מבזקים

מפכ"ל המשטרה בכנס באילת: "הציבור הערבי מרגיש את המשטרה ברחובות ובכבישים"

תוכן עניינים

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נאם הבוקר בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין בישראל שנערך באילת. בין דבריו, אמר מפכ"ל במשטרה כי: "הישגים חסרי תקדים למשטרת ישראל, במאבק בפשיעה במגזר הערבי"

אהרון קלפה | כ"ב באייר תשפ"ב | יום שני 23 במאי 2022 | מערכת ישראל ניוז

בנאומו התייחס מפכ"ל המשטרה לנתוני המשטרה המרשימים במאבק בפשיעה בחברה הערבית, לאישור המשטרה לקיום מצעד הדגלים על פי המסורת ארוכת השנים והתייחסות לפרשת NSO ולצורך של משטרת ישראל בהחזרת יכולותיה הטכנולוגיות המתקדמות.

מפכ״ל המשטרה עם יו״ר לשכת עורכי הדין אבי חימי | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

"במאבק בפשיעה החמורה, זו שהשתוללה כאן ברחבות הערים והיישובים הערבים, אנו עם הישגים חסרי תקדים אל מול השנה שעברה. אנו עם עלייה של 42 אחוזים במספר העצורים בחשד לירי ועלייה של 15 אחוזים בכתבי האישום בגין עבירות נשק".

בהמשך דבריו אמר מפכ"ל המשטרה כי: "לצד העליות במגוון תחומים, שאת חלקן מניתי, יש נתון אחד שמוכיח יותר מכל את המאמץ הגדול שאנו עושים למיגור הפשיעה בחברה הערבית, והוא עלייה של 47 אחוזים במספר כלי הנשק שתפסנו מתחילת השנה.

898 כלי נשק שנתפסו מתחילת השנה, כאשר כל אחד מהם היה עלול לגרום לפחות לקורבן אחד של רצח אותו מנענו, ואתם יכולים לעשות את המכפלות בעצמכם. הציבור הערבי בישראל מרגיש היום, יותר מאי פעם, את משטרת ישראל ברחובות ובכבישים למען ביטחונו האישי שהולך ומשתפר.

הנתונים הללו, לצד נתונים אחרים של עשיית המשטרה, מעידים יותר מכל על הפעולות שאנו עושים לחיזוק המשילות בכל הגזרות ובכל המגזרים. חיזוק המשילות שמביאה אותנו להגביר את פעילותנו להריסת מבנים בלתי חוקיים, למיגור הפרות סדר, ולמעצרים נרחבים, גם אם לאחר מעשה, של פורעים הפוגעים בסמלי המדינה וריבונותה".

בדבריו אמר מפכ"ל המשטרה כי : לצד כל אלה אסור לנו לתת למה שהחל כעובדה מוגמרת ונשאר רק כותרת שגויה בעיתון, להצר את צעדינו. משטרת ישראל חייבת כלים טכנולוגיים מתקדמים בכדי לספק את מה שנשבענו עבורו כשוטרים – והוא גילוי עבירות, מניעתן, אכיפת החוק, ומעצר עבריינים.

בעידן הנוכחי ללא הכלים הללו אנו כעיוורים בהמון המון תחומים. החזרת היכולות הללו למשטרת ישראל לצד פיקוח ובקרה, הם הכרחיים תמיד, ובוודאי שבעת הזו שבה אנו מבקשים להגביר את פעילותנו מול עבריינים שהופכים ליותר ויותר מתוחכמים". אמר מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: