מבזקים

פייזר מחזירה תרופות לטיפול לחץ דם גבוה העלולות לגרום לסרטן

תוכן עניינים

ענקית התרופות פייזר הודיעה כי היא מורידה מהמדפים שש מנות של טבליות אקורטיק, מנה אחת של טבליות קווינפריל, וארבע מנות של קווינפריל הידרוכלורותיאזיד המשמשות לטיפול בתסמינים של יתר לחץ דם גבוה

גבריאל ודררו | כ' באדר ב' תשפ"ב | יום רביעי 23 במרץ 2022 | מערכת ישראל ניוז

אזהרה חמורה וריקול של חברת פייזר על שש מנות המשמשות לטיפול בתסמינים של לחץ דם. בטבליות אלה שהופצו מחודש נובמבר 2019 ועד מרץ השנה, נמצאה נוכחות של ניטרוזמינים.

על פי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ניטרוזמינים נפוצים במים ובמזונות, כולל בשרים מבושלים וצלויים, מוצרי חלב וירקות, בכולם שינה רמה כלשהי של ניטרוזמינים, אך צריכה של זיהומים אלו מעל לרמות המקובלות ולאורך תקופות זמן ארוכות, עלולה להגביר את הסיכון לחלות בסרטן.

מדובר במוצרים שמיועדים לטיפול ביתר לחץ דם. הורדת לחץ הדם מפחיתה את הסיכון לאירועי לב וכלי דם קטלניים ולא קטלניים, בעיקר שבץ מוחי ואוטם שריר הלב. בפייזר מציינים כי למוצרים אלה יש “פרופיל בטיחות שנקבע במשך 20 שנות אישור שיווק ובאמצעות תוכנית קלינית חזקה".

התרופות של פייזר לטיפול לחץ דם גבוה הורדו מהמדפים | צילום מסך

עם זאת, פייזר הצהירה כי היא לא קיבלה דיווחים כלשהם על תופעות לוואי הקשורות להחזרת התרופה עד כה וכי היא מאמינה כי “פרופיל התועלת/סיכון של המוצרים נותר חיובי בהתבסס על הנתונים הזמינים כעת”.

למרות שצריכה ארוכת טווח של ניטרוזמינים עשויה להיות קשורה לסיכון מוגבר לסרטן בבני אדם, אין סיכון מיידי לחולים הנוטלים תרופה זו. מטופלים הנוטלים כעת את המוצרים צריכים להתייעץ עם הרופא שלהם לגבי אפשרויות טיפול חלופיות.

פייזר מבקשת מסיטונאים ומפיצים שיש להם מלאי קיים של המוצרים, להפסיק להשתמש ולהפיץ את המוצרים באופן מיידי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: