מבזקים

הלך לעולמו רבה הראשי של רחובות, הרב שמחה הכהן קוק

תוכן עניינים

אמש נפטר רבה הראשי של רחובות, הרב שמחה הכהן קוק. הרב שמחה הכהן קוק הוא בנו של הרב רפאל הכהן קוק, רבה הראשי של טבריה, אחיינו של הרב הראשי לארץ ישראל הראי"ה קוק ודודו של המקובל הרב דב קוק מטבריה

רפאל קוק | כ"ד באייר תשפ"ב | יום רביעי 25 במאי 2022 | מערכת ישראל ניוז

הרב שמחה הכהן קוק נולד בירושלים בשנת 1930 וספג בביתו מקטנות את שלושת הערכים הנעלים והבלתי נפרדים של אהבת ישראל, אהבת ארץ ישראל ותורת ישראל אשר אותם קיבלו בירושה מהדוד הראי"ה קוק.

ייחודיותו הנדירה של הרב שמחה הכהן קוקו זצ"ל הייתה היותו רב מקובל ונערץ על כל שכבות הציבור הישראלי. החסידים בטוחים שהוא חסיד, הליטאים בטוחים ללא ספק שהוא ליטאי. בעלי כיפות סרוגות הרגישו אותו כאחד משלהם והספרדים ראו בו כספרדי ללא צל של ספק.

הרב שמחה הכהן קוק זצ"ל | צילום: רחל קוק

 

האמת היא שהרב שמחה הכהן קוקו זצ"ל היה יהודי אוהב ישראל, לא תפס אצלו שום מקום של שקר ושל מגזריות והאהבה שפרצה מליבו הטהור, שבתה בקיסמה את לב כולם.

את הביטוי לכך ראינו בתקופת ההתנתקות. הרב שמחה הכהן קוקו זצ"ל חרש את הארץ לאורכה ולרוחבה. נפגש אם כל מי שהיה סיכוי, ולו הקטן ביותר שיכול היה לבטל את רוע הגזירה. הוא כמעט לא אכל ולא ישן באותו תקופה וגם לאחר הגירוש, לקח לרב כשנתיים ימים לחזור לעצמו, מרוב השתתפותו בצער המגורשים על אף שלא התגוררו שם ולא היו לו שום קרובי משפחה.

המבחן האמיתי היה לדעת מיהו אדם קטן ומיהו באמת גדול, כאשר אתה חי איתו, עם שמחה הכהן קוקו זצ"ל ומתקרב אליו כזה היה הרב שמחה ככל שהתקרבת אליו חשת וראית עד כמה הוא באמת גדול.

חבל על אנשים כאלו שנעלמים מעינינו.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: