מבזקים

נחשפה חוליית חמאס שתכננה לבצע פיגועים ביעדים ישראלים

תוכן עניינים

הותר לפרסום: בחקירה של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף מחוז ירושלים במשטרת ישראל נחשפה בתחילת חודש אפריל 22, התארגנות טרור של פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים

אהרון קלפה | כ"ג באייר תשפ"ב | יום שלישי 24 במאי 2022 | מערכת ישראל ניוז

בין השאר תכננו החשודים, פעילי הטרור של החמאס פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות, לרבות כוונה לפגוע בח"כ איתמר בן גביר. עוד עלו כוונות לייצור מטעני חבלה לממש פיגוע חטיפת חיילים ועוד.

הפעילים אף רכשו רחפן לטובת חימושו ומימוש פיגוע באמצעותו, לעבר הרכבת הקלה בירושלים.

רחפן שנתפס ברשות חוליית החמאס | דוברות שב"כ

על פי העולה בחקירה בשב"כ, חוליות אלו פעלו בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר במקביל לפעילותו זו, תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמא"ס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים.

עוד התברר בחקירה בשב״כ כי חברי החולייה תכננו להסתתר בחברון, או בג'נין לאחר מימוש הפיגועים אותם תכננו.

חברי החולייה שנתפסו | דוברות שב"כ

מחומרי חקירה בשב״כ עולה כי רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים במטרה לבצע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

השב"כ ומשטרת ישראל עצרו מספר חשודים, פעילי חמאס תושבי מזרח ירושלים ובמהלך החקירה אף נתפסו הרחפן שהיה מיועד לביצוע פיגוע המטען ברכבת הקלה, מצלמה שיועדה לצילום החטופים, כספים וכן ציוד ארגוני של חמאס.

נגד המעורבים הוגשו כעת כתבי אישום חמורים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

משירות הבטחון הכללי ומשטרת ישראל נמסר כי הם "ימשיכו לפעול בנחישות על מנת למצות את הדין בחומרה מול המעורבים בכל פעילות טרור בכלל ובעיר ירושלים בפרט".

יו"ר עוצמה ח"כ בן גביר שכוונת החולייה היתה גם לפגוע בו, הגיב: "מילים יכולות להרוג. זה לא סוד שבמשך כל החודשים האחרונים לפיד ובנט מסיתים נגדי. כך לדוגמא לפיד קרא לי צאצא של יגאל עמיר ובנט מנסה להוציא אותי מתחום הלגיטימיות. עיתון הארץ מקדיש כל בוקר טור נגדי – על אנשי השמאל לדעת שמילים יכולות להרוג!".

ח"כ בן גביר הוסיף: "מודה לכוחות הביטחון שסיכלו את ניסיון הפגיעה בי ומצפה שימשיכו לחקור את מאות קריאות ההסתה נגדי ולהעמיד לדין את המסיתים, המאיימים ושולחיהם. לא אירתע מאיומים וכוונות חיסול ואמשיך לפעול במאבקי הצודק למען עם ישראל".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: