגיל 18 משרתת פקד אפרת אקלר במערכות הביטחון עם גיוסה לצה"ל היא אותרה כמתאימה למסלול הייעודי לקצונה של חיל השלישות. "ביצעתי מגוון תפקידים משמעותיים ומשפיעים במקומות שונים ברחבי הארץ. השירות בצה"ל תרם לי רבות, השפיע ועיצב את אישיותי ואת השנים המשמעותיות בהתפתחות אישיותי ביליתי בצה"ל". בשנת 2015 בהיותה בדרגת רב סרן, כשמאחוריה 15 שנות עשייה צבאית, היא ביצעה מפנה בחיים והחליפה את מדי הזית במדיה הכחולים של משטרת ישראל. "העתקתי חזרה את מקום מגורי לאילת והתחלתי את שירותי כחוקרת במשטרת אילת. תוך זמן קצר יצאתי לקורס קצינים, בסיומו שובצתי כמפקדת המרכז לשירות לאזרח ולאחר מכן כקצינת חקירות האחראית על תיקי המעצר". כעת, מזה כארבעה חודשים היא משרתת כדוברת משטרת מרחב אילת, תפקיד אותו לראשונה מבצעת אישה במשטרת אילת.

קריירה תובענית לצד אימהות יחידנית

"בישראל של המאה העשרים ואחת להיות אימא ולנהל קריירה תובענית זו אמנם משימה אפשרית, אך היא מורכבת", מספרת פקד אפרת אקלר. "כשמצטרפת לתואר אימא המילה 'יחידנית' היא הופכת מורכבת אף יותר. ללא עזרתם יוצאת הדופן של בני משפחתי לא הייתי מצליחה להגיע לאן שהגעתי ואני חייבת להם את חיי. בשנים הראשונות לשירותי במשטרה יצאתי להכשרות שונות, ובזמן מצטבר של שנה וחצי נאלצתי להיות מחוץ לבית ומחוץ לאילת. גם לאחר ההכשרות השונות, השירות במשטרה הוא במשמרות, לילות, שבתות חגים ובשעות לא שגרתיות, כשלאורך כל זמן היעדרותי מהבית מי שהופקד על הטיפול המסור בבני על כל המשתמע מכך הם לא אחרים מבני משפחתי. אני לא פחות מברת מזל בהיבט הזה ואני אסירת תודה להם על כך, בלעדיהם לא הייתי מגיעה לאן שהגעתי עד כה.

אישה הרוצה לנהל קריירה תובענית ומשמעותית יכולה לעשות זאת, בימינו הכל אפשרי, אך עליה להבין כי יש מחיר אישי הכרוך בכך ועליה להיות שלמה עם דרכה ולאהוב את מה שהיא עושה, ובמקביל לא לזנוח את משפחתה, הקרובים לה, את תחביביה וחלומותיה". לא מכבר החלה פקד אפרת אקלר את צעדה הראשון בדרך להגשמת חלום ישן. "אני נמצאת בשנה השנייה ללימודי המשפטים. עם כל האתגרים המלווים את חיי כיום, חלפה בראשי המחשבה להפסיק לזמן מה את הלימודים, אך בסופו של דבר גמלתי בליבי את ההחלטה כי אני אסיים אותם בדיוק כפי שהתחלתי. כשבעתיד הרחוק אני רואה את עצמי עורכת דין העוסקת בדיני אישות ומשפחה, המגשרת ומסייעת לבני זוג המבקשים לסיים את נישואיהם".

דוברת משטרת מרחב אילת

תפקיד דובר במשטרה הוא תפקיד הדורש כישורים מיוחדים ודרישות שלא כל אחד יכול לעמוד בהם. התפקיד דורש לייצג ולשמור על תדמיתה של המשטרה בפני הציבור וכלי התקשורת. "דובר משטרה צריך להיות בקיא בכל מה שקורה במרחב בו הוא משרת. הוא צריך להכיר מקרוב את משימות השוטרים בו ואת פעילויותיהם, לצד הכרות של עבודת העיתונאים וכלי התקשורת, כדי לספק את דרישותיהם ולתת להם מענה. כדי לעשות זאת בהצלחה אני מחויבת להיות חלק מהעשייה במרחב אילת, לחיות אותה, להשתתף בדיונים המתקיימים ולהתוות אסטרטגיה תקשורתית. בעידן החדש של הטלפונים החכמים והרשתות החברתיות, השינויים בחיינו תכופים ומשפיעים על כל תחום מהאופן בו אנחנו מעודכנים בחדשות, ממשיך בקניות ועד לאופן בו אנו מתקשרים אחד עם השני. כיום כל אזרח חמוש בטלפון חכם יכול לעיתים קרובות, ואף עושה זאת ומדווח ככתב מהשטח. הרשתות החברתיות נוגסות בפלח משמעותי שעד לא מזמן היה שייך רק לכלי התקשורת המסורתיים שתפקידם להעביר מידע לציבור. כל אלה הם אתגרים שעומדים בפניי במסגרת תפקידי יום יום שעה שעה.

תפקידי כדוברת, אותו התחלתי לא מכבר, דורש דריכות וזמינות גבוהה. אני מוצאת את עצמי לא פעם מסבירה לבני שמפציר בי, לבלות איתו ולעזוב את הנייד שלי, שזהו למעשה המשרד שלי ודרכו מתנהלת כל העשייה שלי. כאימא יחידנית וכמפרנסת יחידה חשוב לי שיהונתן לא יפתח אנטגוניזם לקריירה שלי ובטח שלא כלפי המשטרה. לכן אני מקפידה מאוד לחשוף אותו לכל העשייה שלי באופן אישי ושל השוטרים באילת, וכך יהונתן בגיל 10 מוצא את עצמו לא פעם מאזין לראיונות שלי ברדיו, קורא הודעות שלי שמתפרסמות בתקשורת ומבלה לעיתים קרובות בהמתנה במגרש הכדורסל שנמצא במתחם החדש של משטרת אילת".

שירות נשים במשטרה

בצורה הנוכחית של משטרת ישראל ניתן כיום לראות ייצוג נשי בתפקידים בכירים וכמעט בכל תחום. "במשטרת אילת בפרט אפשר לראות ייצוג גדול של המין הנשי, בעיקר באגף החקירות והמודיעין שמאופיין גם בפיקוד נשי מהעומדת בראש האגף ועד לחוקרות ולרכזות ההערכה במכלול המודיעין. הייצוג הזה לא פוסח על יתר המשרדים באגף המבצעים, במשרד התנועה ובמשרדי המטה. לכל השוטרות ישנם מאפיינים זהים ובולטים והם הנחישות בביצוע משימותיהן והרצון לעשייה משמעותית ומספקת".

אילת שלי

כמי שגדלה בעיר אילת והתחנכה בה, איך מרגישה פקד אפרת אקלר לחזור אליה כאישה בוגרת? "כיף היה לחזור לאילת ולחוות אותה כאישה בוגרת וכאימא לילד בנוף שהוא נוף ילדותי. השירות במשטרת ישראל מבחינתי הוא ערך. החשבתי אותו ככזה עם תחילת דרכי במשטרה ולשירות באילת בפרט ערך מוסף מבחינתי כמי שגדלה בה, כתושבת העיר וכמי שמגדלת בה ילד. השירות שלי הוא למעשה עשייה למען הבית שלי, למען המשפחה והחברים שלי".
מערכת עיתון וואצ-אפ מאחלת לדוברת, פקד אפרת אקלר הצלחה רבה בכל מעשה ידיה, במשפחתה ובעבודתה. יישר כוח גדול.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: