מבזקים

עוברים דירה? אל תחפשו מובילים לפני שקראתם את זה

תוכן עניינים

אחד השלבים המרכזיים בכל מעבר דירה הוא הזמנת מובילים. זהו שלב רווי מוקשים שאם לא תבצעו אותו כהלכה, אתם עשויים להיתקל בקשיים שנעים החל מאיחורים ועד לשירות לקוי או אי הגעה.

נמצאים לפני מעבר דירה ותוהים כיצד תזמינו מובילים צדיקים? לפניכם כל מה שצריך לדעת במדריך שנכתב בשיתוף האתר 'אסק 5' להשוואת הובלות דירה בפריסה ארצית.

אנו סבורים שאם תקפידו על הכללים האלה, תוכלו למצוא מובילים אמינים, להעביר את הדירה לשביעות רצונכם ולעתים קרובות אפילו לשלם פחות!

תמונה 123rf

למה שירותי הובלה כל כך בעייתיים?

הובלת דירה הוא שירות לא שגרתי מפני שלמרות שהוא ניתן לכם בדרך כלל על בסיס חד פעמי ולמרות שהוא לא נמשך יותר ממספר שעות לכל היותר, ההשפעה של המובילים יכולה להיות עצומה על המעבר שלכם.

מובילים מאחרים לכם ולא מגיעים בזמן, פתאום מתברר שהגיעו מעט סבלים ולא המספר שחשבתם עליו, בדיוק ביום שבו אתם עוברים דירה מתחילים לספר לכם סיפורים מדוע המחיר צריך לעלות ועוד תקלות, תרגילים ועוקצים שכל אחד צריך להיזהר מהם כמו מאש יכולים להשפיע על המעבר באופן משמעותי.

לא פלא אם כן שהמוניטין של שירותי הובלה בישראל אינו מזהיר ואפשר להבין מדוע אנשים רבים סבורים ששירותי הובלה בישראל בעייתיים ושקשה למצוא מובילים מומלצים.

האמת היא שעל סמך הניסיון שלנו מרבית המובילים נהדרים וזאת בהחלט בשורה טובה. העניין הוא עם מיעוט של סבלים שמחפשים את הדרך הקלה להרוויח יותר. מיותר לציין שמהמיעוט הזה אנחנו רוצים להיזהר והכללים שלפניכם יסייעו לכם בכך.

הקדימו להזמין הובלה

הכלל הבסיסי הראשון מתייחס קודם כל לאחריות שלכם וההשלכות שלו יכולות להיות מרחיקות לכת. תאריך מעבר הדירה שלכם צריך להיות ידוע כבר מספר חודשים מראש ואין סיבה אמיתית לדחות את הזמנת המובילים לדקה ה-90.

הזמנת מובילים בדקה ה-90 יכולה לגרום להרבה צרות מיותרות שכן אתם יכולים למצוא את עצמכם עם מבחר מצומצם אם בכלל של מובילים וזה כבר יכול להוביל להתפשרות על כל מוביל שיסכים להעביר לכם את הדירה, וזה עוד לפני שדברנו בכלל על המחיר שכן מובילים רבים יכולים לזהות את המצוקה שלכם ולדרוש מחירים לא הגיוניים מתוך הידיעה שאין לכם הרבה ברירות.

לכן מומלץ להתחיל ולחפש מובילים מומלצים לפחות חודש לפני המעבר. קחו בחשבון שבעונת הקיץ הביקוש לשירותי הובלה משלש ומרבע את עצמו ואם אתם עוברים דירה בחודש יולי או אוגוסט, כדאי לשריין הובלה אפילו קודם לכן.

התאימו את המובילים להובלה

השאיפה שלכם צריכה להיות הובלה מקצועית ושירות מעולה במחיר מינימלי ואין סטירה בין שני העקרונות האלה.

הדרך להגיע אל עמק השווה היא להתמקד במובילים מתאימים. לדוגמא, אם אתם מובילים דירת 4 חדרים ומעלה, תצטרכו לוודא שלחברת ההובלה יש משאית מתאימה ושמגיעים מספיק סבלים כדי להעביר לכם את הדירה.

מצד שני אם מדובר בהובלת דירה קטנה, יכול להיות שתוכלו להזמין הובלה קטנה וכך להוזיל את המחיר בעשרות אחוזים.

הסיבה היא שמוביל להובלות קטנות עובד בדרך כלל לבדו ומסתייע בטנדר או רכב מסחרי מתאימים. כל התנאים האלה מאפשרים לו לתמחר את ההובלה באופן זול יותר וכשמדובר בדירות קטנות לעתים ניתן להסתפק בהובלות קטנות.

השוו מספר הצעות מחיר של מובילים

אם תבקשו ממספר מובילים לתמחר את הובלת הדירה שלכם, סביר להניח שתקבלו הצעות שונות וההפרשים יכולים להיות משמעותיים.

העניין שאתם צריכים לזכור הוא שלא כל הצעה יקרה מבטיחה לכם הובלה טובה יותר או טובה בכלל ולרוב ניתן לקבל הצעות זולות ממובילים מומלצים שפנויים בתאריך או התקופה שאתם צריכים לעבור דירה.

לכן מומלץ להשוות מספר הצעות מחיר של מובילים לפני שבוחרים באחד מהם.

וודאו שאתם מקבלים הצעת מחיר בדירה

אחת הדרכים להזמין מוביל מומלץ ולהימנע מהפתעות היא לבדוק איך הוא נותן לכם הצעת מחיר. להוציא מקרים של הובלת פריטים בודדים, בכל תרחיש אחר על המובילים להגיע אל ביתכם כדי לתת הצעת מחיר מסודרת ואמינה.

זה הבסיס שיסייע לכם לתאם ציפיות באופן הטוב ביותר ולהבטיח שלמובילים ברור מה צריך להוביל ומה התנאים שאיתם הם נדרשים להתמודד.

הצעת מחיר טלפונית לא רצינית ולא אמינה ולכן כדאי להימנע מהזמנת מובילים כאלה. לעומת זאת מוביל שמגיע אליכם ונותן הצעת מחיר מסודרת וברורה עשוי להיות בדיוק זה שאנחנו מחפשים.

חברת הובלה מסודרת מכינה חוזה מסודר

כולנו שמענו על מקרה כזה או אחר שבו התגלו אי הסכמות ואי הבנות בין מובילים לבין לקוחות ובעוד שרבים סבורים שדווקא המובילים הם אלה שמשנים את ההסכמות ברגע האחרון, לעתים גם הלקוח אינו עומד במילה שלו ולא תמיד בגלל שהוא רוצה לרמות מישהו אלא מפני שהוא לא תמיד מבין את מהות השירות.

לדוגמה, סיכמתם על הובלת 40 קרטונים ופתאום יש 50. איך מתמחרים את הובלת 10 הקרטונים הנוספים? מעבר לכך יש פרטים אחרים שדורשים תשומת לב כדוגמת שימוש בשירותי מנוף להובלה, אריזה או פירוק רהיטים, האם המובילים מביאים לכם קרטונים ואפילו מי צריך לשמור על החניה במקרה שמדובר בעיר צפופה עם בעיית חניה.

חוזה הובלות הוא הפתרון הטוב ביותר ומובילים מומלצים גם יכינו אחד כזה שכולל פירוט של מהות ההובלה וכל מה שחשוב עבורכם כדי שהשירות יינתן לכם בדיוק כמו שהובטח.

שירות הובלה כולל ביטוח

הכללים שסקרנו עד כה כבר יסייעו לכם למצוא מובילים מומלצים במחירים הוגנים אך רגע לפני שנסיים, אנו רוצים להתייחס גם אל נושא ביטוח בהובלה שאינו מקבל מספיק תשומת לב ושסובל מאי הבנה של הנושא.

ביטוח הובלה מבטח אתכם הלקוחות בכל מקרה של נזק, החל מהגעת המובילים ועד עזיבתם. זה אינו ביטוח רכב פשוט אלא ביטוח מקצועי שמעבר לתמורה שלו גם מעיד על מקצועיות ורצינות המובילים.

אנו ממליצים להזמין מובילים עם ביטוח שיספק לכם את השקט הדרוש והידיעה שבחרתם מובילים מומלצים.

רוצים להשוות מובילים מומלצים? חפשו בגוגל 'הובלות אסק-5' ותתחילו להשוות מחירים בחינם.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: