מבזקים

אופנה: כשאלגנטיות פוגשת את הפונקציונליות

תוכן עניינים

אופנה מה היא? תכתיב חברתי שפועל לעיתים גם על ידי לחץ כדי להשיג את הפרטים הנחשבים לנכונים יותר, ראויים ויפים בתחומים של ביגוד, ריהוט, עיצוב פנים וחוץ, נימוסים, מוסיקה ואומנות. תכתיבים שנעשים בדרך כלל על ידי מובילי דעת קהל למען החברה  

רות קרייתי | ו' בניסן תשפ"ב | יום חמישי 7 באפריל 2022 | מערכת ישראל ניוז

אופנה איך שהיא באה כך היא הולכת, זה טבעה של האופנה המשתנה באופן תדיר ונוצרת בדרך כלל משיקולים לא רציונליים. למרות שכך ישנם מוטיבים באופנה שהם כן רציונליים כגון פילוסופיה, אידיאולוגיה וסגנונות מתחומי המחקר המדעי.

מה אומרים עלינו הבגדים שאנו לובשים, ומה הקשר בין סגנון הלבוש לתכונות האישיות ולדפוסי החשיבה שלנו? איך אפשר לחשוב באופן יצירת ולפרוץ דרך בחיים באמצעות ארון הבגדים? חוקרים רבים בנושא האופנה עסקו בשאלות אלו ואחרות ודנו בפסיכולוגיה של הלבוש המותאמת לקהל ולצרכי הארגון בו הם עובדים. ישנם פסיכותרפיסטים שמטפלים דרך סטיילינג, אופנה ולבוש כדרך להגיע לדיוק פנימי, לדימוי גוף בריא יותר, לאיזון בדפוסי האכילה והצריכה שלנו, ולשחרור מהשוואה חברתית והלחץ של "מה יגידו". הטיפול מתאים לקשיים שיש סביב דימוי גוף, אכילה רגשית, מציאת זוגיות, יחסי הורים ילדים, התפתחות מקצועית, התמודדות עם חולי ומשבר. הטיפול הוא קצר, ממוקד ומבוסס CBT.

וידויה של סטייליסטית

הנה וידוי מפתיע שבטח לא חשבתם שתשמעו מסטייליסטית אופנה: "אם יש משהו שאני לא אוהבת לעשות, זה לסדר את הארון. אני מודה", אומרת שני זהר "ברשימת המטלות המעיקות, זה נמצא במקום טוב באמצע בין להחליף מצעים לבין ללכת אל הדואר. כן, עד כדי כך". אז מה בכל זאת מדרבן אותה ועוזר לה לעשות את הסדר הזה? כמו בספורט, הידיעה על תחושת הסיפוק שמחכה לה בסוף. "ההקלה בלהוציא מהארון את כל מה שלא משרת אותי ולשמוח להעביר אותו הלאה למי שצריך, תחושת השמחה שמתלווה כשאני יודעת שכל מה שאני רואה כשאני פותחת את הארון, הם בגדים שנוחים לי, שמחמיאים לי, שטובים לי ושאני אוהבת ונהנית ללבוש. הידיעה שכשאני יוצאת לקניות- אני קונה ממוקד ומסודר את מה שחסר לי, בלי סתם לבזבז על עוד בגדים שכבר דומים למה שיש לי. שלא לדבר על כמה זה כיף לגלות את הבגדים ששכחת מהם! ממש כמו למצוא שטר כסף בכיס המכנסיים אז כן, גם אם זו נחשבת מטלה מעיקה- אפשר לעשות אותה בכיף".

קיץ 2022: גולדן, סמוקי וגלואו

עונת הקיץ תמיד עושה לנו חשק לחדש ולרענן את השיער בדרך כלל כפי שנקבע על ידי אופנה של אותה שנה. קבלו את הטרנדים החמים השנה שיהיו עם המון שיק וסטייל ויביאו איתם את טרנד הגולדן, הסמוקי והגלואו. הגולדן, הבלונד נשאר איתנו. רק שבניגוד לחורף, שהביא איתו גווני בלונד יותר אפורים וקרים, הפעם נזכה לראות את גווני הבלונד הזהובים. בהשראת  השיזוף תחת השמש הקיצית, הבלונדינים החמימים יחמיאו לעור הפנים וידרשו הרבה פחות איפור ומאמץ. הסמוקי התחילו לתרגל את השם: שיער בסגנון סמוקי (מעושן). לא התבלבלתם, לא מדובר על איפור ערב, אלא על טכניקת צביעת שיער בהשראת המראה המעושן, שייתן גוון קר בשורשי השיער ויתחבר בצורה מושלמת לטונים בהירים יותר! טכניקת הצביעה תייצר מראה מתוחכם, כזה שדורש תחזוק מינימלי. הגלואו תופס מקום של כבוד, בהשראת עולם הארכיטקטורה והאיפור הטבעי והזוהר, מה שאומר שאנחנו הולכים לראות הרבה יותר ברק בשיער שלנו! השיער יקבל מראה בריא, טבעי, חיוני עם הברקות שיגרמו לכל סטורי להראות כאילו יצאתן מתוך מגזין.

שיער קצר או ארוך? | צילום: יח"צ חו"ל

קצר או ארוך?

מותג טיפוח השיער אלביב מבית לוריאל פריז, ערך סקר אופנה בישראל במטרה לבחון את שגרת טיפוח השיער של נשים עם שיער ארוך, או קצר תוך זיהוי נקודות הקושי והצרכים שאינם מקבלים מענה נכון להיום. מהסקר עולה כי 71% מהנשים בגילאי היעד של 17-30 הן בעלות שיער ארוך. 23% מגדירות את שיערן כחלק, וקרוב למחצית מגדירות את שיערן כארוך וגלי או מתולתל. נשים בעלות שיער ארוך מרוצות הרבה יותר מבעלות שיער קצר, ונשים בעלות שיער ארוך וחלק מרוצות הרבה יותר מאלו שהן בעלות ארוך וגלי או ארוך ומתולתל. עוד נמצא במחקר כי בעלות שיער גלי או מתולתל בין אם ארוך או קצר – מרבות לסרק את שיערן כשהוא רטוב, באופן כמעט קבוע. 69% מהנשאלות בעלות שיער הקצר הגלי או מתולתל השיבו כך, וכן גם 56% שהן בעלות שיער הארוך הגלי או המתולתל. הסקר נערך על ידי 'טו דה פוינט', בחודש ינואר 2022, והינו סקר כמותי אינטרנטי שבדק  503 נשים בגילאי 17-30, מרחבי הארץ, המהוות מדגם אופנה מייצג של קהל זה באוכלוסיה.

אופנת התיקים של סמסונייט | צילום: יח"צ סמסונייט

כשאלגנטיות פוגשת פונקציונליות

סמסונייט, החברה העולמית המובילה בתחום המזוודות והתיקים, משיקה לרגל אביב-קיץ 2022 שלוש סדרות חדשות של תיקי נשים בצבעי-קיץ מרהיבים. קולקציית התיקים בעיצוב אלגנטי עם נגיעות מוזהבות וסמל בכל תיק, הם דגמים פונקציונליים ייעודיים לשימוש מבוקר ועד ערב עם חלוקות פרקטיות. בקולקציה ישנו מגוון רחב של עיצובים לתיקי הגב כגון תיק-גב עם תא מרופד ייעודי לטאבלט ושרוול חכם לנשיאה על מנגנון טרולי, ולתיקי הצד כשכל דגם בחלוקה פרקטית. מדובר בדגמים פונקציונאליים לכל שימוש. ייחודה של סדרה זו  היא המעטה החיצוני שעשוי מפוליאסטר ממוחזר, ממוצע של 3.5 בקבוקי פלסטיק לייצור תיק אחד. סמל החברה בעיצוב חדשני נמצא על כל אחד מדגמי סדרה זו. סדרת תיקי האופנה המיתולוגית לנשים והנמכרת ביותר בכל הזמנים במגוון רחב של הדגמים הקלאסיים לצד עיצובי דגמים חדשים  – הן לתיקי הגב והן לתיקי הצד. דגמים אלה גם הם פרקטיים ונוחים מאוד לשימוש.

אופנה בהשראת הטבע | באדיבות אסף פלג

אופנה ובגדי מעצבים

האם תלבשו בגדי מעצבים בהשראה של הטבע? מעצב האופנה אסף פלג עושה זאת כשהוא שואב את השראתו מהטבע. מאז הוקם בשנת 2004, ביסס אסף פלג בית אופנה של אלפי לקוחות קבועות ונאמנות וכיום עיצוביו נמכרים בשלוש חנויות קונספט, בבוטיקים נבחרים ברחבי הארץ ובמספר אתרי אינטרנט בארץ ובעולם. הקולקציות של אסף משלבות נגיעות של טרנדים אופנתיים עם קו קלאסי וגזרות מתוחכמות ומחמיאות והן מתאפיינות בשימוש בחומרים טבעיים, בצבעוניות עשירה ובמגוון מרקמים וטקסטורות. בכל קולקציה קו ספורט אלגנט הכולל חולצות ומכנסיים, סריגים, שמלות וז'קטים וקו שמלות ערב במראה אלגנטי המשלב ניצוצות של זוהר וברק מאופק. אסף שואב את השראתו מהטבע מהפרחים, הצבעים והחיות, מתמונות וזכרונות ילדות, מנשים יפות ברחוב, מתנועות גוף אציליות וממחשבות אינטואיטיביות על הקו הדק שעובר בין המותר לאסור. בעיצוביו הוא מכוון לצרכיה של האישה העכשווית מתוך מודעות לסדר יומה, רצונותיה  ועדיפויותיה ומתוך שאיפה לאפשר לה להתחבר לאיכויות הסמויות לעיתים מן העין, במקום פנימי ובטוח שהוא רק שלה עם עצמה.

אופנת לי קופר לקיץ 2022 | צילום: עופר חג'יוב

רשת האופנה לי קופר

כולנו מכירים את המותג לי קופר, רשת חנויות האופנה, אך לא כולנו יודעים כי המותג הוקם בבריטניה בשנת 1908 כחברת הג'ינסים האירופאית הראשונה, ועד היום נחשב כאחד ממותגי הג'ינס המובילים בעולם. בישראל מפעילה הרשת כ 40 סניפים בארץ ומציעה קולקציות ג'ינסים מגוונות ופריטי אופנה עדכניים לגברים, נשים וילדים. הג'ינסים של לי קופר ידועים כמובילי טרנדים החמים בעולם האופנה עם איכות בלתי מתפשרת ודגש על הפרטים הקטנים. אז יש להם גם מבצעים חמים לחג הפסח, חג האביב החל מ- 04.04.22 עד ה- 24.04.22. רשת חנויות האופנה לי קופר יוצאת במבצע חגיגי על קולקציית אביב-קיץ 2022. אתם רוכשים ב- 500 ₪ ומשלמים רק- 400 ₪. המבצע כולל את כל פרטי קולקציית  קיץ 2022 לנשים וגברים: ג'ינסים, מכנסונים, חולצות, שמלות, חצאיות, מכנסיים, ברמודות, אוברולים ועוד.

לסיכום, אפשר לומר כי האופנה משפיעה מאוד גם על תפיסת מודל היופי בציבור ותכתיבי האופנה עשויים להיות בעייתיים במקרה של דימוי עצמי נמוך או במקרה של אנורקסיה. האופנה מסמלת מעמד חברתי, אך לא בהכרח מעמד כלכלי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: