מבזקים

טיפים לניהול זמן יעיל והעלאת רמת הפרודוקטיביות לעצמאים

תוכן עניינים
טיפים לניהול זמן יעיל

כאשר מנהלים ארגון, עסק או חברה, יש שיאמרו כי הזמן הוא המהות. ניהול הזמן של עצמאים מתעסק, רובו ככולו, בניצול הכי אפקטיבי של הזמן שלכם, עם עבודה מושכלת יותר, שלא בהכרח מחייבת אתכם לעבוד יותר קשה. כדי להבין זאת, עליכם לדעת לתכנן, להיות בעלי משמעת עצמית ובעיקר סובלניים. במידה ואתם ממש חדורי מוטיבציה, אבל לא בדיוק יודעים איך לנהל נכונה את הזמן שלכם, פשוט תקפידו לקרוא למן התחלת המאמר הנ"ל ועד לתומו, וכך תגלו אודות – טיפים לניהול זמן יעיל והעלאת רמת הפרודוקטיביות לעצמאים…

במה יסייע לכם מחשבון של מע"מ הפוך?

נתחיל בהגדרה – כלי שנקרא מחשבון מע"מ הפוך מאפשר לכם לחשב בלי בעיה את המע"מ מתוך סכום שכבר נקבע מבעוד מועד, כאשר החישוב ההפוך יציג בפניכם בפירוט יתר את התוצאה שחולקה בהתאם לסכום, למע"מ והסכום פלוס מע"מ. בין אם אתם אנשים פרטיים, ובין אם אתם מנהלים בית עסק, לעתים יש לחשב לא בהוספת המע"מ לסכום, כי אם כמה מע"מ יש לשלם מן הסכום הסופי. במחשבון זה צריך להקליד את הסכום כולל המע"מ ומקבלים חיש מהר בתשובה מה הסכום הסופי בלי המע"מ, באופן הזה תבינו כמה שילמתם על השירות או על המוצר הלכה למעשה, או כמה שילמו לכם.

האם צריך לחשוש מכישלונות?

עם יד על הלב – האם מישהו מכם אוהב להיכשל? סביר להניח שלא, למרות שהמון בני אדם חוששים מעצם הרעיון. אם נודה על האמת, לבלות זמן במתח בעקבות כישלון שעשוי להסתמן בעתיד, ממש לא  מאופיין בתור מעשה פרודוקטיבי. ככל שתקדימו להיכנס לעובי הקורה, באופן הזה תבינו לאלתר מה תוצאות המעשים שלכם, שיחסוך לכם זמן רב של חוסר וודאות. חרף מה שאמרנו לעיל, ויישמע מעט תמוה, לכישלון יש תפקיד ענק בהצלחה שלכם, וזאת משום שהכישלון מספק לכם צ'אנס ללמוד מעצם הטעויות שלכם, ומסייע לעצמאים לצמוח. אז אם הדאגות מכרסמות בכם ועוצרות אתכם, פשוט תחדלו מלחשוש, ותעשו את מה שחשבתם לעשות מלכתחילה, אל תפחדו לקפוץ מדרגה נוספת בהתנהלות העסקית שלכם.

האם צריך להציב יעדים ברורים לניהול זמן יעיל לעצמאיים?

ברור מאליו, כי צריך להציב יעדים ברורים בשביל ניהול זמן יעיל לעצמאים, וכעת נסביר את דברינו. עליכם לחשוב על שני תחומים ברי חשיבות – האחד, הגדרה של יעדים; ואילו השני – הגדרה של ציר הזמן. בעוד שהגדרת היעדים שלכם תאפשר לכם למקד את האנרגיה שלכם באלמנטים שחשוב לכם להשיג; הגדרת ציר הזמן תספק לכם מושג ראשוני כמה זמן ייקח לכם התהליך. מה שיהפוך אתכם באופן אוטומטי להרבה יותר פרודוקטיביים ויאפשר לכם לתכנן את לוחות הזמנים שלכם בהמון אפקטיביות. תחשבו באותו האופן על היעדים ועל התכניות שלכם בראייה לעתיד, והן על לוח הזמנים שלכם בהווה. תנסו להקדיש כחצי שעה משגרת הבוקר שלכם, על מנת לעבור על לוח הזמנים היום יומי שלכם. ולסיום, תנסו לאתגר את עצמכם באמצעות ביצוע המשימה הכי קשה שלה קודם, על מנת לסמן וי ברשימת המטלות העסקיות שלכם.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: