מבזקים

המועצה הדתית באשדוד נערכה לקראת יום הזיכרון

תוכן עניינים

לקראת יום הזיכרון נערך שיפוץ נרחב בכל שטח בית העלמין, סלילת כבישים חדשים ופתיחת מעברים לנוחות הציבור, כיורים לנטילת ידים משיש עם סככות חדשים בכל פינה כולל בחלקות באגף החדש, שירותי גברים ונשים נבנו מחדש עם נגישות, נוספו מאות כדי מים בכל החלקות לניקוי המצבות, דגלי לאום חדשים נתלו בכל הכניסות כאשר דגל ענק מופיע על גבי מסך לד הענק בכניסה הראשית לבית העלמין

מאיר אוליאל | ב' באייר תשפ"ב | יום שלישי 3 במאי 2022 | מערכת ישראל ניוז

השבוע יצא הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית לסיור מיוחד בבית העלמין לקראת יום הזיכרון לזכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה הי"ד יחד עם מפקח בית העלמין יוחאי מלכה, אשר ביום זה נוהרים ציבור רחב לבית העלמין, משפחות שכולות המגיעות לטקסי יום הזיכרון להתפלל ולהתייחד על קבר יקירם. ראש המועצה כינס את העובדים בשטח ונתן הנחיות לפעול לניקוי, לשפץ, בכל החלקות.

המועצה הדתית אשדוד ערכה שיפוץ וחידוש בית העלמין | צילום: המועצה הדתית אשדוד

במהלך הסיור הגיעה משפחה מהרצליה (מוריוסף) שעלתה להתייחד על קבר יקירים ומשפגשה את הרב דהן בקשה להודות לו במס' מילים על כך שבמשך כעשר שנים שמגיעים כאן לבית העלמין, המקום תמיד נוח נקי ומטופח ורואים כאן את ההשקעה בכל פינה.

חידוש נוסף נעשה לאחרונה כאשר כל תאורת בית העלמין מופעלת על ידי אפליקציה הנמצאת במכשירי הפלאפון של עובדי בית העלמין במשמרת לילה, כך שבעת לוויה הם אחראים תמיד לתאורה גם בשעות המאוחרות וגם לכיבויה בסיום הלוויה. כמו כן חודשו "מפות בית עלמין" הקבועים לאורך חומת בית העלמין בסמוך לכל הכניסות עם כיתוב באותיות ומספרים גדולים של גוש וחלקה כולל החלקות החדשות.

לרשות ציבור המלווים המגיעים להלוויות, המועצה הדתית העמידה 3 רכבי "בימבה-קלנועית" לרשות בני המשפחה, מלווים מבוגרים או מוגבלים שקשה עליהם ההליכה. הרכבים שופצו ובזמן הקרוב המועצה תרכוש רכב נוסף מסוג זה  לשירות הציבור.

בנוסף דאג הרב דהן לערוך תפילה ופרקי תהילים שיחולקו לציבור לזכרם של 213 שמות הנופלים ונפגעי פעולות האיבה שנהרגו על קידוש ה' מהעיר אשדוד.

יצויין כי בית העלמין מתוחזק היטב בכל ימות השנה במטרה לכבד את הנפטרים ולהבדיל גם את החיים הפוקדים את המקום במשך כל ימות השנה ובפרט ביום הזיכרון.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: