מבזקים

חמאס הקים עמדות תצפית סמוך לגדר המערכת בעוטף ישראל 

תוכן עניינים

החמאס הקים מספר עמדות תצפית חדשות שממוקמות בנקודות שולטות בעוטף ישראל. כך פרסם כתב חדשות N12 תמיר סטיינמן

רן לוי | י"ג באייר תשפ"ב | מוצ"ש 14 במאי 2022 | מערכת ישראל ניוז

אחת הנקודות בעמדות התצפית החדשות שהקים חמאס נמצאת מטרים בודדים מגדר הגבול, מעל חומת המגן הצמודה למושב נתיב העשרה. מדובר בעשרות מטרים בודדים מבתי התושבים וכעת הם חשופים לסכנת ירי ישיר ומדיוק.

כתבנו רן לוי הגיע היום לשטח והוא מאשר את טענותיו של הכתב תמיר שטיין והתושבים כי העמדות צמודות ממש בסמיכות לגדר ולא כטענת דובר צה״ל, כי העמדה נמצאת במרחק 300 מטר מקו הגבול. לדברי רן לוי: "על פי התיעוד מהיום ניתן להבין שאכן עמדות התצפית של חמאס מסכנות את התושבים וזה לא משנה אם זה במרחק 30 מטר, או 300 מטר".

עוד אמר רן לוי: "כל זמן שהעמדות מסכנות את חיי התושבים, ושניתן לקיים תצפיות על תנועות כוחות הבטחון, אסור שעמדות אלו יישארו במקומן. מרתיחה במיוחד תגובת דובר צה״ל כי העמדה הזאת כבר נמצאת במקומה מזה 3 חודשים והעובדה שצה״ל עדיין לא קיבל פקודה להשמיד אותה ואת העמדות הנוספות".

תגובת דובר צה״ל לערוץ N12: ״מדובר בעמדה שהוקמה לפני מספר חודשים. העמדה אינה צמודה לגדר ונמצאת כשלוש מאות מטרים מקו הגבול. בינה לבין הישוב נמצא המכשול החדש בגבול הרצועה ומערכות הגנה רבות ומשמעותיות. צה״ל ממשיך לפעול להבטחת ביטחון תושבי הגזרה למול כלל האיומים הרלוונטים".

תצפית חמאס סמוך לגדר בעוטף | צילום רן לוי ישראל ניוז

 

עמדות תצפית של החמאס סמוך לבתי התושבים בעוטף | רן לוי ישראל ניוז

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: