מבזקים

אלוורה: עולם המדע מסתייג ממנו, המטופלים מספרים בשבחו

תוכן עניינים

אלוורה הוא אחד הצמחים הנחקרים ביותר בעולם המדע אשר נמצא בשימוש אלפי שנים בעשרות רבות של מדינות ותרבויות. הכירו את האלוורה שיעילותו הוכחה לא רק במחקרי מעבדה, אלא ממש בגוף האדם

רות קרייתי | ט"ו באייר תשפ"ב | יום שני 16 במאי 2022 | מערכת ישראל ניוז

מדוע האלוורה רבת המעלות והסגולות שמוכחים במחקרי מעבדה לא הפכה להיות חלק מהתזונה בכל בית בעולם וכיצד יתכן שכל היתרונות האלה נשארו מתחת לרדאר?

צמח האלוורה היה ידוע בשימוש אינטנסיבי במצרים העתיקה, שם הם קראו לו 'צמח חיי הנצח' ולא בכדי. מחקרים מצאו רוב מעלות וסגולות ריפוי כגון: עוזר באופן משמעותי לדלקות כרוניות במערכת העיכול, קרוהן וקוליטיס. משפר את פעילות תאי ה-snatural killer  שאחראים על חיסול תאי סרטן. משפר את מצבם של חולי סכרת, שינה את חייהם של הסובלים מדלקות פרקים. תורם רבות להעלאת רמת אנרגיה גבוהה ומשפר ספיגה של ויטמינים שונים.

אלוורה הוא צמח מרפא

הוא נחשב כצמח מרפא, אבל האמת היא שהוא עלה ירוק שכדאי מאוד לאכול כחלק משגרה של תזונה בריאה. העלים של האלוורה הם עלים בשרניים שניתן וכדאי מאוד להוסיף לתזונה היומיומית שלנו. הם מכילים חומצות אמינו רבות, אנזימי עיכול, ויטמינים בכמות רבה, מינרלים חיוניים, נוגדי חימצון, חומרים אנטי פטרייתים כגון קוטלי קנדידה, חומרים אנטי-ויראליים, נוגדי דלקת חזקים, פוליסכרידים בעלי תכונות לאיזון וחיזוק מערכת החיסון ומעלות רבות נוספות. העדויות להשפעתו המטיבה הן עצומות וגם המחקרים המדעיים מצאו יתרונות גדולים והשפעה מטיבה על מספר רב של מערכות בגוף.

אלוורה רפואית אורגנית | באדיבות מועצה אזורית שדות נגב

המדע גילה על צמח האלוורה המופלא סגולות ריפוי של ממש. שתיה יומית של ג'ל אלוורה העלתה את רמת נוגדי החימצון הכללית total antioxidant capacity –   בדם באופן משמעותי ללא השפעה של תופעות לוואי .שתיה של ג'ל אלוורה שיפרה משמעותית את הזמינות הביולוגית, את הספיגה של ויטמינים C, B12 והעלתה משמעותית את יכולת הדם לנטרל רדיקלים חופשיים.

במחקר מטא-אנליזה שמסכם עשרות מחקרים שבדקו את אותו הנושא משנת  2016 נמצא שצריכה של ג'ל אלוורה הביאה לאיזון טוב יותר של רמות הסוכר, הפחתה ברמת הטרי-גליצרידים, הפחתה ברמת הכולסטרול הרע LDL ועליה ברמת הכולסטרול הטוב HDL.

המחקר הראה שהאלוורה יודעת לא רק להאט את ספיגת הסוכר אחרי הארוחה, אלא גם להביא לירידה משמעותית ברמת הסוכר בצום בקרב חולי סכרת. ירידה של כ- 46 מ"ג/ד"ל ולירידה משמעותית ברמת הסוכר הממוצעת במשך שלושה חודשים רמת ה HbA1c

לאלוורה יש יכולת מופלאה לשקם רקמות. במחקר מ- 2016 על חולדות נמצא שאלוורה הפחיתה משמעותית את הנזק העצבי שנגרם בעקבות פציעה בחוט השדרה. במחקר נוסף על בעלי חיים נמצא שאלוורה הגנה על תאי הכליה בעקבות מתן תרופה רעילה לכליות. האלוורה נמצאה כמפחיתה משמעותית דלקות ואפטות בפה בחולי סרטן שקיבלו טיפול כימותרפי. אחת מתופעות הלוואי של מרבית הכימותרפיות הינה דלקות ואפטות בפה. האלוורה הפחיתה כאב ושיפרה את שביעות הרצון של חולים אלו

חומרים חדשים שנמצאים באלוורה מתגלים כל הזמן. בשנת 1996התגלתה מולקולה חדשה בעלת תכונות נוגדות דלקת, בצמח האלוורה שמנעה נזק לDNA  בעקבות חשיפה לחומרים רעילים הידועים כגורמי נזק ל-DNA  ג'ל אלוורה נמצא במחקר מבוקר כמשפר משמעותית את מצבם של הסובלים מפסוריאזיס. מחקר ראשוני משנת 2015 מצא שג'ל אלוורה הועיל משמעותית לאנשים עם מעי רגיז

מחקר מבוקר פלסבו על חולי קוליטיס (מחלת מעיים דלקתית אוטואימונית), הראה יעילות מרשימה בהשוואה לפלסבו. שליש מהחולים הגיעו להפוגה מלאה בזכות ג'ל האלוורה. אלוורה הביאה לנסיגה משמעותית בגידולים מסוג סרקומה (גידולים אלימים מאוד) בעכברים. במחקר על בני אדם, ג'ל אלוורה שיפר משמעותית תפקוד תאי NK – natural killers, תאים שאחראים על חיסול תאי סרטן .במודל טרשת נפוצה על עכברים, אלוורה בלמה את ההחמרה במחלה .במחקר נוסף על עכברים, אלוורה שיפרה זיכרון והפחיתה תסמיני דכאון.

איך לאור כל המחקרים הרבים והתוצאות המרשימות שהתגלו בהן, צמח האלוורה טרם מצא את מקומו בכל בית?

התשובה היא כזאת: במחקרים שנעשו על משקאות אלוורה, תוספי אלוורה וכדומה וכן מדיווחים של משתמשים רבים, נמצא ששימוש ממושך גרם להקאות, שלשולים, כאבי בטן, נזק בלתי הפיך למערכת העיכול, דלקת חריפה של הכבד, חסר באשלגן, שלשול דמי, בעיות ספיגה קשות, חולשת שרירים, בעיות בתפקוד בלוטת התריס ואף סיכון מוגבר לסרטן המעי הגס.

מצד אחד הצמח נמצא בשימוש אלפי שנים עם תיעוד רב על תועלות רפואיות, כולל עשרות רבות של מחקרים ומהצד השני מחקרים ודיווחים רבים על נזקים קשים שנגרמו משימוש קבוע במוצרי אלוורה בבליעה.

כל המחקרים שמצאו תופעות לוואי ונזקים שנגרמו מצריכת אלוורה, היו על משקאות ותוספים שהופקו מצמח האלוורה השלם מסתבר שהקליפה של צמח האלוורה מכילה חומר בעייתי מאוד. החומר ששמו אלואין ALOINE הוא חומר משלשל וכנראה גורם לכל הנזקים שנצפו בעקבות צריכת מוצרי אלוורה.

כל המחקרים שנעשו על החלק הפנימי של העלה בלבד, החלק הבשרני במרקם של ג'לי, ללא הקליפה, לא מצאו שום תופעת לוואי. המחקרים שנעשו על מוצרי אלוורה שכללו את כל העלה, כולל קליפתו, הוציאו שם רע לאלוורה ולא בצדק.

להפיק מוצרי אלוורה מהחלק הפנימי של העלה, זהו תהליך יקר. צריך באופן ידני להוציא את החלק הפנימי של העלה וממנו להפיק את המוצר. כמעט כל היצרנים של מוצרי אלוורה ובוודאי שכל היצרנים הגדולים של מוצרי אלוורה, לא עושים זאת.

אלוורה שופע בנוגדי חמצון, אנזימים, מינרלים וויטמינים

איך מייצרים ג'ל אלוורה?

את המוצר ג'ל אלוורה מייצרים מהעלה השלם ואז באמצעים כימיים מנטרלים את ה- aloine – האלואין. במחקרים בודדים שבדקו זאת נמצא שג'ל אלוורה שהופק ידנית שיפר הרבה יותר ספיגה של ויטמינים לעומת ג'ל אלוורה שהופק על ידי התהליך הכימי של ה decolorization תהליך ההפקה של ג'ל אלוורה כולל גם פסטור. פסטור הורס חלק משמעותי מאלפי החומרים הפעילים שיש באלוורה. סביר להניח שהתוצאות של צריכת ג'ל אלוורה לא מפוסטר, יהיו הרבה יותר טובות ודרמטיות ממה שהתגלה עד כה למדע וגם מה שהתגלה עד כה מרשים למדי.

שוק תוספי התזונה מוצף במשקאות אלוורה, ג'ל אלוורה לשתיה וכדומה.
הבעיה היא שכל המוצרים הללו, שנמכרים על המדפים עברו פסטור, במקרה טוב.
חלקם הגדול מופק מאבקת אלוורה שגם היא מכילה רק חלק קטן מהמגוון העצום של מולקולות שיש בעלי האלוורה.

אלו אנשים צריכים להיזהר משימוש בג'ל אלוורה?

חולי סכרת שצורכים תרופות להורדת רמת הסוכר, שמתחילים לצרוך את הג'ל, צריכים לבצע בדיקות סוכר בתדירות גבוהה יותר מהרגיל.

האלוורה כל כך יעילה בהורדת רמת הסוכר, שסביר להניח שתוך 1-2 שבועות, חולי סכרת יצטרכו להוריד את מינון התרופות שהם לוקחים לאיזון הסוכר.

המוצר מומלץ מאוד לחולי סכרת ככלי נוסף להורדת רמת הסוכר, אך יש לבצע ניטור צמוד יותר של הסוכר בדם.

זהירות נדרשת גם מאנשים שצורכים את התרופה קומדין, תרופה חזקה לדילול דם. אסור להם לצרוך אלוורה, אלא אם כן הם מבצעים התאמה למינון הקומדין שלהם ביחד עם הרופא המטפל ובמשך מספר שבועות. האלוורה הוא עלה ירוק ולכן בעייתי לאנשים שלוקחים קומדין כמו כל שאר העלים הירוקים שאסורים עליהם בצריכה חופשית.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: