מבזקים

תלמיד כיתה י"ב בבני ברק נבחר לחתן הגמרא הארצי של חמ"ד

תוכן עניינים

מתוך ישיבות תיכוניות בכל הארץ, אליהו הורוביץ תלמיד כיתה י"ב בישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בבני ברק הוא חתן הגמרא הארצי של החמ"ד

שמואל קוק | כ"ג באייר תשפ"ב | יום שלישי 24 במאי 2022 | מערכת ישראל ניוז

מזה מספר חודשים שתלמידי ישיבות תיכוניות מכל הארץ לקחו חלק בחידון. אל שלב הגמר שנערך הבוקר בנתניה הגיעו 15 תלמידים, לאחר מספר שאלות בע"פ ושאלות אמריקאיות.

מתוך שלב הגמר עלו תשעה מתחרים בלבד לשלב המתקדם, שם הם נשאלו חמש שאלות בנושאים שונים. לאחר השלב המתקדם, נותרו שני תלמידים בלבד האחד מישיבת בני עקיבא בקריית הרצוג ומולו תלמיד ממכון לב.

בשלב הזה כשהמתח בשיאו וממש, כמו בחידון התנ"ך העולמי, הציגו השופטים עשרה שאלות במתכונת של ראש בראש. בשלב הזה כאמור הצליח אליהו הורוביץ מישיבת בנע קריית הרצוג להפגין בקיאות מרשימה במסכת סנהדרין ולקטוף את התואר המכובד חתן הגמרא הארצי.

השופטים שליוו הן את שלבי הגמר והן את מהלך החידון כולו הם הרב יהודה זולדן וסגנו בחמ"ד הרב דוד עצמון ולצידם היה הרב אלי בלום. את החידון הנחה הרב אליהו נבון.

אליהו הורוביץ לומד לצד הרב גלרנטר | באדיבות ישיבות ואולפנות בני עקיבא

הרב שלמה גלרנטר – רב כיתת אשכולות, כיתה רב גילאית בישיבת קריית הרצוג, שזהו תלמיד שני ברציפות שזוכה בחתן הגמרא, כאשר אז זכה ידידיה סנקרי בחידון על מסכת בבא מציעא,, אמר בהתרגשות: "זו חווית לימוד עצומה שעולה מתוך הביחד. ערבים שלמים שלומדים בזום ברצון מלא גמרא. חשוב לציין גם את הקשר האישי שנוצר. אליהו ביקש שאקליט לו קטע רק לפני שני ערבים בשעה מאוחרת וידע שיש מי שיתן מענה מעברו השני של הקו".

עוד הוסיף "החברה שהגיעו לגמר הם מדריכי של"ח מדריכים בעזרא ובמכון לב. הם העתיד שלנו בחיבור לגמרא ולמוטיבציה ללמוד. התרגשתי מהתודה וההוקרה של ההורים שהיה חשוב להם לגשת ולהוקיר את הדרך המשותפת".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: