מבזקים

שמחה רוטמן: "אחרי פרישתה של עידית סילמן אי אפשר עדיין לחייך"

תוכן עניינים

הוא גדל בבני ברק למשפחה דתית, למד בישיבה גבוהה בגוש קטיף בשם תורת החיים כשבדרך שירת בצה"ל. כתב ישראל ניוז נפגש עם שמחה רוטמן, חבר מפלגת הציונות הדתית ושמע ממנו על השאיפה הגדולה לתקן את מערכת המשפט באופן יסודי

מאיר אוליאל | י' בניסן תשפ"ב | יום שני 11 באפריל 2022 | מערכת ישראל ניוז

שמחה דן רוטמן הוא חבר הכנסת מטעם מפלגת האיחוד הלאומי בסיעת הציונות הדתית משנת 2021. עורך דין ישראלי, פעיל ציבורי ופובליציסט, ממייסדי התנועה למשילות ודמוקרטיה והיועץ המשפטי שלה עד 2021. מחבר הספר מפלגת בג"ץ.

ברוב זמנו לאחר זמני מליאה וועדות, עוסק ח"כ שמחה רוטמן בעיקר סביב הוועדה למינוי שופטים ולדבריו: "דברים שלא זזו שנים פתאום מתחילים לזוז". אחד הדברים הם שימוע לשופטים בבית משפט העליון.

ח"כ שמחה רוטמן עם כתבנו מאיר אוליאל | צילום: ישראל ניוז

אתה שמח מהמקום בו אתה נמצא שיש לך יכולת לשנות את פני החברה?

"אני רוצה לבוא לשנות, זה חלק מהעניין שהגעתי לכאן. מה לעשות שאנחנו חברי אופוזיציה והמבנה הקואליציוני כרגע בנוי ולא נותן לנו לעשות את הכי טוב שאני ועם ישראל רוצה. דוגמא לכך חוק פסקת ההתגברות שהוא כן עבר בקואליציה, אבל הכל הוקפא והדרך שלנו להעביר אותו זה בדרכים אחרות שקצת יבואו יותר לאט, אין ברירה".

מה השאיפה שלך?

"השאיפה הגדולה זה לתקן את מערכת המשפט באופן יסודי. יש לנו רשימה ארוכה של רפורמות בסיפור הזה, דוגמת פסקת התגברות, זכות עמידה, סבירות ואיך ממנים את השופטים כי יש בה פגמים רבים. כמו כן כחלק מרשימת המטלות, צריך לטפל בפרקליטות ובמשטרה ולכל זה יש תוכנית מסודרת אך בינתיים אנחנו עושים בקתת שיש לנו מה שאפשר".

אתם נתקלים בדלתות סגורות לשת"פ אם הקואליציה?

"כן. אבל כבר עכשיו כחבר אופזיציה ראיתי שאני יכול להזיז דברים דוגמת הוועדה למינוי שופטים, שם דברים זזים. כולי תקווה שנוכל להגיע למקום שיהיה לנו יותר שליטה, בינתיים עושים מה שאפשר".

השתתפת בהפגנות הימין בירושלים?

"לא, לשמחתי הייתי בחתונה של אחיין אבל ליבי כן היה שם. הצוות שלי וחברי המפלגה שלי היו שם".

יש חיוכים בסיעה שלכם לאחר פרישת סילמן מהקואליציה?

"מי שחושב שאפשר להתחיל לחייך, אז אני אומר לו שעדיין לא. יש עוד דרך והרבה עבודה פוליטית, צריך לבדוק איך מממשים את זה שאין רוב לממשלה ואיך לנצל את זה. אין ספק שכבר מתחילים לראות את האפשרות איך להקים ממשלה ימנית אמיתית עוד בכנסת הזאת בלי לצאת לבחירות".

מה דעתך על אולטימטומים מצד חברי מפלגת ימינה לראש הממשלה בנט?

"מה שהם עושים זה בלוף, משום שאין טעם להתמקח על דבר כזה או אחר, בזמן שכל הגוף חולה. זה כמו לתת אקמול לחולה סרטן ששום דבר לא יעזור. ניר אורבך שרוצה לחבר 20 מאחזים לחשמל נו טוב, הפלת את הממשלה, יום למחרת אחרי הבחירות יחברו 70 מאחזים לחשמל בלי לשלם לאבו מאזן בחיבור של 20 מאחזים שהוקמו על ידי הרשות הפלסטינית בכדי למנוע את הגישה של יהודים לשטח, אז מה יצא מזה?! שנתת לפלסטינים יותר וגם שחלק מהאדמות הם אדמות מדינה, ואנחנו כיהודים היינו יכולים ליהנות מהם אז עדיף שלא יעשה לנו נזק יותר גדול. אין להם עוד הרבה זמן".

יצא לך להגיד מעל בימת הכנסת ש: "קשה לי לומר תודה לאיילת שקד בחוק האזרחות" למה?

"כשעובר חוק אזרחות אחרי כל השיפורים שהכנסנו דוגמת השקיפות, מיכסות והחוק שהמדינה צריכה לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית וכו', היה יכול לעבור בכל ממשלה שהיתה קמה, כי הרי יש עתיד ושאר המפלגות מסכימות עליו ואיילת יודעת שהיא היתה יכולה להעביר את זה איתנו, ובכל זאת בחרה לעשות את זה בדרך של קואליציה עם הערבים. אז נו כל הכבוד, אין פה מה לומר תודה, אבל לא אכפת לי לומר גם פה, תודה".

איך אתה מסתדר אם עליית עולי אוקראינה אתה בעד, או נגד?

"יש חוק השבות שמחלק בין יהודי ללא יהודי. אך יש את סעיף הנכד ששר הדתות כהנא רוצה לבטל, בזמן שיכול לעשות את זה איתנו, אבל הוא בוחר לעשות פוליטיקה קטנה שליברמן כביכול מתנגד לה. בכל מקרה החוק הוא זה שיקבע מי רשאי ומי לא וכך יהיה".

מ"מ ראש עיריית אשדוד אבי אמסלם יצא כנגד חלוקת בניית קרווילות עבור עולים מרוסיה בזמן שזוגות צעירים לא זוכים לדירה. יש לך מה לומר לו?

"אני לא חושב שקליטת עלייה באה על חשבון אזרחי המדינה. לעבור מארץ לארץ זו פעולה מאוד קשה. אין להם מקור פרנסה ושפה וכו' ובשביל לעזור להם יש תקציב בכדי לעזור להם להיות חלק מאזרחי ישראל. כמו כן בנאדם שזכאי לדיור זה כי מגיע לו. אדם צריך להגיד לעצמו 'גדול הנהנה מיגיע כפיו'. יש לך אפשרות לעבוד אז תעבוד. יש לך אפשרות לזכות בדירה אז תזכה. לכן אני חושב שזה לא השוואה נכונה".

לדעתכם, בבחירות הבאות יגיעו אליכם קולות ממפלגת ימינה?

"אני מאמין שאנשים התפקחו ממה שראו והם מבינים שאם רוצים מדינה יהודית, זה בהכל ולא בדבר כזה או אחר. לכן אני חושב שכן נקבל עוד קולות ואנשים יבינו מה זה ממשלה ימנית בכל הזירות ואנחנו נתקן את כל מה שהממשלה הרעה הזאת עשתה כאן".

כמה מילים על פסח

"אני חושב שפסח זה חג שמחזיר אותנו למושג הזה של 'חדש ימינו כקדם'. מצה זה יותר אנושי ויותר מזכיר את מה היה פעם ומרגישם שאנחנו בידיים של בורא עולם. אותו דבר אני שואף שהפסח הזה יביא אותנו יותר קרוב לבורא עולם ונזכה לגאולה האמתית בקרוב".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: